Blommande frestelser

 
 
När jag såg dom här blommande frestelserna utanför en butik, så fick jag hålla i plånboken lite extra. Kanske jag kommer att köpa några komletterande växter framöver. Men i mina odlingar har Rosenskäran och Zinnian växit på sig oväntat bra. Dessutom är jag så glad över Lejongapen som jag fick när dom var pyttesmå och som också tagit sig bra. 
 
Den här helgen kommer ägnas åt snickring och målning. Med pauser. Fast ibland får vädret styra och i torsdags höll vi på från morgon till sena kvällen. Vädret blev bättre än väntat den dagen, sedan har regnskurarna avlöst varandra.
En annan paus är att jag ska till Trädgårdsmarkanden på Norra berget idag mellan 10.00-14.00. Ska sälja kaffe och värva medlemmar via föreningen. Där kan det även bli något inköp av växter, brukar vara så bra kvalitet och prisvärt
 
 
Med önskan om en fin lördag, för dig.
 
🌺🌺🌺

Kommentera här: