Systrar !

I förra veckan tog jag en promenad i ishalkan,  med min gamla kompis "Anna". Vi gick där och pratade om gamla minnen och  om "ditt och datt".  Jag måste ju hör hur det var med Annas systrar också. Hon har ju tre stycken, så det tar ju en stund att berätta hur det är med allihop.
Jag vet ju att dom har bra kontakt och har en stor gemenskap.
Anna vet ju att jag är lite "avis" på henne för att hon har 3 SYSTRAR.

Jag har ju inte en endaste ,okey då, en bror har jag ju.
Men en SYSTER är en SYSTER.

Då berättade Anna följande historia med glimten i ögat och ett leende i mungipan, under vår fortsatta promenad!!!!!!

Dom fyra systrarnas mamma hade drabbats av en stroke.
Det var tråkigt, men hon hade repat sig någorlunda.
Men nu pockade systerskapet på, berättade Anna.
Nu skulle det ordnas för mamman.
Det var som om dom fick roller.
En syster städade för jämnan hos mamman, inte ett dammkorn fick finnas.
Syster två tog kontakt med sjukvården och ordnade allt med det.
Syster nr tre tog hand om det ekonomiska
Anna min kompis, hon var den som fikade och umgicks med mamman.
Det som var jobbigt var att det var ett evinnerligt kollande, mellan systrarna.
Hade det gjorts och det och det.................................
Många telefonsamtal mellan systrarna blev det!!!!

Iallafall så hade det när julen närmade sig diskuterats, hur den skulle firas.
Efter många diskussoner, enades man att fira en enkel jul hos mamman.
Systrarna med familjer.

Men då skulle en av alla syskonbarnen inte komma om det inte blev julmat!
Traditiner är traditioner och nya diskussioner.
Men till slut var julen kommen och allt var fridsamt.
Mat, klappar och gemenskap!!!!!!!!!!!!!!!!

Tills några av kusinbarnen skulle åka vidare och började klä på sig och ta adjö.
Dom är ju rätt stora, 17-20 år.
Anna reagerade när inte hennes son ,som var i samma ålder inte var tillfrågad!!!!
Nu började det diskuteras bland familjerna !
Ljudligt!!!
Bland alla!!!
Skulle man åka iväg och vilka skulle följa med?

Kusinerna enades och åkte iväg!

Diskussionen fortsatte ytterligaren en stund bland systrarna.
Men  alla diskussioner har en ände !!!!!
För systrarna slutade det med att dom satt PÅ GOLVET I HALLEN, med en Baginbox.
Mamman placerad i sängen, i rummet bredvid hallen.

Alla var trötta,men nu SYSTERLIGT FÖRENADE.

Efter att ha hört den här historien och vi hade fått oss ett  gott skratt!!
Log Anna och jag emot varandra!!!!

Det är INTE SÅ LÄTT ATT VARA UTAN SYSTRAR.
MEN DET ÄR INTE LÄTT ATT HA SYSTRAR HELLER,




Kommentarer:

1 Ninna:

Jag läser ett ca ett år gammalt inlägg. Du beskriver, som vanligt bra. Jag log för mig själv när jag läste. När man vill att ALLA parter ska tillfredsställas kan man hamna i den här situationen. Man vill ju att det ska bli så bra som möjligt.

Kommentera här: