Sjätte bilden och några sanningar!

Här dimper det ner utmaningar, den här gör jag nu för andra gången
Har fått den här  från Kerstin   Tony   Jonna
 - Gå in i mappen mina bilder.

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.

- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.

Här är min sjätte bild i sjätte mappen...

Det finns många gamla hus i Sundsvall med detaljrika fina pelare.
Ifjol tog jag en del bilder på mina promenader i kvarteren runt i staden.




Här kommer en annan  utmaning från Odin   och  Ingela

1. Berätta sju personliga sanningar om dig själv.

2. Länka sju personer i slutet av ditt inlägg som du vill ska anta utmaningen.

3. Skriv ett meddelande i de sju personernas bloggar, så de vet att de blivit utmanade.


1. Morgontrött, grrr. Vill ha lugn och harmoni, sedan kan jag stråla lite.
2. Blir  pigg efter en långfrukost i sängen med tidningen och lite skön musik
3. Tycker om att hamstra, sylt, bär, svamp osv, Känner mej duktig då (hmm, varför då?)
4. Gillar kläder, men dom nyaste kan hänga länge i garderoben och "sparas" (why?).
5. Ovanligt oteknisk, får be om hjälp och blir lite otålig. Strålar ännu mer när jag lär mej!
6. Är ingen gourmetkock (kan det bero på mitt minikök?). Det ska gå fort, vara lätt och gott!
7. Är alldeles vanlig på utsidan, men har ett rikt givmilt fantsifyllt inre.


Jag utmanar följande bloggvänner + alla som vill! Gör den utmaning du vill!


Anna            Anneli             Elena           Proforma

Jill                  Malin             Carina         Kalix Lena

                      Pia-Lotta                 Pernilla

Ha en skön dag allesammans!

Kommentarer:

1 araminta:

Vad kul att du antog utmaningen :)

Ha en väldans bra dag...kväll

/Jonna

2 Jules:

I Sundsvall finns det mycket vackert att fånga på bild. Jag bara älskar er stad.

Känner igen mig i några av dina sanningar - som att spara nya kläder...why? Mannen kan bli galen på mig över just det. Det är som att de måste hänga till sig innan jag använder dem.



3 Kerstin:

Det var kul att få veta lite mer om dig. :)

Det verkar som att jag borde ta kameran med mig och åka till Sundsvall. Inte bara gå på IKEA. ;)

Ha en fin dag.

4 Tony:

Du har fullt upp med utmaningar och uppgifter ser jag :-)



Har har du chans till en till, (om du inte vet omdet). Jag och Rolle har startat en sida med olika fotouppgifter. Denna helg var uppgiften "Kännetecken i närområdet" bilderna börja publiceras nu idag på de bloggar som känner att de vill vara med.

http://bilduppdraget.wordpress.com

5 Proforma:

Vet du Lissen, jag avstår nog denna gång! Jag har gjort bildutmaningen tre gånger och den andra också, i alla fall en liknande, så om det är ok med dig så hoppar jag denna gång.

Tack för att du frågade!

Kramar

6 soffie:

va fin den bilden är,tänk vilka minnan man har till alla bilder:O)

kram

7 Anna:

Anna Analyserar:

En mjuk givmild Lissen klär sig gärna i nya välhängda kläder mekar ogärna med mekaniken men samlar gärna på sig en del i skafferiet...sover ut och ser till att vara påläst till tusen..

Anna summerar: Lissen är härlig.



Absilut Madicken..jag är med..alltid..ska bara klura lite..:) kram på dig du..din härliga människa.

8 elena cn:

Hihi! Giller den sista "Är alldeles vanlig på utsidan, men har ett rikt givmilt fantsifyllt inre." Vad härligt!! Och vilken tur att jag lärt känna just dig (...även om det bara är i cyberrymden!)



Jag antar utmaningen när det har lugnat ner sig lite här...



9 Carina:

Återkommer med det imorgon :)

Kommentera här: