Som en ekorre....

                                                   plockar kottar



                                          Blir det lite för mej idag!

                  Ja, det är lite bildligt måste jag nu förklara för dej!

Här letas det och packas och förbereds på alla sätt. Upp på vinden och letar efter mer vinterkläder. Tvättstugans maskiner fick jobba igår kväll. Till mataffären och inhandlade en massa färdkost, mm. För imorgon är det dags, yiippiee!
Den årliga weekendresa till fjällen. Vemdalen..... here we come. Sex ladies som ska sätta guldkant på tillvaron tillsammans. Ni ska tro att vi har planerat på alla sätt hur vi ska må gott. 

Men framför allt blir det turer upp på fjället. Glida fram i spåret , åtminstone nedför. Men det är en liten fäbod som jag bara måste åka till. Det är lika bra jag säger det...... jag tycker ju om att kämpa lite också. Få den där belöningen sedan, när man är lite härligt trött i kroppen. Speciellt om man varit ute på vidderna och andas fjäll luft. Ja ni vet det är ju så hälsosamt och stärkande i fjällen.....

Nej nu måste jag leta, var har jag lagt den där....... hmmmm!

Rapport kommer snart.......... måste plocka iordning här nu..........

Kommentarer:

1 Jules:

Åh så underbart det låter!

Bryt nu inga ben i backen.

Jaja - nu ska jag inte ta bort det roliga genom att komma med förmaningar.

Ha det alldeles, alldeles superkul i Vemdalen!

Kram

2 anneli:

oj oj oj, här var det full rulle. Så roligt att åka med damerna till fjälls! Frisk luft och massor av skratt...hälsosamt och stärkande....varma drycker med med en skvätt gyllene droppar kanske...mmmm...oohhhh så härligt, förstår att du far fram som en iller där hemma, rustar....ja att kameran kommer med...det tvivlar jag inte en sekund på!!! Till topps!!! Kramen och trevlig resa!!!!

3 Lena:

Ha en skön weekend !

4 Kerstin:

Men så härligt det låter. Hoppas att ni får riktigt fint väder. Unna dig allt gott du kan. :)

Blir lite full i skratt när jag ser din fina bild. Jag gick igenom en del av mina bilder igår kväll och tänk, vi har ett nästan identiskt motiv! :)Tänker vi lite lika när vi fotar kanske?

Ha det gott och njut av ledigheten.

5 Lena:

Du det där låter inte fel :D Det låter rättare sagt helt ljuvligt!



Fint kort också :)

6 Anna:

Men så galet kul Lissen du tar väl med dig kameran..jag vill ha reportage..a la Grande..ha ha..så härligt att dra iväg ett gott gäng på det där viset..mmm det är guldläge för Lissen nu..

7 Solvarma Irene:

Hej Lissen!



Hoppas att du får det alldeles fantastisk underbart.



En fin resa önskar jag dej.



Kram Irene

8 Anna:

På sekunden Lissen..så smidigt..ja..visst är det lätt att bli sittande vid bloggen du..det är ju så galet kul.Härligt att ha så många härliga kontakter..alla olika och givande..som ett härligt gäng med extraväninnor liksom..du det är gott det.

9 Carina:

Så hälsosamt och stärkande på fjället :)

Hoppas ni får det härligt nu gänget.

Jo, jag har varit ut i mörkret en sväng och knäppt ;)

10 Proforma:

Åh, vad härligt det låter! Är det till samma ställe där du var... (om det var i somras)... med dina väninnor, som ni nu ska se vintertid?

Hoppas ni får bra väder och mysigt tillsammans... äta och dricka gott, en riktig avkoppling från vardagen!

Kramar



Ps. Såg din fråga som du skrev för flera dagar sedan om det var jag som hade ett barn i bilen... tror det var i samband med när du och Lilla O blev inlåsta... men det var inte jag. Har glömt att nämna det!

Kramar igen :)

11 annette:

Låter underbart, visst är det skönt att få jobba lite med kroppen så man hittar lite nya muskler ;)



Ha det så jättebra!



Kram //annette

12 soffie:

men å vad härligt det låter,

å då blir det massor av vackra bilder kan jag tänka mej:O)

va fin bild du visar idag,

kram

13 Ninna:

Vad kul!

14 elena cn:

Åh, vad roooooligt! Får mig att tänka på vår årliga Möja resa där vi är 6 damer (jag är yngst!) som frossar i goda middagar, spel, läsning, sol och bad.

Ni kommer att ha det underbart!!!

Då blir det inga inlägg på ett tag då?

15 Mia:

Önskar dig och de andra tjejerna en trevlig vecka med mycket frisk luft i lungorna.

16 Anonym:

önskar dig en underbar resa..kram

17 britten:

önskar dig en skön resa / kram

18 Proforma:

Gulliga Lissen, du har en liten utmärkelse att hämta inne hos mig. Inga krav på att skicka vidare, jag vill bara att du ska få den!

Ha en bra dag. Kram

Kommentera här: