Fredagsfärg Gul och Rosa


Om du kommer med båt till min stad på kvällen,
så förtöj den här vid dom gula stolparna.
Då är du några få steg från centrum


,
Ja, ställ dej här ,nära Magasinhusen i Sundsvall.
Dom byggdes för några år sedan.
Många har diskussionerna varit om husens utseende och att dom ligger så tätt.
Byggda i trä med små balkonger.

Finns nu här som ett nytt landmärke i staden.



Så här kan det se ut när du glider med din båt mot hamnen.
Ett skimmer av rosa ligger över vattnet
och du ser Norra Berget där till höger.
Det gula lampskenet till vänster är över Park Arena där fotbollslaget Giffarna tränar.
(Dom får tränar hårdare, har ju åkt ur Allsvenskan)

FREDAGSFÄRG hittar du fler deltagare!

(Uppdatering, lägger in en bild till. På den syns Rosa bra, men det är frågan om det gula syns? I annat fall får bilderna komplettera varandra.  Tack Pia-Lotta för att du påpekade att det rosa inte syntes.)

Nu är det full fart mot helgen som gäller!
Så underbart med solsken!
Ha det gott mina vänner!

Kommentarer:

1 InneoUte-Malin:

Härliga bilder! Läget på husen kan i alla fall inte de boende klaga på. Verkligen första parkett!



Trevlig helg!!

2 Pialotta:

ja du Lissen jag har stått och stått och bara njutit:-) Försökte få ögonen att se det rosa i bilden.. men faktiskt inte.. sorry.. det gula däremot såg jag direkt. Kanske för jag står i mörker;-)

Ha de gott kram o trevlig fredag/Pialotta

3 Kerstin:

Vilken härlig bild. Jag såg de där husen när vi var i Sundsvall häromåret. Läget kan man inte klaga på. :)

Ha en fin helg.

4 Proforma - Irene:

Jodå, jag ser både det gula och rosa!

Där, på kajkanten, där skulle du bo, Lissen! Kan man ha bättre utsikt över havet! Kan tänka mig att det kostar...

Fina bilder, som vanligt! Fick du mitt mail?

Trevlig helg!

Kram

5 Pialotta:

Men visst vad har vi våra bloggvänner till;-) Nu så ser mina ögon oxså det rosa.. tack för det.

ha de../Pialotta

6 Jill:

Så härliga bilder! Själv har jag aldrig riktigt sett dessa hus, då de byggdes efter att jag flyttade från stan, för 10(!!!) år sedan. Har aldrig riktigt blivit av att jag promenerat ner dit vid hemmabesöken.



Hoppas att du får en riktigt fin helg!

7 Myra:

Jag kommer gärna med båt till dig! Andra bilden gillar jag bäst, och där är skimrar det ju både i rosa och gult.

8 Anna:

Ja men här ser man alla färger man behöver Lissen så härligt att jag gärna skulle vilja se mer av din stad..jag har aldrig haft vägarna förbi kan man säga..du vet man kommer till Sthlm och sedan tar det stopp..kram på dig min så förfärligt härliga syster..va..kan man säga så..jo det kan man..mmmm så är det bara..

9 Skönt Hemma:

Härliga bilder :)

10 Beate:

Urläcker bild!!! Gulingarna ser ut som små ET:s eller andra utomjordingar som vill kravla sig upp ur vattnet. Min konstiga hjärna har tänkt igen...

11 mimmi:

Vilka fina bilder:) den sista blir absolut min favorit ..man känner ett lugn när man ser den:)

hoppas ni har haft en lika fin dag som vi har haft

ha en fin kväll

kram:)

12 Anna:

Vilka härliga bilder!!

Den sista bilden är verkligen en lisa för själen.. Den tar jag med mig och minns nu när jag ska krypa ner och sova :)



Du kan starta att skriva när du vill..

Bara du bestämmer dig för det! :)



Ha en fin pingsthelg vännen!

Kram Anna

13 isabels värld:

Underbara bilder!! Ha en skön helg! kram Pernilla

14 Marie:

Ja, det är verkligen härliga bilder. Jag skulle fortfarande vilja flytta till Sundsvall. Det skulle vara lagom långt ifrån Stockholm (bara 4 timmar med X2000) och lagom långt ifrån Ramsele (1,5 timma med bil)... Önskar dig en riktigt trevlig helg!!

15 Malin:

Du har verkligen ögat för fotografering och dessutom lyckas du riktigt bra med att fota i mörker!!



Kram!

Kommentera här: