Liseberg


Direkt innanför grindarna på Liseberg blommade blommorna i en regnbågs kaskad.
Vandrade bland kullarna där en nygjord Lustgård förtrollade mej.




Regnskuren som föll tidigare under dagen, lade sig i vackra droppar på blommorna.



Gammeldags karuseller har så snirkligt vackra mönster.
Nuförtiden tycker jag farten dom har passar mej!
(Kanske jag vågar åka Balder nästa gång,l!)




Bland alla marknadstånd som Trädgårdsföreningen hade, fastnade min blick på den här blomstertårtan.



Vilken underbar dag vi fick min dotter, hennes pojkvän och jag. På förmiddagen vandrade vi i affärer i Haga, Wasa och Linnestaden och kunde påpassligt stanna kvar inomhus när en störtskur föll. Lagom till Lisebergs besöket bröt solen ut. Vad mycket fint vi fick se både i parkens trädgårdsdel och i alla stånden. Åt jättegoda baugetter i resturangen närmast entren. Satt i solskenet och såg folkvandringen  bölja fram och tillbaks. Mycket "kvinns" med fulla blomsterkassar såg vi förstås. Dessutom fick jag en trevlig pratstund med Maria, från bloggen Allt kan grönska som också var på besök på Liseberg, jättekul att träffa henne. Vet också att, Proforma var här och myste, titta in på hennes blogg får du se.

Trötta och nöjda efter allt promenerande, avslutade vi kvällen med grillning.
Vet ni,när jag var och pratade med Maria, köpte ungdomarna en present till mej!
Dom är bra goa!
Ska visa er den senare!

Kommentarer:

1 InneoUte-Malin:

Låter härligt! Blomstertårta såg jag hos Proforma också - så söt att jag vill äta upp den.



Tulpaner i drivor är SÅ vackert!



Låter som om du har haft en härlig helg. :-)

2 karola:

-åhh vilka bilder!...kändes lite holland över dom, det syns att ni haft en trevlig helg :) på tal om trevligt så trivs jag alldeles ypperligt här hos dej också, så jag länkar till dej med...tack för din länk till mig!



önksar dej en fin måndag.

kram Karola

3 britten:

Å VILKEN NOSTALGI...EN GÅNG I TIDEN HADE JAG KLIPPKORT PÅ LISSEBERG MEN NU ÄR DEN TIDEN LÄNGE SEN FÖRBI...HÄRLIGA BILDER...

4 em:

Vilka härliga bilder!

5 Jill:

Låter verkligen som en helt underbar dag. Och vilken underbar färg de tulpanerna på första fotot hade.



Må gott!

6 Jill:

Och så glömde jag ju....du måste visa bokstavschablonerna! Är de typ i zink? Tycker sådana är så vackra... :-)



Ha det fint!

7 Proforma:

Kul att se dina bilder! Man väljer ju ut olika men tårtan fastnade vi båda för. Ja iofs så fotade jag tulpanerna också, kan ju inte motstå all denna blomprakt! Regnet kom när vi var där, himlen öppnade sig!

Kunde vara kul att träffas också, denna gång funkade det inte då vi hade födelsedagsbarn att fira efter Lisebergsbesöket. Helgen är alltid svårare.

Kram på dig!

8 Proforma:

Glömde, Lissen... tävlingen... ville du vara med? Jag såg att du länkat men jag har inget mail fått från dig.

http://proforma.blogg.se/2009/april/utkast-proforma-fyller.html

Kram

9 Solvarma Irene:

Hej Lissen!



Underbart vackra bilder du visar från Liseberg. Tulpanerna är så vackra, du är en riktig mästerfotograf.



Må gott, önskar Irene

10 Anna:

Hmmmm hur sugen blir jag nu då tror du Lissen..typ toksugen..mmm kan tro att det var härligt att gå där och bara njuta..så vackert som en dröm...Haga..suck...jaaaa det är livet..

11 soffie:

men å så vackra bilder,Liseberg är så vackert att gå och strosa och se alla fina blommor och glada människor.

må gott

12 Kerstin:

Oj så mycket vackert du har sett. Så fina bilder och vad kul att träffa en bloggkompis. :)

Väntar med spänning på att få se presenten. ;)

Ha en fin kväll.

13 elena cn:

Så härligt du hade det!! Den vita tulpanbilden var ju bara för underbar:) Jag blir lite nyfiken på din present...har det med blommor att göra??

14 Main:

Vi planerar att åka till Gbg i sommar!



Vad fint det verkar vara på Liseberg!

15 Beate:

Du är inte bara en mästerfotograf (vilka bilder!!!!) utan du hade kul, riktigt kul också. Härligt!

16 anneli:

Vilken underbar dag! Lustgård...suck...

17 Carina:

Vita tulpaner med vattendroppar...så läckert.

Gammla karuseller är mer humana en vissa andra...håller med dig ;))

18 Beate:

Du verkar vara tillbaka på Dragons-hemmaplan. Jättekul att du gillar mina inlägg. Kan tala om för dig att jag gillar dina med, skarpt dessutom. Å dina foton får mig att dregla... hela tiden.



PS. Den gamla karusellen på Liseberg påminner mig om karuseller i engelska Mablethorpe. Kolla pdf filen "Life in a Northern Town" på www.computerart.tk.. Älskar dom och det skulle du också göra, det är jag säker på. DS

19 Ninna:

De GÖteborgsområdena är trevliga att strosa i. Liseberg är både fint och kul.

20 Eva:

Härligt! :-) Planerar själv att åka dit med dottern i sommar.

21 Mia:

Det var verkligen en härlig blomsterprakt du kunde njuta av. Kul att dagen blev lyckad på alla sätt.

22 Vera in Toscana:

Vilka underbara bilder! Blir glad när jag när jag ser dom :)



Kram på dig vännen

Kommentera här: