Svenska hjältar!


Veckans tema i Mymlans bloggvärldsblogg är hjältar!

Omkring oss går det en massa hjältar.
Som är så storslagna i sin tysthet och kämpar på i tillvaron!
Med en fantastisk självklarhet!

En av mina finaste vänner, har som ensamstående klarat allt på egen hand i många år! Hon är den lite tysta sorten som inte förhäver sig eller kräver något extra, för sin egen del. Tror inte hon har haft just någon barnfri helg på många år och när hon hade egen semester har nog inte skett sedan hon var ung.
Jag beundrar henne så!

Har jag hört henne klaga någon gång. Nix!
Utan mild som en sommaräng, försöker hon alltid se det goda i alla situationer
Fast över en kopp kaffe, i förtroende kan tröttheten lysa igenom
(Fast, rackarns eländiga karlskrälle som inte fattar vad han missar av sina barns uppväxt)
(Dessutom skulle jag vilja tvinga honom att betala mer till ungdomarnas omkostnader, YES!).

För tänk dej att ha tonåringar som bor hemma och en av dom är myndig.
När arbetslöshet gör att det inte finns stora chanser att få jobb.
Utan självklart bor hemma och familjebudgeten nästan går på minus.
Men hon peppar sina barn, skjutsar och fixar.

Berättar också att det är viktigt att tända ljus på bordet när dom äter!
För att stämmningen ska bli skön, i deras hem.

Hon är en sådan, som värmer andra med sin omsorg!
Ja, jag blir  varm i hjärtat, av en HJÄLTE som henne!

Omkring mej finns det många Svenska hjältar.
Många har jag mött genom åren.Men det tillkommer nya hela tiden.

Det här är en kort historia om en av dom alla fina människorna, som bär samhället!

Kommentarer:

1 Beate:

Sitter här på jobbet och läser din fina text till en kompis som verkligen förtjänar dina ord. Hoppas hon läser din blogg och känner igen sig och får veta att hon har blivit din hjälte. Det är just dom som inte gör nå't väsen av sig som är dom verkliga hjältarna tycker jag.

2 Ingrid:

Så bra du beskriver din hjälte Lissen! Jag håller ännu på och samlar ihop mig för att se var jag har min hjälte någonstans./Ingrid

3 Kerstin:

Oj, Lissen, vad du berör med din text. Så fint du skriver om din vän.

Hon kan vara glad som har en vän som dig. Jag hoppas att livet ordnar upp sig för henne så hon kan få unna sig själv något.

Ha en fin dag.

Kram

4 anki:

ja hon är verkligen en hjälte, så himla jobbigt när man har ungar som kostar, har egen erfarenhet av det och ekonomin går på minus.... :-)



ha en skön kväll

5 Proforma - Irene:

Tänk så många fantastiska kvinnor i samma situation som kämpar och sliter för att barnen ska få en fin uppväxt! I andra änden finns det en pappa som betalar in sin summa varje månad och tror att det räcker med det, han har gjort sin del... då kan man undra vem förloraren är!?? Inte din hjälte i alla fall! Så fint skrivet av dig, Lissen. Hoppas hon läser dina ord!

Kramar

6 mimmi:

vilken kvinna:) och vilken kraft hon måste ha i sig för att klara av allt detta och ändå fortfarande ha kraft att även se till att det skall vara mysigt hemma när man äter tillsammans:) jag håller med dig helt ..hon är en HJÄLTE

7 Anna ..dansar in:

Jaaaa Lissen tänk vad många det är som stretar på..din vän är verkligen en hjälte..



Så fint du belyser detta..så det träffar rakt i hjärtat..

8 M:

Hej !

Vilken härlig bild !

Jag har bytt blogg, men det hjålpte visst inte.. men här finns jag nu i alla fall !

Kram ♥ från Marie

9 Eva-Lena:

Varm text som går rätt in, din vännina kan vara glad över att ha en vän som du i sin värld! Heder åt alla kvinnor som går omkring i det tysta och är "våra" hjältinnor!!



Kram E-L

10 elena cn:

Det är riktig styrka det!

11 Carina:

Hjältar i det tysta....såå många de är och jag är glad att jag har en vän som DIG här.

Kommentera här: