Så gott.....

med lite delikat choklad......




Svensk choklad förr var ljus eller mörk, alltid gott på sitt sätt
Men nu kan den vara kryddad med  chili, tranbär och havssalt osv.
Influenser från andra länder kryddar även chokladen och berikar en läckergom som mej!

Den här gången under mitt besök i Göteborg, så var det dags att träffa Irene, som har bloggen Proforma. Under 2 år har vi följts åt via våra bloggar, men aldrig träffats. Jag visste inte ens hur hon såg ut. Lite "pirrig" var jag när jag gick iväg mot  träffen med henne.

På ett cafe i centrala Göteborg möttes vi och det var som att träffa en gammal go vän. Irene var precis så gullig som jag hade trott. Tiden bara rann i väg och plötsligt var det dags att skiljas åt innan timman blev för sen. Men innan dess hade vi hunnit pratat om både våra barn, om inredning, om foto i timmar osv. Ja säg vad vi inte hann med?

Goa Irene gav mej delikat choklad i present.
Den avnjöts igår långsamt, tillsammans med mina flickor.

Kaffe, choklad och jordgubbar, så delikat.

Tema fredag- Svenskt förr och nu.



Kommentarer:

1 Pumita:

Mm, visst ser det gott ut! Men med risk för att bli kallad för landsförrädare tycker jag faktiskt att finska Fazer gör godare mörk choklad.

2 Tigris:

Ja ... så vacker bild och ... lite sugen blir man allt!

:)

3 LottaM:

Hejsan!

Det ser onekligen gott ut, säger en som bara får se på godsakerna.

Ha en bra fredag!

LottaM

4 Kerstin:

Ja utvecklingen går framåt även när det gäller choklad. Fin tolkning, Lissen.

Vad härligt att du fått träffa Irene. Kan tänka mig att ni hade mycket att prata om, förstår att det var pirrigt i början. Tänk vad bloggvärlden ger en nya vänner.

Ha en riktigt härlig dag med alla dina tjejer.

Kram

5 @nemonen:

Åh vilken vacker och tilltalande bild på temat. Du är sååå duktig både med att skriva fint och fota. Gillar din blogg skarpt!

6 Morten Pedersen:

Åja flott kombinasjon!

7 Mia:

Kul att träffa människor man lärt känna via nätet. Ibland stämmer det med bilden man har. Ibland blir man glatt överraskad, andra gånger kan man bli litet överraskad att kommunikationen inte stämmer alls IRL, men desto bättre via nätet. Jag har varit med om alla tre variationerna.

8 Proforma:

Ja, vi hade mycket att prata om, Lissen! Det var så mysigt och tiden gick så snabbt!

Hoppas du tyckte om chokladen! Det är alltid svårt att veta vad andra tycker om så jag valde några av mina favoriter!

Ha en trevlig helg!

Kram Irene

9 carina/sinneskatten:

Mmmm som i ...... gott ser det allt ut.

10 Beate:

En av dina bästa bilder... någonsin. 100% lyckat!!! Kul även med en lyckad bloggdejt med Irene. Hoppas vår dejt i juni blir lika bra;-)

11 Marie-Louise:

Vad härligt att träffas, och choklad är bara waouw så gott. Vacker bild. Fin tolkning.

12 Jah Hollis:

Det var ju en fin historia.

Svårt det där med att träffa folk i verkligheten (har i alla fall jag fått för mig) efter att man lite grann lärt känna varandra på ett helt annat vis.

13 veronica-ifokus:

mmm ser gott ut och så fint fotat!!!

Kommentera här: