Vi människor




I tystnaden sägs ofta mer,
än många ord



I vårt samhälle är dom snabba orden, ett kollektivt kommunikationssätt.
Så mycket tid till eftertanke, finns inte.

Låt oss försöka ta oss tid, att visa vänlighet och säga "goa" ord till varandra!
.

FOTOTRISS, visas tolkningar på kollektivt.

På min långsamma förkylda promenad idag, letades dagens tema (tjusningen med fototrissen). Plötsligt fanns det framför mej inne på en gård jag ofta promenerar förbi. Före det hade jag fotat en båt och en järnvägsräls, men inget av det kändes "rätt". Förresten såg ni filmen, Bröllopsfotografen igår? Riktigt bra film för en fotointresserad som mej. Ha en fortsatt skön söndag, allesammans. Nu är det dags för en liten eftermiddagfika.

Kommentarer:

1 Morten Pedersen:

Flotte ord.

2 Anonym:

coola bilder!

3 Gärdsmygen:

Starka bilder och en intressant tolkning!

4 Beate:

Förstår precis att du hajade till när du såg ansiktena till temat. Å texten är ju som alltid klockren. Undrar om det ärbetongansikten?

5 Anna ..:

Mmmm så sant..ibland tar tystnaden hårdare än orden..men jag vill ändå slå ett slag för det vänliga ordet..det kan man aldrig få för mycket av..

6 Anna ..:

Jag vet Lissen du är ju min syster..du har lätt ...sååå lätt för vänliga ord..det känner jag helt tydligt..utan ord..:)

7 Lotten:

Vilka fantastiska dekorationer. Var sitter de någonstans?

8 Rantamor-På Näthinnan:

Ja du det var en bra tolkning både bild och ord.

Finfin triss.



Ha d gott.

Förresten vi har varit i Timrå hela helgen å plockat svamp å i Söråker och ätit gott....

9 Pysselfarmor:

Vilka fina ansikten - har du gjort dem? Annorlunda tolkat och absolut det kollektiva ordet/orden är viktig men även den gemensamma tystnaden.

Dina bilder och ord gör att man får tänka till och känna efter vad de betyder!

10 Lena Rollmar:

Riktigt läckert! Hög kvalitet i bilderna och lyckliga dig som hade turen att hitta juste det här motivet!



Tack för din kommentar!

11 Anneli - A'la Foto:

Underbar tolkning där min favorit blir den första som jag gillar massor!



Ja, jag såg bröllopsfotografen och irriterade mig över hur han inte ens kollade i sökaren utan bara tryckte på knappen som en kulspruta! Även när han tittade så gick den som en kulspruta! Vad är det för konst med det? Då kan ju alla få till en bra bild! Lite synd att det ska premieras att skjuta så många bilder som möjligt så lyckas du få en bra bild-tänket! Men jag gillade filmen för övrigt!



Ha en fin kväll!



KRAM!

12 Helena Kulle:

Så sant så sant, och vilka fina bilder.

Kan passa på att tacka för alla dina fina ord hos mej och för grattiset.

BAMSEKRAM

13 Erik "Semlan":

Oväntade foton till detta trissämne. Dina ord väcker tankar. Kan hålla med, tid är en bristvara och ytligheten en ganska enkel utväg. Helt enkelt är det inte att alltid ta sig tid, men man kan ju försöka. :-)

14 Turid:

Du er herlig. Gode ord til ettertanke.

15 Jah Hollis:

Det blev ju en annorlunda variation på temat och en väldigt snygg triss. Nu är det slut med semestern för min del och därmed tycker jag också tiden till eftertanke begränsas betydligt. :-(

16 veronica-ifokus:

Eftertänkt och kreativ triss, det gillar jag!!!!!!! =)

17 Karoleen:

En vacker tolking, eftertänksam och intelligent!

Kommentera här: