Den gamla nallen




För länge sedan när mina barn var små, flyttade den bruna nallen hem till dom.
En kär vän som det gosades och mystes med.
Den har nog fått höra många små hemligheter och sagor.

Lite sliten är den, på sina ställen. Men har blivit sådär slitet mjuk som inget nytt kan vara.

Nu är det lilla O:s vän (mitt barnbarn) och idag kan han behöva den.
Lite sjuk är han, med feber och hosta, då behövs en gammal mjuk nalle.

Som tur är, har jag en ledig dag, så vi kan läsa pixiböcker, mysa och kramas.

FREDAGSFÄRG, är temat brun och röd

Om du vill sätta spår, så gå in här och rösta på en av finalisterna hos Carlbom foto.
Gärna på mej.

Kommentarer:

1 kiina:

mycket fin bild på lika fina nallar!



Hoppas barnbarnet kryar på sig snart



//K

2 InneoUte-Malin:

Vilken älskad gammal vän. Får mig att tänka på Teddybjörnen Fredriksson.



Vi har också en femte familjemedlem i form av nallen "Herr Nilsson" som Kajsa släpar mig sig vart hon går. I somras försvann han och frågan är vem som saknade honom mest, mamma eller Kajsa. Vi hittade i alla fall honom igen på stranden fem dagar senare. Vi undrar fortfarande hur han kom dit. :-)



Ta nu han dom lille O och hoppas att han kryar på sig snart!

Kram Malin

3 Danne (@dcarlbom):

Hej,



jag vill bara påminna dig om att tävlingen med din bild avslutas på söndag och att det fortfarande finns tid kvar att rösta på just din bild.



I dagsläget är över 600 röster lagda och du har fortfarande chans att påverka resultatet på http://www.carlbomfoto.se/bloggen/finalisterna-tvlingen-nu-klara/



Lycka till.

4 Helena Kulle:

Åhh exakt sån nalle har jag också, fast färgerna är tvärtom, ljusa tassar och nallen mörk. Fick den när jag föddes så den är lika gammal som mej :)

Ska blogga den en dag så får du se han :)

Ha en mysig helg!

/Helena

5 Kerstin:

Åh, så fin tolkning. Det är väl den bästa kompis en liten sjukling kan ha. Vad mysigt med en heldag med mormor, läsa pixiböcker och säkert bli lite bortskämd också. :)

Ha en härlig dag med barnbarnet, Lissen.

Kram

6 Beate:

En väl älskad, söt nalle är det bästa som finns. Lite luggsliten får den vara, det är beviset på att den har kramats och pussats.

En härlig bild:-)))

7 anki:

så mysigt med en gammal halv sliten nalle som fortfarande gör sitt jobb, att trösta :-)



hoppas lilla O snart mår mycket bättre.. :-)



ha en skön fredag

8 Maria:

Mycket fint foto på nallen och det är kul att den kommer till användning. Hoppas O krýar på sig snart.

Ha en trevlig helg!

9 Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg:

Söt bild :D

10 Malin:

Våra barn är extrema gossedjursälskare. Dottern har grymt många, viktigast är den jäääättestora hunden, lillebror han gillar grisar!



Hoppas O kryar på sig snart!

11 Anna ..dansar in:

Mmm du en liten Nalle är go att ha..så härligt att lille prinsen kan få gosa med den nu..aha lite sjuk..mmm det är många som drabbas just nu av förkylning..



Lissen min nalle hette Lena..knepigt namn på en nalle va..men så var det... på vår tid hade man ju typ en nalle och en docka..nu är det ju ofta flertal kan man säga..



12 Xini Björnmamman Does Thailand:

Oh, vilken gosig nallebjörn ;-), gillar din tolkning jättemycket! :-)



Trevlig helg!



Xini Björnmamman

13 Sandra:

Hej, vilken söt nalle.. har min gamla söta nallebjörn som är gul med bruna öron:) och som fick namnet Torbjörn:)

Ha en trevlig fredagkväll! / Sandra från Umeå...

14 Lajsan:

en kär vän...en nalle...här har båda sina nallar kvar och fast dom är 13 och 16 så är nallarna nästan som en del av familjen...

15 Lajsan:

...oj vad snabb jag var...skulle säga också, att vara sjuk är ingen höjdare, men att ha en snäll och gosig mormor att mysa med gör livet så mycket enklare!

16 Anna ..dansar in:

I just love... when you speak english..thank you... :)

17 Jill:

Jag hade en gosehund. Världens bästa! :-)

Får nog ta och leta fram den nästa gång jag är hemma hos mamma och pappa.



Hoppas lille O blir friskt snart, aldrig skoj att vara sjuk. Och så hoppas jag att du får en härlig helg, och att ni inte snöar in där uppe i Sundsvall. Ha det fint!

18 Ninni:

Mm vilken gosig nalle, jag har min gamla nalle kvar också!



Ha en fin lördag..kramen

19 Inger Maryissa:

En så mysig liten nalle.

Ja, den har säkert fått höra många små hemligheter och sagor.

och så mysigt att ditt lilla barnbarn har den nu, speciellt när hon är sjuk.

Hoppas hon kryar på sig snart.

Kram

20 Jah Hollis:

Sådana djur kan vara till stor hjälp i många situationer.

21 Lillsnörpa:

Du skriver så vackert! /Lillsnörpa

Kommentera här: