Inuti damfriseringen, i Khao Sok.....


.... satt tjejerna och pratade, medan frisyrer fixades



"I see you"



Efter byvägen i Khao Sok i Thailand, tog jag en promenad för att se mej omkring. Jag hör på avstånd rösterna av några tjejer som sitter och pratar inuti en hårfrisering. Medan frisyrer fixas, så kan man ju umgås också, det var dom här tjejerna ett bevis på. Deras röster hördes och med livliga gester såg det ut som om det var något viktigt som avhandlades.

På avstånd började jag fota, tjejerna pekade på mej och skrattade glatt. Plötsligt gav tjejen under huven mej "segertecknet". Ett sådant där fotoögonblick som jag bara "älskar". Önskar att jag vågat gå fram till tjejerna och "pratat" och tagit fler bilder.

FOTOTRISS , är temat inuti.


Kommentarer:

1 Chris och Jonas:

Härliga bilder och kul tolkning

2 Fjäderlös Tvåfoting:

Oj, det var långt bort, att hitta inuti i.

:-)



3 Anonym:

fräcka bilder!



http://principesssa.blogg.se

4 Anna ..dansar in:

Men du så intressant det är att gå och titta så där på vardagslivet..jag tror minsann vi är lika du och jag Lissen...jag njuter så pass av att kolla omgivningarna när jag reser..



Den här trissen har allt som en triss ska ha..

5 Tant Otto:

Kul tolkning... huvudet inuti hårtorken....

6 Eva-Lena:

Vilken härlig triss och sista bilden är ju underbar :)



Ha en skön söndag!

KRAM E-L

7 Jah Hollis:

Fina vardagsbilder.

Jag stod själv och väntade på en buss i Malmö i går kväll och till min förvåning pågick det aktiviteter i damfriseringen tvärs över gatan. Det pratades och friserades och sopades klockan sju på lördagskvällen.

8 AnnaKK:

Åh, vilken härlig triss! Den bara måste jag visa min dotter sen (som för tillfället inte är hemma), för hon håller på att utbilda sej till frisör nu. :-)

9 Helena Kulle:

Härliga spontanbilder, gillade dom mättade färgerna.

Ha en mysig söndag.

/Helena

10 Malin:

Jag måste bli modigare på att gå fram o fråga om jag får ta en bild.



I går såg det så kul o norrländskt ut på en benismack där det var minst 15 skotrar inne för tankning.



Man ångrar sällan de bilder man tar men ofta de bilder man inte tog.



Kram

11 mimmi:

Men vilka härliga bilder så full av glädje och liv :)Dt var roligt att få se sådana bilder :D

kram

12 Pialotta:

Häliga foto från ditt Thailand .. tänk du så fint du har de där minnena att ta till.. riktigt kul att se deras salong.. lissen toooooooooooooo me;-)

13 Cecilia Artista:

Riktigt härliga bilder. Den sista bilden är ju bara för skön! Jag tycker du var modig som tog alla bilderna ändå. Så kul att få se interiören från frissan där!

14 Beate igen:

Så fina, talande bilder från Thailand. Vilken vänlighet dom utstrålar!!! Snyggt fotad Lissen:-)

15 Lasseivomma:

Luftig och trevlig frissering.

Sista bilden har det där extra, som vi alla vill åt. Bra jobbat

16 Lisa:

Kul tolkning och jättesnygga bilder...

17 Anni:

Vilka roliga bilder - modigt fotat!

18 Ladyinblue:

Fina bilder, bra tolkat

19 Misswhatsit:

Vilka härliga foton. En avbild av en positiv miljö och glada människor.

20 Pia:

Hahaha, gillar tjejen med V-tecknet!! Härliga bilder.. Inte någon flashig innesalong, men där verkade finnas hjärta och glädje!

21 Ninni:

Vilka härliga bilder...jag längtar tillbaka till Thailand!



Ha en fin söndag..kramen

22 LEna Norgren:

Härliga bilder som är tagna direkt ur verkligheten.Eller inuti verkligheten....

23 @nemonen:

En mycket trevlig och färggrann triss du bjuder på. På en damfrisering där pratas det om mycket. Det vet jag då jag är gammal frissa.

24 Anneli:

Härliga bilder från en annan del av världen!



ha en fin kväll!

25 Carina:

Läckert som bara den...mitt vimmlet i Thailand...känner atmosfären :)

26 Jane:

Kanonbilder, bilder ur livet är alltid spännande. Tredje bilden är härlig :)

27 Proforma:

Åh, den första bilden älskar jag! Så mycket "action" i den bilden! Nästa så man skulle vilja sitta där med dom. Och vad kul att dom tar av sig skorna! Trodde bara man gjorde det när man gick i typ kyrkor och så...

Kram Irene

28 christina:

Gillar din färgrika triss och ett härligt sätt att tolka temat! ha en bra vecka!

29 Tomas:

Så fina bilder! Du fångar verkligen Thai-känslan, man blir nyfiken på alla "hål-i-väggen" ställen man stöter på där.

30 Kerstin:

Vilken fin triss, Lissen. Fint fångat, härliga färger och jag gillar kontakten mellan dig och kvinnan i torkhuven. Visst kan man önska att man vore lite modigare och gick fram och pratade en sån här gång. Men jag tror att det kommer fler tillfällen för sånt. :)

Ha en fin måndag.

31 P.K:

Fin triss. Gillar speciellt detaljen med de avsparkade skorna i bild 1. Kulturskillnad !

32 Nilla:

Det var häftiga bilder, speciellt den sista.

33 anki:

Härliga bilder från Thailand, du borde gått in och pratat med dom,,, tror folk i utlandet och särskilt där nere gillar att prata engelska med turister,, vänligt folk där efter jag förstått :)



färgstarka och underbara bilder blev det i alla fall..



34 Marie Carpe Diem:

Så´n glädje i dessa bilder. Som alltid, leenden i överflöd när man besöker thailändare.

35 Kjell E:

Ett lite mera handgriplig presentation av damfrisörens hantverk.

Härlig miljö.

36 @nemonen:

En trevlig bild från en för mig välkänd miljö. SJälv är jag gammal frissa.

37 Camilla:

Jättehärliga foton !

Kommentera här: