Paizano Expo




Igår var det vernissage på Paizano Expo
Fotografen Pär Helander och inredningsdesignern Ingela Lundwall öppnade sin utställning

En blandning av loppisfynd som fått nya användningsområden eller målats i oväntade färger, stod på golven.
Inredningsdetaljer som helt klart ligger i tidens anda, skapade av Ingela
(Ser du att byrån är "påpälsad"?)
På väggarna satt Pärs färgstarka bilder, som lockade mej till en extra titt.




Till varje bild skulle fick man smaka på en karamell som skulle sätta igång fantasin.
Tänk dej själv att stå där och suga på karamellen och samtidigt titta en bild

Mmm ..... det smakar........ blåbär.

En annorlunda rolig upplevelse. Som Per Helander säger: Det heter ju att man äter med ögonen. Att det man ser också laddar en redan förutbestämd upplevelse. Så är det ju, tänker jag med karamellen i min mun, medan jag tittar på "blåbärspojken".

Går man till Strandgatan 12 i Sundsvall, så kan du också titta in.
Smaka och titta!

FREDAGSFÄRG, är temat blå och vit

Kommentarer:

1 Nollan:

Låter som en spännande utställning och vilken rolig idé att kombinera smak- och synupplevelsen! Gillar nog din första bild bäst, även om det är mer blått och vitt i den andra :)

Ha en fin fredag!

2 Nollan:

Åh, det var inte alls så att jag inte tycket den nedre bilden var bra... mer att det var så härliga färger och go känsla på något sätt i den första :)

3 Jah Hollis:

Aha, jag såg inte blåbäret först. Jag trodde det var Skäggiga damen på bilden. :-)

Säkert en fin utställning även om det ringer en varningsklocka i mig: Det är väl inte pretentiöst? :-)

4 Helena Kulle:

Vilken härlig utställning! Färgglad och fin, gillade Pärs blåbärsbild, snygg. Gillade den översta bilden, snyggt med så mycket ljus och så mkt vitt.

Ha en härlig helg.

KRAM

/Helena

5 Cecilia Artista:

Blåbärsbilden är riktigt härlig. Kul att få suga på en karamell samtidigt som man tittar på bilden!



Den pälsklädda byrån tycker jag dock är riktigt ful. Men vernissagebesökarna verkar trivas fint!



Ha en skön helg!

6 Pialotta:

Dit skulle jag oxså vilja att mina fötter trampade mark.. vilken fräck tavla:-)

Jissen Tooooooooooooo me:-) Kramiz denna blå/vita dag.

7 Erik "Semlan":

Verkar som en spännande utställning. Lite långt att ta mig dit... Passande, en hel del vitt och mer blått än blåbär kan det knappast bli. Fast jag tycker det ser ut som en tjej ...? ;-) Lukta på böcker har jag använt mig av, smaka på foton verkar spännande.

8 Anna ..dansar in:

Vad häftigt..jag gillar när alla sinnena får vara med..härligt..måste varit en annorlunda och rolig upplevelse..

9 Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg:

Vad snyggt! :D

10 anki:

synd jag har 15 mil upp till sundsvall.. låter intressant.. förresten har du bytt kamera? du har så klara härliga färger på dina bilder :-) eller så är det för att jag satt på mej glasögonen och har en annan skärm att titta på :)



ha en skön fredag

11 Magnolia:

Pälsklädd byrå är nog inget för mig - men rätt coolt att våga ta ut svängarna ändå. :)

12 Beate:

Wow!!!! Den utställningen var då helt i min smak. Riktigt häftiga och "provocerande" färger. Kul att Sundsvall har denna utställning... och att du delar med dig till oss:-)))

13 Eva-Lena:

Ser ut som en annorlunda utställning, som jag gärna skulle ha besökt om jag befunnit mig i närheten. Pälsklädda möbler, står jag dock med nöje över :)



Önskar dig en fin helg/Kram E-L

14 Joakim.:

Hej hopp :)

Är det dags för en ny design snart?

Känner hur det kliar i fingrarna :)

MVH

15 InneoUte-Malin:

Vilken spännande utställning. Blir alltid så imponerad av så kreativa och konstnärligt begåvade människor. Tänk att kunna måla en vacker blåbärspojke och sen komma på tanken att servera karameller till de som tittar. Jag förstår inte hur man kommer på det. :-)



Ha en trevlig helg!

16 Gissan:

Annorlunda och spännande.

Trevlig helg!

17 Ninoj:

Vilka läckra bilder! Hoppas att det var en trevlig kväll.

18 veronica-ifokus:

Ojojoj, så klockren tolkning!!! Och så grymt bra bilder. Jag blir ju sugen att åka dit och titta. Jobbar i helgen men det är väl lika bra då vi har -22 grader just nu.....brrr.....

Kram på dig och jag önskar dig en härlig helg!!!!!

19 Malin:

Vilket häftigt ställe att uppleva m flera sinnen!



Mvh en jublande Malin Kalla/Haag ;-)

20 SOFFIE:

men å va roligt att gå på en fotoutställning .fina bilder!

Go helg

21 Marie:

Åh vad trevligt. Det är alltid roligt när de spetsar till det lite. Bara en karamell kan ju göra upplevelsen annorlunda. Vilken kreativ idé!

22 Ninni:

Bilden gillade jag men skåpet..Njae va damm det ska fastna i den möbeln..haha



Ha en finfin lördag..kramen

23 Pia:

Vilka härliga tavlor och roliga grejer!!! Synd att det är 30 mil till utställningen..

Kram!

24 elena cn:

Men, vad coolt att få smaska på karameller och få en förstärkt bilduplevelse! Det skulle jag absolut vilja testa:)

Kommentera här: