Nya spår, 2010......

......... togs på snöiga vägar!




Ja ni kan inte tro, vad snö, det faller här i Sundsvall.
Ett nytt år, som inleds med ett vintervitt landskap
.Flingor faller, stora som "lapphandskar".

Ingen är nästan ute, längs vägarna.
Det är mest ensamma hundägare, som trotsar vädergudarna.

Men att vandra i det tysta landskapet i den fjäderlätta snön, är fint på sitt sätt.

Att göra nya spår där på vägen, kändes nästa symboliskt den första dagen 2010!

Så vill jag tänka mej det att det är att, våga välja nya vägar!
(Fast jag vet inte vad det är för vägar?)

Men håll med om, att det är en vacker tanke !?

lördagslinsen får du se, mycket nytt!

Kommentarer:

1 Proforma:

Ja... en vacker tanke!

Helt otroligt vad snö ni får! Senast det var mycket snö här i Göteborg var i november 1995, sedan dess har vi knappt haft snö... känns det som!

Ha en fin lördag, Lissen!

Kram Irene

2 Lasseivomma:

Visst är det en riktig tanke, man går många nya vägar på ett år, kanske inta fysiskt nya alla gånget, men det viktiga är nog att försöka tänka nytt. Fotoutmaningar är ett bra sätt att tänka i nya vägar.

3 Helena Kulle:

Så mysig bild, vilket härligt snöväder ni har.

Ha en härlig helg.

/Helena

4 Mia:

En vacker tanke och en vacker bild. Ett årsskifte känns alltid litet ödesmättat, tycker jag. Jag hoppas att det nya året ska innebära mycket gott och mycket kul. Samtidigt har jag varit med så länge att jag vet att det även kommer att inträffa en del mindre angenäma händelser, såväl i världen som i det närmaste kretsen runt mig. När väl nya året är här... känns det bra, tycker jag!

5 Camillasfoto.se:

Härlig bild. Ser ut som här hemma. Nya spår nytt år nytt tänk. Bra.

6 Lajsan:

Vilken underbar tolkning...nya spår...fin bild också. Jasså det snöar hos dig. Här fick vi mängder på Juldagen och sedan dess har solen glittrat över vintervidderna varje dag, så även idag. Det är så underbart! God fortsättning på nyspårade vägar - kramen!

7 Beate:

Visst är det en riktigt vacker bild och en "dubbelmening"-tolkning som bara du kan åstadkomma.

Tyvärr kan jag inte uppskatta snöbilder längre. Det räcker med en titt genom fönstret. Här ser det precis likadan ut... och det fortsätter att snöa. Tur att jag har semester och kan sova bort hälften av "snösynen".



PS. Ska mejla snart. DS

8 Krutrut-Lisa:

God fortsättning önskar vi er!



Kram Lisa



ps. Behöver inte lilla vovven styltor snart i all snö? ds

9 Anna ..dansar in:

Men vilken vintrig bild..ja vi har med en massa snö här..och kallt..Jaaaa men du jag håller med dig..så härligt ligger heeela 2010 framför oss...

10 Eva-Lena:

Vilken härlig bild, det ser helt underbart ut! Här har vi också mycket snö och mer har det kommit under dagen. För första gången på flera år sa jag, det räcker nog nu :)



Önskar dig en härlig lördagkväll/Kram E-L

11 Ladyinblue:

Vilken härlig vinterbild,som de var när man var liten.

Fast nu räcker det tycker jag,

Ha de gott

12 Beate:

Svar: Ha, ha, ha... nej, det kan man inte... jämföra med äkta kokkaffe från Norrland. Skillnad som dag och natt ;-)

Men jag vet att det är många som föredrar både kok- och bryggkaffe framför olika espressovarianter. Tur att man har olika smak :-)

13 soffie:

oj va snö,

härlig bild

du när du skrivit i länken har du skrivit ett , istället för.

ha en mysig kväll

14 Gärdsmygen:

Vilken bild!! Gillar både bild och text. Viktigt att våga väja nya vägar.

15 Photos by Storm:

Ja, visst försöker man tänka i nya banor ibland. Jättefin bild som passar till din text. Jag förstår att ni fått snö i massor/Lis

16 Karolina:

En väldigt vacker och tänkvärd tanke!

17 @nemonen:

En härlig vinterbild. Inte är det lätt att välja nya vägar när man kommer till en korsning i livet. Kanske är det det som är så spännande med livet.

18 Lena L:

Huja, vilket snöoväder! Här är det -25 grader så jag stannar väldigt gärna inne i stugvärmen!

Gott nytt fotoår på dig!

19 Nollan:

Det var ett riktigt snöoväder! Fast det kan ju vara bra när man vill trampa nya vägar och sätta nya spår. Vägen går ju framåt, för det är svårt att gå i gamla spår, när de snart snöat igen.

20 Kerstin:

Fin tolkning, Lissen. Så snön har ramlat ner hos er i stora mängder också? Här är det så mycket att man tror inte sina ögon. Man kan ju undra hur det kommer att se ut i februari. :)

Önskar dig en fin fortsättning på det nya året.

Kram

21 mimmi:

Det är en vacker tanke och det var en väldig vacker bild som klart och tydligt visade vad du menade med din text också :)

Ja om jag kan få en Cannon ..blir det nog Cannont .. som du skrev ;) jag satt och skrattade för mig själv när jag läste det :D

kram :)

22 InneoUte-Malin:

Väldigt vacker tanke och fint symbolisert med din underbara bild. Jag blir lätt avundsjuk på ert snölandskap. Här lyser snön med sin frånvaro - även om rimfrosten duger rätt gott den med. Kallt har vi i alla fall.



God fortsättning till dig!

Kram Malin

23 carina:

Visst är det nya året en nytt oskrivet blad.

Och vi fyller det med bara det vi själva vill.

24 Ninni:

Ja absolut en härlig tanke!



Jag gillar att gå på stranden och se mina fotspår..sen kommer havet och sköljer bort dom.



Ha en fin söndag..kramen

25 Ullie /Ulrica:

Ett riktigt härligt vinterfoto, och en vacker tolkning. Underfundig som du brukar vara. En skön fortsättning på 2010

26 Camillasfoto.se:

Grattis du är vinnare i veckans Lördagslins!



http://www.lordagslinsen.wordpress.com

27 AnnaOfDallas:

Underbar bild. Man kan nastan hora hur tyst det ar.

Kommentera här: