Så många spår.......

....... jag såg i snön.

Trodde nästan att jag skulle trampa upp nya stigar igår, efter veckans snöfall.
Men det vara många som redan hade gått på  över Granlo kullar.
Spåren går i mjuka svänga, där på stigen.




En tjej, kämpade sig fram på skidor, på en ospårad stig.
Hon höll nog värmen, trots att det var - 18,5.



Tänk att en stig går aldrig rakt fram.
Jag har då aldrig sett någon, har du?

Utan den ringlar sig lite hit och dit.
Lite nyfiket, så där.

FOTOTRISS, är temat spår.

Om du vill sätta spår, så gå in här och rösta på en av finalisterna hos Carlbom foto.
Gärna på mej.

Kommentarer:

1 Anneli:

Jättefina bilder där min favorittolkning på temat är mittenbilden men rent bildmässigt och personligen så är den första min favorit!! Superfin! :O))

2 Jah Hollis:

Vem ger sig ut i sådan snö i arton minusgrader!?

Men det blev ju väldig snygga bilder.

3 Majsan:

Bilderna tar nästan andan ur mig! Fantastiska! Ändå blir det mittenbilden som blir min favorit... man anar spåren hon tar sig fram på...

4 Danne (@dcarlbom):

Mycket läckra bilder måste jag säga. Gillar kompositionen i mittenbilden, läckert.



Lycka till i tävlingen :)

5 Mrs North:

Vilken otroligt fin fototriss!

6 Louise:

Vilken bra triss, gillar översta bilden mest.



Hälsningar Louise

7 Anna ..tassar in..:

Men vilka goa bilder..vita vidder....



Du har så rätt Lissen..spåren och stigarna ringlar..jag tänker ofta på det i skogen om sommaren dom där småstigarna som djuren gör..om man fäljer dem så är det lite berg&dalbana..härligt du..

8 Helena Kulle:

Mmmm vilka mysiga bilder, blir sugen på att åka skidor när jag ser dom. Underbar vit fluffig mjuk snö.

fin tolkning.

Ha en mysig söndag.

/Helena

9 cat:

En jättevacker triss! Första bilden är vansinnigt vacker. Vilket ljus och vilken ödslighet den förmedlar.

10 Ninni:

vilka härliga vinterbilder..men kommer bitne våren snart??

ha en jättehärlig söndag..kramen

11 Pillargontanten:

Lovely!

12 Nollan:

Vackra vinterbilder! Tycker om den lite softa känslan och vinjetteringen ger en härlig effekt på ljuset i första bilden som blir min favorit!

13 Eva-Lena:

Otroligt vackra vinterbilder Lissen, mittenbilden är min favorit tätt följd av nr 1. Det låter och ser, som om vi har liknande väderslag :)



Önskar dig en vacker skön söndag/E-L

14 Lasseivomma:

Härliga bilder, tack för att du offrar dig för oss. Bild 1 är som en tavla och blir klar favorit hos mig.

15 Chris och Jonas:

Jättefina bilder och bra tolkning

16 britten:

men snälla nån !..dina bilder får mina fötter som domnat bort att vakna till iv...helt underbara...

17 Maria S:

Härliga spår ! Och ett röstklick hos Carlbom och på blogglista hann jag med !

Kram ♥

18 Marie S:

Asch... inte heter jag Maria ?? .. missade E tydligen HAHA !

Kramen ♥

19 Kjell E:

Vacker triss.

Tycker du har så bra stämning i dina bilder.

20 Misswhatsit:

En vacker , vit och vintrig triss. Jag avundas inte skidåkaren. Det var tufft att ge sig ut på skidtur i den kylan.:)

21 Lajsan:

Härliga bilder på spåret! Jag känner vindraget i kinderna när jag ser skidåkaren!

22 mimmi:

Vilken vacker fototriss du har lagt upp :) så mjuk och fin i färgerna :) och passar ju jätte bra till temat :)

kram

23 Pia:

Vackra bilder!!!

Ja, det stämmer det där med krokiga stigar. Förra omgången då det hade vräkt ner snö, så skulle jag göra en stig från ena cykelbanan till den andra. Tyckte att jag gick jätterakt men blev förvånad när jag tittade bakåt och såg att stigen såg ut att vara gjord av en berusad person!! ;o)

24 Beate:

Du har nog rätt: en stig går aldrig rakt fram... inte ens under sommaren då den inte lämnar några spår.

Härliga bilder i 18,5 minusgrader. Har du några fingrar kvar eller fick dom kapas av efter köldskadorna;-)

25 Jane:

Vilka vackra bilder i din triss, jag gillar verkligen ljuset du fått i dem!

26 Erik "Semlan":

Snygga, vintriga foton. Tur att inte kylan strömmar ut från din triss, burr vad det var kallt igår (även här i Stockholm). En härlig triss! Gillar speciellt första fotot.

27 Hasse A:

Morrn.



Flotta bilder.



Om det är djur som har gått upp stigen så undviker dom ev. stenar och stubbar under snön....



Hade bra.



Hasse A

28 Cecilia Artista:

Vackert vackert om än kallt!

29 Ailas:

Orkar du med en uppmuntrande kommentar till; om vackra bilder! :)



Vintern är vacker, när den är som finast. Men allt som ser bra ut behöver inte vara gott eller hur?



Här dansar några snöflingor ner på den tjockvita marken. Plusgraderna kommer att få jobba!

30 Morten Pedersen:

Det er flott å få gått seg en tur i snøen.

31 Jill:

Vilka bilder!

Och så mycket snö. Var tvungen att visa min man, vars kommentar var "Oj!". Han vet hur det brukar se ut, och det är sällan så mycket snö på kullarna (han har iaf inte upplevt det). Själv har man dock åkt både skidor runt kullarna och pulka nedför. Granlo är nämligen hemma-hemma för mig. :-)



Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

32 Gärdsmygen:

Jag skulle ju aldrig åka skidor i den temperaturen. Men gillar den bilden lite extra!

33 Marie Carpe Diem:

Mmmmmmm så fint! Din mittbild är kanon. Känner suget i längdskidsbenen ;-) Blev en tur i morse, kallt men skönt. I alla fall efterråt ;-)



Visst är det sorgligt med så sjuka barn. Härligt att du bidragit. Jag var bara tvungen att föra info vidare om Anna´s insamling. En sådan viktig sak för alla barn som ligger på sjukhus och det inte finns bra saker att pyssla med för dem. Du har väl sett att 100 000 gränsen är sprängd. Härligt! Jag bloggar med Gustav nu och oj vad det är lärorikt att läsa en dödssjuk 12 årings tankar och se hur hans dagar är. Ha nu en fin kväll vännen. Kram.

34 veronica-ifokus:

Vad kul att du är en av finalisterna hoppas du vinner =) Jag missade totalt den tävlingen. Du vilken klockren triss jag tokdiggar den!!!

35 Ladyinblue:

Mycket fina bilder, gillar den första bäst.

36 Agneta:

Fina bilder, härliga färger!

37 InneoUte-Malin:

Väldigt tjusiga bilder. :-) Blir trött bara jag ser den där tjejen pulsa fram i snön. ;-)



Hoppas helgen varit bra!

38 Johanna - Fotoblogg!:

Så härliga bilder! Favvon är den sista, snygg & stilren. :)

39 anki:

härliga bilder :-)



ja det är intressant med spår i snön, det ger en levande bygd..



ha en skön dag

40 Anni:

Önskar att någon ramlat och gjort ett riktigt praktvurpespår i en av bilderna ;-)

41 Pialotta:

40 kommentarer.. du är på hugget riktigt du Lissen lilla;-) jag som nyss fått in en del på min blogg.. du vet jag har haft datortrassel ända sedan fredagkväll.. Datorn kraschade så allt fick uppdateras och installeras igen.. vilket jobb.. så nu fattas det en del, men gör inget, så datorn blir lite mer dansant;-)

Underbara vintervita bilder som vanligt:-)

Kram till dig.. du ser ut att stormtrivas på Bildligt talat.. för det är väl du lilla Lissen?

42 hea:

Åhh så vintrigt och vackert :)

43 Maria:

Åh så fina bilder (:

Ha en fin torsdag!

44 Jenny:

Så mycket härliga foton. Den sista blir min favorit här.

45 Munin:

Vilken fin uppsättning härliga vinterfoton du bjuder på! Gillar första bilden speciellt :)

Kommentera här: