Utsikt från tredje våningen.





Helt otrooooooligt, kändes det (som Gunde Svan skulle ha sagt), när jag kom in i mitt lilla kök.

Tänk dej att bo på tredje våningen och  se snön som nu ligger där gnistrande vit på fönsterrutan.
Så fascinerande att vakna och se ut på det vinterstormiga vädret.
Då kändes det gott att vara inomhus, inne i den goda värmen i mitt lilla hem.

Naturligvis måste jag ta en bild, av mitt vinter fönster.
I mitt minikök fick jag luta mej i en avig ställning då platsen där är minimal.
Men vad gör man inte för en bild av vintern 2010, här i Sundsvall.

Det kanske syns lite att snön yr, på utsidan av fönstret?

Om vädret är avigt, det är en fråga som många diskuterar just nu!?

INSPIRATION OCH KREATIVITET, är temat avig

Hos CAMILLAS FOTOUTVECKLING, får jag respons på min bild.


Kommentarer:

1 Tony:

Skön bild, en tunn glasruta skiljer bitande kyla mot varmt och hemtrevligt, jag tycker du är på rätt sida.

2 Ladyinblue:

Fin bild med dig på rätt sida. Man ser också baksidan, dvs avigsidan, av snön och delvis av blommorna.

3 Kerstin:

Läckert, Lissen. Är det en vindsvåning med ett litet tak utanför fönstret? Mysigt att vara inhomhus när man ser fönstret. :)

Ha en fin dag.

4 brak:

Hur såg det ut på de undre våningarna??

5 Jane:

Ja, du kan säkert inte klaga på dragigt fönster med all isolerande snö utanför :) Hoppas du får behålla lite av utsikten iaf. Härligt foto med sommar (blommorna) på insidan och vinter utanför...

6 Beate:

Det är ju helt otroligt. Du/ni är då verkligen insnöade i Sundsvall. Har aldrig sett något liknande faktiskt. Undrar hur du kommer ut, ja alltså ine genom fönstret utan genom ytterdörren. Nej, du stanna inne, säkrast så;-) Kul bidrag:-)



PS. Här är det för omväxlingens skull soligt och blå himmel, 12 minusgrader. Jag tittar på "skönheten" inifrån;-) DS

7 Lasseivomma:

Min typ av vinter verkar bättre än din. Snöstorm kan man verkligen klara sig utan. Tycker din bild förmedlar känslan väldigt bra.

8 Anonym:

Be Melissa, dotra din, skaffa sig en baettre karl, hon ska sluta sukta efter denna karl, kan hon inte flirta, saa kan jag tipsa. Gaa ut i Stockholm, och flirta foersiktigt, man vet inte vilka rovdjur, t'nkt paa polischefen. Svaert skilja ulv fraan aebgekark. Vart foersiktigt. Ta med mamma o systra di, o gaa paa en krog naeera, ta ej med hem foersta kvaellen. Var foersigktig. Jag aelskar min man, Andreas Johnson, Mellonisse i Schlagerfestivalen, i Sundsvall, gl;m ej bort det finns fina killar ocksaa.



Puss o kram fraan baade Christina o Andreas Johnsson, Sthlm, Vaasteraas, Gbg osv, hej daa

9 Darkangel och Mumma:

Denna vinter! :)



Finns du på fotosidan.se? Just för att få respons och kritik på dina fina bilder.

10 Anna ..dansar in:

Mmmm så gott att få vara inne då och du..jag ser lilla fröken Ranunkel på på brädan..så nice..

11 anki:

vilken härlig bild,, ja jag gissar att tanken gick till om du var insnöad så högt upp, det blir onekligen en härlig känsla när den kalla snön lägger sej så där.. då är det gött att kura inne i värmen :-)



ha en skön kväll

12 Gärdsmygen:

Skönt att vara inne när det är busväder. Bra bild trots avig ställning för fotografen.

13 Carina:

Snö.....det kan man prata om hos er ser jag :0

.....nu har jag röstat idag igen ;)

14 Marie Carpe Diem:

Underbart!!! Vilken syn det måste vara, ha, ha.

Ja du hur mycket snö ska falla denna vinter tro.

De som pratar om klimatförändringar måste gnugga sina geniknölar lite extra ;-).

15 christina:

Wow, det här var häftigt!! Måste kännas avigt, som sagt!!

16 AKP:

Men TACK =)) Herregud vad glad jag blir när jag får en sån kommentar!! varm i hjärtat :)))))

17 Hasse A:

Morrn.



Du har väl inte snö ända ner till backen?.......



Kul bild, som visar årets vinter....

Hade bra.



Hasse A

18 cat:

Jag bor också på tredje våningen och det såg nästan likadant ut vid mitt fönster för ett tag sedan. Men så mycket snö som du har där slapp jag i alla fall.

Trevligt med en interiörbild:)

19 foto CHIP:

Gissar att du var glad att bo på tredje och inte första våningen :)

Fin bild!

20 Proforma:

Så skönt att vara inomhus när vinterstormen yr! Det är fantastiskt vad snö ni får och kallt har ni väl också? Här är just nu minus 15 grader men ingen snö som faller. Visst längtar man efter våren nu fast jag måste säga att för en gång skull har jag faktiskt tyckt att det har varit mysigt med en riktig vinter! Det är vi inte bortskämda med här!

De fina ranuklarna kanske ändå ger en liten vårkänsla.

Kram Irene

21 Mia:

Ja, då har det nog blåst litet och vinden legat på mot ditt fönster!? Det ser läckert ut och fotot är kanon som vanligt! Ännu ett foto som jag verkligen gillar...

22 Mona:

Oj, vilken häftig bild. Det påminner mig om en gång för många år sedan när jag var i Storulvån. Vi bodde i STF:s stuga. Det var snöstorm och på morgonen nästa dag kunde vi inte se ut genom fönstren på grund av snö och vi fick gräva oss ut. (Fast det var bara en våning förstås).

23 Nina Xi:

Grattis du är i final på bilduppdraget! http://bilduppdraget.wordpress.com/2010/01/31/omrostning-avigt/

24 CamillasFoto.se:

Kommentarer från Fotoutveckling:

Vilka härliga kontraster. Ser spännande ut. Om jag skulle kunna ta om det här kortet så skulle jag nog ha tagit bilden i stående format så att jag fått med hela fönstret, och rensat bort övriga prydnader för att få en mer ren bild. Bilden känns också lite sned ut.



Tack för att du var med i fotoutveckling.

25 Morten Pedersen:

Jo flott med litt snø selv i tredje, men nå kommer vel våren snart! gjør den ikke?

Kommentera här: