I bakgrunden

Stack iväg på en promenad i stålande solsken upp till Södra Bergets slalombacke, igår.
Pistmaskinen hade gjort så fina spår i snön.
(Folk åkte för fullt i backen)



Fast det var inte därför vi stannade där, utan för att dricka kaffe och äta nygjorda toast, som fiket serverade.
Satt på en bänk i stålande solsken, så underbart.

Gissa vem som satt och tiggde där så vackert??????
Alldeles tyst, men blickar kan ju tala!




Till slut satt hon upp på bänken, jag vet inte om det var för att sola eller att komma närmare min toast?
Vad tror du?

Ser du också där i bakgrunden hur det tinar där på träterassen, våren är på gång !!!!!!!!!!!!!



På sista bilden, har jag ätit upp min toast (min hund fick en liten bit).
Då tittar vovsingen Moa, på den som har en bit smörgås kvar mittemot mej.

Rätt vad det är så kan det ramla ner en liten gobit!
(Vem faller inte för den blicken, och ger bort  en liten bit av sitt fika?)

FOTOTRISS, är temat, i bakgrunden.

Kommentarer:

1 The one and only Nettan:

Härliga bilder. Gillar första där man kan se hennes tassavtryck i bakgrunden.

2 Jah Hollis:

Söta bilder. Och det är väl på tiden att det händer något med den där snön i bakgrunden. Här i Malmö är den redan väck.

3 Anneli - A'la Foto:

Helt sant...den blicken är farlig för det är svårt att undvika att falla för den! ;O)



Underbar liten söt vovve! Favoritbilden blir mittenbilden som jag tycker är ett jättefint porträtt av henne! :O)) Sötnosen! :O))



ha en fin söndag!

4 Helena Kulle:

Jag ser, våren är på G även hos dej, skönt!

Vilka fina bilder på söta lilla vovven som såklart också njuter i solen!

Det heter ju hundögon av en anledning :)

Ha en mysig söndag och hoppas vårsolen hälsar på dej.

KRAM

Helena

5 Lasseivomma:

Ser mysigt ut, och låter mysigt i din text. Tigga med blicken kan man väl stå ut med någon gång. Ditt bidrag andas vår och hopp...härligt.

6 Monica o Jacob:

Vilken liten sötnos, klart man inte kan motstå den blicken utan det blev en liten smakbit;-)

Ha en skön söndag;-)

7 maria:

Vilka fin kort :)

Hon visar ju så tilltalande att hon oxå vill ha :)



Ha en skön söndag !

Kram

8 junitjej:

Vilken sötnos!

Svar: Yambo blir som en kalv på grönbete varje gång han får springa lös. Det är härligt att se!

9 TrädgårdsTuristen:

Trean är bäst, när det tinar bakom wovsingen. Vilken sötnos!!

10 Pillargontanten:

Finns väl inget som är så bedjande som en hungrig hund :O)



Ha en härlig söndag!

11 cat:

Ja vem kan motstå en ursöt hunds blickar :) Härliga bilder på en gullig fotomodell

12 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

men vilken sötnos ute i den vita snön...

vackra portätt foton på den lille vovven!

Min favvo blir första fotot där man ser tasspåren i snön!

Snyggt fotat!

13 Ninni:

Ja jag hade inte kunnat motstå den blicken..åhh va hon är sööööt!



Ha en go söndag,kramen

14 anki:

vilka fantastiska bilder på Moa.. så himla söt :)



läckert mönster på snön och vilka bedjande ögon..



snöar här idag :-( men vi hade vår i går i alla fall



ha en fin dag

15 Karin:

Hon är så fin! Vädjande mörka hundögon kan vara mycket svåra att motstå... Mina tavlor finns på Charm på Köpmangatan - inte Birsta eller Storgatan.

16 Maria:

Ja dom ögonen känner jag igen . Har 3 katter som kommer och tittar på mig intesivt när jag sitter å äter. Hör hur de rinner dreggej. Heheheh. En strålande söndag här.Ja våren är på gång. Ha en trevlig dag.

17 Eva-Lenas Photo:

Härliga bilder på en underbart söt liten Moa, i solskenet :) Blir lite extra förtjust i den första bilden, där du fångat uttrycket och fått med tassavtrycken :)



Ha en toppendag/Kram E-L

18 Irene:

Jeg kunne ALDRI motstå det bedende blikket der! Flotte bilder, alle tre. Tiltalende utsnitt og lys, og selvsagt motivet som er en skikkelig hjerteknuser!

19 Ninna:

Hur pass känd fotograf börjar du bli nu? Du har utvecklat ditt fotograferande hela tiden sedan jag först besökt din blogg:) Väldigt fina bilder på Moa:)

20 Mia:

Ja du har verkligen lyckats fånga sinnesstämningen vid fikat...

21 Pialotta:

Ja men du Lissen Tooo meeeeeeeeeee.. en sån liten goding till vovve:) Din trea är ju bara så härlig och den får du en guldstjärna för.. men alla hör ihop så jag ger dig två till;)

Ha de gott Lissen lilla:)

22 Misswhatsit:

Vilken underbar hund Moa är och en talande blick har hon absolut. Alla bilder är fina.

Hon skulle nog få hela min smörgås.;)

23 Anna ..smyger in:

Absolut dagens charmigaste triss..jag smälter och blir rent av förälskad i din lilla hund..eller ja det har jag ju varit länge..

24 Cecilia Artista:

Åhhh så underbara porträtt på lilla Moa. Vilken ihärdig blick hon har.

Det är ju hon som är i framkanten. Bakgrunden är inte så framträdande. Men trissen är fin!

25 Malin:

svar: Åldern har ingen betydelse för bilden, men däremot tycker många att det är intressant att veta hur gammal personen som tagit bilden är. :)

26 Marie-Louise:

gillar tassavtrycken och det som smälter i tredje bilden. Men vilken härlig hund med underbar blick. man smälter.=)

27 Malin:

svar: Ja det ligger något i det du säger faktiskt. Men det är ofta så att om man ser en bild så vill man gärna veta om det är en kille eller tjej och ålder på personen som tagit bilden. Många är sånna iallafall, inte alla men många.

Ha en fortsatt trevlig dag du också! :)

28 Beate:

Jag smälter - inte olikt snön i bakgrunden. Vilka bilder på Moa:-) Älskar henne. Mot den bakgrunden ska jag göra mig en toast nu å äta den medan det snöar ute.

29 Kerstin:

Dom ögonen är väl helt omöjlig att motstå! Vilka fina bilder på en fin hund!

30 Malo:

Ur söt vovve och jätte fina bilder! Jag förstår att det är svårt att motstå dom ögonen!

// Malo

31 SOFFIE SKUTTAR IN:

otroligt vackra bilder,din fina hund ser så snäll ut,

kram

32 Tigris:

Intressant hur många modiga män vi har i Sverige ... skall kolla på fötter i vår! ler

:)

33 Morten Pedersen:

Flotte bilder av hunden i det fine været. Vi får håpe det snart blir ordentlig vår og at det kommer fram mere av det grønne.

34 Jill:

Att stå emot den blicken kräver en del. Och hon är ju så söt. Härliga bilder!



Låter som en underbar senvinterpromenad. Önskar att vi kunde få se solen här....men regnet har iaf sett till att mycket snö har försvunnit. Alltid något.

:-)



Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

35 AKO:

Väldigt fina bilder på ögonstenen. Du har lyckats med att fånga diagonala bakgrundslinjer i alla tre bilder.

36 Daniela:

Härlig triss, är också glad över den töande snön, men kan inte låta bli att titta på din underbara hund. Helt bedårande, försöker själv stå emot liknande blickar här hemma :)

37 Gärdsmygen:

Mycket, mycket fina bilder! och spännande bakgrunder trots sin enkelhet. Det gjorde du mycket bra!!

38 Proforma - Irene:

Hallegoo, lilla Moa! Jag blir alldeles varm i kroppen när jag ser henne på bild, så söt! Klart hon ska få en lite munsbit, det hade jag inte kunnat låta bli att ge henne!

Kram Irene

39 Johanna:

Vilka fina bilder! Gillar den första bäst, med tass avtrycken i bakgrunden!

40 Louise Alexandersson:

Läckert



Kram Louise

Kommentera här: