Långsamt, vaknar allt till liv.................



Jag hade ju sett dej så vacker, förr om åren
och kände inte igen dej nu.
Du tyckte att vintern varit så lång och du hade frusit som aldrig förr.

Men medan jag stod där och pratade med dej, så blåste en varm vårvind åt vårt håll.
Jag sa: Vi tar en kaffe, på fiket därborta. Där vi satt förr.

Under den där stunden tillsammans, var det något som hände med dej (och i mej).
Det fanns en knoppande längtan som långsamt väcktes till liv.

Kanske man kan börja, en ny vår,
om jag får lite tid: sade du medan du plockade ihop dina saker.

Jag ropade efter dej: Vi syns här nästa vecka.

Du vände på dej om och log, det där leendet som bara fanns mellan dej och mej (Det ville jag tro)
Och jag log som en lycklig idiot!

TISDAGSTEMA, ser du långsamma bidrag idag


Jag har gått till final hos Whatthefuckdotcom , en ära att vara bland det fina finalgänget!

Rösta gärna, på din favorit!


Kommentarer:

1 Karoleen:

Vacker bild! =)

2 Helena Kulle:

Jaaaa, nu är den här, den efterlängtade våren, helt underbar.

Hoppas du får en härlig dag!

KRAM

Helena

3 Carina - inspirera:

Vacker tolkning av långsamt tema!

Ha en underbar tisdag.

Kramen.

4 Eva-Lenas Photo:

Åh, vad härligt det är, ser ut genom fönstret på solen som strålar och jag vill bara ut :)



Ha en underbar tisdag/Kram E-L

5 Sandra | Inspirera Mera:

Äsch jag hann inte rösta, tävlingen var visst över. Håller tummarna att det gick bra för dig!

6 Tigris:

Skönt med en fin bild som möter mina trötta ögon!

:)

7 @nemonen:

Vackert och jag hoppas verkligen att du samlar dina vackra rader i en bok för du har verkligen skrivandets gåva. Jag skulle skydda mina rader om jag hade kunnat skriva så vackert som du.

8 soffie:

vad vackert å va fint du skriver,grattis till att gått till final hoppas du vinner nu,

kram

9 Ninna:

Du har lätt att välja bra text och fina foton. Lycka till med "tävlandet".



Det är skönt att du styckesindelar lagom mycket text, för det inbjuder till läsande:)Ibland är det svårt att bestämma sig för när nytt stycke ska påbörjas....

10 Artlover:

Vacker temabild med dess text där till. Det röda mot det blå gillas här.

11 Pialotta*:

Underbart Lissen både skrivit och bildat.. du kan som ingen ann.. så fint du beskrev ditt möte i långsamhetens tecken:)

Love you/Pialotta

12 Anneli - A'la Foto:

Fantastiskt fin bild Lissen! Snyggt bearbetad!



ha en fin dag



kram!

13 Camilla "Lillagul":

Jättefin bild och text :)

14 mimmi:

Så otroligt vackert skrivit .. jag får gåshud när jag läste det :)

ett vackert foto och en underbar text .. vad kan man vilja ha mer nu :)

15 Misswhatsit:

En vacker bild och en vacker text!

16 Anna ..dansar in:

Mmmmmm och mmmm igen..grattis..det förvånar mig inte alls Lissen..grattis du är ju bara bäst..

17 britten sa:

det är nog 14 år nu sen jag var uppe i Ljungdalen med min man för första gången....maken har berättat om vägen genom flatruet som nästan alltid var igensnöad...heeeelt fantastiska vilder du visar..och jag ryser nästan...tack för det

18 Mia:

Ååh så härligt... det syns tydligt att våren är på gång. Det händer en del i naturen.

19 Beate:

Vilken fin - och samtidigt vemodig - text.. Mmmmmhhhh...

Bilden harmoniserar helt fantastiskt med bilden.

Kanoooninlägg:-)



PS. Grattis återigen till en välförtjänad finalplats. Ska genast ... kolla;-) DS

20 Jill:

Så vackert skrivet! Och vilken vacker bild!



Stort tack för din snälla hälsning om vår hall. Så roligt att få en massa positiv respons här i bloggvärlden.



Önskar dig en riktigt Glad Påsk!

21 Kerstin:

Så vackert Lissen. Du kan konsten att fängsla mig med dina ord.

Grattis till finalplatsen. :)

Ha en fin kväll.

Kram

22 anki:

härlig bild :) jag hoppade över temat idag,, har städat lite..



ha en skön kväll

23 Camilla-Bilder Av Livets Lust:

Så vackert foto...

Har röstat på dig jag med!

Håller tummarna!

24 Proforma - Irene:

Oj, så vacker bild, Lissen! Man skulle nästan kunna tro du har målat den! Fast det har du ju i och för sig... med kameran! Inte alls förvånad att du gått till final!

Kram



(pst... har röstat på dig :)

25 Nina Xi:

Ja underbart med våren som börjar visa sig så smått! Härlig bild!

Svar: Nej, inte min klänning utan svägerskans... :-)

Kommentera här: