Vårtecken.....

Vad är det här tänker du, när du ser den lilla sparkbilen som ligger uppe i snön.
Kan det vara ett vårtecken?

Jodå, vänta jag ska förklara...................



Så här är det, förstår du.
Igår när jag såg den lilla sparkcykeln, ligga uppe i snön vid infarten till ett hus så tänkte jag att nu är det vår.

Nu får småttingarna ta fram sina små sparkbilar
Sparka sig fram och köra sina små race på gårdsplanen, brum brum wööööööööönnnn.


I veckan som gått har vi haft både lätta snöfall och en hel del regn.
Så pass att nu börjar skidor och pulkor att ställas undan.

Och jag har sett en del, som har tagit fram sina cyklar,
Såklart ordentligt påpälsade med mössor och varma vantar

Lite vårkänning är det allt :-)
Utanför mitt fönster strålar solen idag, bara det sätter fart på vårkänslorna!



Här hos Viveka på Humlebacken, hittar du fler vårtecken.

Kommentarer:

1 Viveka på Humlebacken:

Hej på dig

klart att det är ett vårtecken.

Du behöver inte lägga en länk hos mig, det finns redan en där, under deltagarlistan. Jag länkar till deltagarlistan varje gång jag lägger in ett vårtecken, och det gör jag snart:)

2 Morten Pedersen:

Vi får håpe solen slår til og gir oss sine varme tanker snart.

3 Caroline:

Ja, när mopeder och cyklar åker fram känns det som våren är på väg!

4 Helena Kulle:

Ser att småttingarna redan lagt på sommardäcken :) Dom får ta det försiktigt!

Så fint du skriver alltid, kul att få komma in och få läsa.

Ha en fin dag.

KRAM

5 Merja:

Visst är det ett vårtecken och sommardäcken sitter på ser jag!/Karlskronahälsn/Merja

6 Anna.. tassar in..:

Mmmm du om man bara har ögonen öppna så ser man fullt av tecken och det är ju bara såååå härligt..det är rent av en sport att bara gå omkring och leta efter sådant som gör att våren sätter fart..



Jag har faktiskt räfsat lite idag..det är verkligen ett vårtecken..:)

7 Tigris:

Visst är det vår!

tack för dina värmande ord, läkaren värdelös men solen har visat sig hela dagen och åtminstone blir mitt hjärta varmt! ler

:)

8 InneoUte-Malin:

Visst ger det vårkänslor när barnan börjar leta sig ut från husen. Lådbilsrace runt kvarteret - glada skratt och rop. Härligt!

9 mimmi:

Ja här snöar det just nu .. så mina vår känslor är en bit borta än :)

De sa på de lokala nyheter på tv att nu skall det bli vår ... jag lämnade datorn och gick för att se vad de menade med det.... hm.. 2 plus .. och regn/snö... är det vår !!! ..

10 anki:

härligt när sånt börjar tas fram igen, även om man får vara påbyltat för att inte frysa :)



jag har aldrig haft någon som kunnat hjälpa mej med datorn.. fått strula själv, hade i och för sej en granne som hjälpte mej lite i början när den kraschade men känns inte kul att ringa hela tiden så jag har fnulat på själv och klarar nog en hel del,.. :)



har gjort om bloggen,,bytt tema och denna gång fick orginal färgerna vara kvar.. har inte energi att sitta och strula i alla koder :)



ha en fin kväll

11 Ninna:

Jag söker alla vårtecken nu..



Hoppas att bilen inte kört fast:)

12 Gärdsmygen:

Vilken tuff bild! Absolut ett vårtecken!

13 Beate:

Utan dig hade jag nog inte haft en enda vårkänsla... än (förutom i lördags på balkongen då).

Bilden är suverän och hoppas att barnet som hör traktorn väntar bara några få dagar till. I juni borde snön vara borta, eller hur;-)

14 Proforma - Irene:

Klart det är ett vårtecken! Bara lite barmark så kommer alla leksaker fram. Cyklat, däremot, har jag sett flera göra här ner, på snön! Det hade jag aldrig vågat!

Här har det regnat idag!

Kram Irene

Kommentera här: