{DIY} Julstämning på flaskor




Ute är det kallt, men julstämmningen smyger sig på här hemma hos mej.
Jag pysslar och grejar och det blir så där stökigt när 10 000 projekt ska fixas (hmm överdriver något)
Men på bordet i vardagsrummet står symaskinen just nu, tyger, snören, julprickiga band och annat.

Idag vill jag visa ett enkelt julprojekt, det behövs bara några fina flaskor.

1. Skriv ut J U L på datorn med den textstil och storlek som du vill ha.

2  Kopiera och rita av på vitt silkespapper och klipp ut bokstäverna

3 Blanda lite socker och vatten i ett glas

4 Pensla försiktig med brödpensel (eller annan pensel) fast sockerlösningen på silkespappers bokstäverna.

5 Sätt fast bokstäverna, på flaskorna.

Flaskorna som jag har gjort julfina, tycker jag om och vill ha kvar. Det som jag tycker är det bästa med det här "skapandet" är att efter julen, kan jag bara diska av flaskorna och dom är sådär snyggt åretrunt turkosa!

Nästa J U L, kanske du har en ny ide' jag vill pröva!
Berätta gärna den för mej!

(Förresten, titta in om några dagar, så får du se vad julfint det blivit i hyllan i köket där flaskorna ska stå)

Om du vill, rösta gärna idag,  på mina bilder som kommit till final i FOTOTRISS

Titta gärna in i FABRIKEN, där visas fina söndagsbilder.

Kommentarer:

1 enannanhelena:

Gamla fina drickaflaskor, goes christmas ;) Jag gillar det!

mvh helena

2 Basilica:

Tack för tipset. Vi ses på den 1 december.

3 Fröken Fräken:

Fiffigt pyssel! Jag hade ju tänkt göra adventsljustake av gamla flaskor, men det blev en annan lösning. Jag gillar ju sådana här pyssel som man kan göra om när man tröttnar, eftersom jag är så ombytlig :-)

4 Proforma - Irene:

Fina flaskor! Jag har också sådana fast mina är bruna. Gillar din färg bättre! :)

Tänkte direkt att det går ju ätt att tvätta bort bokstäverna när man inte vill ha dom längre. Riktigt smart och snyggt pyssel!

Har redan röstat på dig!

Kram, trevlig advent också! (Såg du mitt mail?)

5 Petra:

Riktigt snyggt!!



Ha en fortsatt härlig första advent! :-)

6 Anna/Rackarungara:

Alltid så fina bilder och alltid så fin redigering. Gillar detta jättemycket! Älskar den där blågröna färgen.

Ha en finfin 1a Advent, kram Anna

7 Malin:

Du är verkligen pysslig av dig, önskar att jag oxå kom till skott. Flaskorna är jättefina :)

8 Helena Kulle:

Åhhh, blir så inspirerad här inne hos dej.

Fasen vad fint det var med flaskorna, du är så påhittig.

Kramar i massor!

/Helena

9 Ylva:

vad fint och vilket bra tips! Jag har ett par sådana flaskor stående kanske ska ta mig an ett litet pyssel idag...

10 elena cn:

Vad du gör roliga julpyssel...kuddar och ljus. Ser så proffsigt ut!! Lite pepparkakor och lussebullar är allt jag orkar med. Senare kanske det blir lite julgodis också men det får vänta, annars är allt slut när väl familjen får nyss på godsakerna:)

Kommentera här: