Pink Project




Även jag vill skänka Rosa Bandet en extra tanke med ett collage. På bilderna är det min äldsta dotter, som är den i familjen som tycker mycket om rosa. Ofta har hon kläder med rosa detaljer och hon försöker nog smyga in lite rosa i inredningen hemma hos sig. Inte alltid till pojkvännens förtjusning, men snäll som han är så säger han inte så mycket om det.

I min familj så har vi drabbats av cancer. Därför blir jag självklart berörd.

Så är det nästan för alla familjer, man känner någon som har, eller har varit drabbad av cancer i någon form

Besök gärna Rosa Bandets hemsida och sätt in en slant på deras konto.

Pink Project har startats av Pethra på Design & Inredningsbloggen och Charlotte på Hemmariket


Kommentarer:

1 Hemmarikets Charlotte:

Så fint det blev! Jag lägger en länk hit hos mig! Kram

2 Pethra:

Tack för Din tolkning, jättefint! <3

3 Pethra:

Tack för Din tolkning, jättefint! <3

4 Anna ..dansar in:

Du det är härligt att leka med bilder..häftigt bidrag Lissen..

5 mimmi:

Ja självklart är man med där .. jag har haft Cancer .. så jag vet vad det är frågan om

6 Gardenhouse:

Jag håller så med om ditt inlägg. Forskningen behöver alla pengar de kan få, så att fler kan bli botade. Tyvärr finns det nog i alla familjer. Jag har också flera i min närhet som kämpar mot denna ohyggliga sjukdom.

Så fina bilderna på dottern är, kul och lite annat.

Ha det gott,

Sussi

7 Beate:

Det du säger stämmer ju i mitt fall också - som du vet. Jag har det vita bandet - som ingen vet att det står för lungcancer) alltid på min kappa/jacka. Två av mina kollegor har drabbats av bröstcancer (och klarat det) så jag borde nog också göra en ansträngning med ett bidrag känner jag.

Du löste ju "rosa" galant med collaget. Jag ogillar ju färgen totalt så... (fast mina PS-kunskaper är ju inte alls i din klass) Kram Lissen!

8 soffie:

va vackert det blev,Uch cancer är en djävulsk sjukdom och så lömsk,Hoppas forskningen får in mycket pengar så många fler botas,

kram

9 malin:

Vackra läckra bilder. Jo, alla har nog drabbats av monstret på något sätt. Jag förlorade min pappa för 5 år sedan och jag saknar honom så...

kramar Malin

10 Kerstin:

Åh, vad läckert det blev, Lissen.

Den där cancern är verkligen inte rolig. Har en i familjen som dött i cancer, i och för sig inte bröstcancer, men det slår hårt ändå.

Forskningen behöver alla pengar de kan få och då är det extra roligt att just Rosa bandet utvecklas mer och mer för varje år. Nu kan man ju köpa massor av saker, där en viss del går till Rosa bandet. Suveränt tycker jag.

Ja du, Lissen, nu har jag gått och blivit med en egen hemsida.

Blev lite trött på Blogger som har strulat rätt mycket på sistone och fortsätter att strula titt som tätt.

Hoppas att du vill följa mig till den nya bloggen. :)

Ha en fin onsdag.

Kommentera här: