8 sanningar och Alfapet




Igår for jag till mamma och pappa och drack kaffe och åt god nötkaka. På vägen dit så köpte jag ett alfapet som jag "hittat" på Blocket. Har letat länge på loppisar och nu har jag äntligen mitt eget och det kommer att komma till användning på många olika sätt. Som idag :-).

Har fått en utmaning av några nya fina bloggvänner, Annixen och Elvira spekulerar
Den går ut på att man ska berätta 8 sanningar om sig själv. Här kommer mina:

1 Foto har blivit min stora hobby på senare år. Helst ska jag gå ensam, för jag jag kan tvärstanna var som helst, när jag ser någon läcker detalj. Ser på naturen på ett nytt sätt, sedan jag börjat fota. Dessutom tycker jag det är roligt att fota inredning, mest har det blivit här hemma

2 Dras till det söta. Lite glass i frysen eller något chokladgott i skafferiet och jag vet att jag har möjlighet till njutning.

3 Gillar inredningsprogram, kollar på lösningarna och olika stilar. Momentet när familjerna äntligen ska få se vad inredarna har gjort, älskar jag. Ofta trillar en tår hos mej också.

4 Tycker om bokstäver och "citat" i inredningen. Kanske för att jag alltid har gillat dom skrivna orden. Har alltid varit en stor bokälskare och det är åtskilliga volymer som plöjts genom åren. Dock mycket mindre sedan jag börjat blogga. Men en bok ligger alltid på nattduksbordet.

5 Spelade fotboll i min ungdom, hellre än bra. Var vänsterbacken, som ofta sprang efter motståndaren. Hann ifatt dom ibland. Åh vad många roliga minnen jag har. I dom ingår blåöga, skrapade knän och en massa härliga girls.

6 Lika mycket som jag tycker om att sitta i soffan och mysa, så gillar jag utflykter. Det kan vara  med goda vänner eller med  herr O  på cafe, teater eller musikföreställningar. Eller upptäcka lillskogen med barnbarnen och döttrarna.  Drömma om och planera olika sorts resor, gör jag nog lite grann hela tiden.

7 Har upptäckt en skapande sida hos mej själv på senare år. Till min egen förvåning så pysslar jag och t.om symaskinen används (syfröken lät mej väldigt ofta dra upp det jag sytt). Det finns en förnöjsamhet att fixa åt sig själv. Även om resultatet kan bli si och så.

8 Kokar mitt kaffe, än har ingen brygg kommit över min tröskel.

Nu är det min tur att utmana flera fina bloggar. Om ni känner för det och har tiden. Lite är det som kedjebrev som far runt i bloggvärlden och alla vet ju vad man brukar göra med dom :-)

Fyra rum & kök

Under mammas vingar

Mokkasin

Peronellas Palats

Filipendula

Proforma

Room & Serve


Karin A fotografi


Konst eller Konstigt

Designtejejen

Fru Westman

Vit poesi

Cornelias Closet


Har också fått en award av snällaste Lillith  Skogsdoft & havsbris


Den vill jag dela med alla fina som tittar in här hos mej.


Lissen

Kommentarer:

1 Anonym:

:-)

2 Lotten:

Vad roligt att läsa!

Och så skrollar jag ner och tittar på dina ljuvliga bilder. Ögongodis.

Kram

3 Beate:

Kul att läsa lite mera om dig Lissen!

Awarden är du verkligen värd, du har en väldigt vacker och intressant blogg som jag med glädje besöker varje dag.



Tack för utmaningen. Tror jag tar den. Inga fotoutmaningar den här helgen som passar mig så... stilleben och jag går nog inte ihop... tror ja. Då tack för räddningen:-)

4 soffie:

trevligt att läsa mer om dej,

ha en gooo helg

5 Ninni/fotografia:

Vad kul att få veta lite mera om dig. Jag kan känna igen mig själv i allt utom just fotbollen :)

Och att sy och pyssla har jag ju alltid gillat.

Läcker bild! Jag blir så glad av starka färger.

Ha en skön fortsättning på helgen!

6 Lena Rollmar:

Fin beskrivning!



Trevlig lördag!

7 Linda:

Hej!



Vad kul med en utmaning. Den ska jag genast börja klura på!



Kram Linda

8 Helena ROOM:

Åh nu känner jag att jag måste ta mig tid. Roligt att läsa lite mer om dig. Både 1 och 2 stämmer även på mig :)



Kram

9 Smulan:

Oj vad kul att läsa dina 8 sanningar...:)

Självklart blir det utmaning!



kram/

Smulan

10 Anna ..dansar in:

Hi hi..du så trevligt..det är intressant att lära känna dig..hmmm...jag har lite fullt upp med våren men ska se om tiden finns för den här tokroliga grejen..

11 Designtjejen/Emmelie:

Vad kul att du utmana mig!!! Självklart ska jag svara :-)

Hoppas att du har haft en jätte bra helg!

Kramar

Kommentera här: