Ett litet bortglömt hus i skogen.




Struntade i att ta den stora motorvägen, utan körde landsvägen i semestertakt, en helg i augusti.
En loppisskylt ute vid vägen fick oss att stanna vid det bortglömda huset.

Sådant här tycker jag är spännande. Det är inte alltid dom stora fynden som jag letar efter.
Utan stämmningar och historier som kan bli oväntade. Det blev det,den här gången.

Efter lite småprat med mannen som kom promenerande från huset intill, visade sig det att han hade köpt huset som han nu hade som loppis i. För han ville inte ha någon granne, hörde vi honom säga spontant..  Inne i loppishuset var det som tiden stått still och grönt och orange var dom färgerna som dominerade. Jag gick sakta från rum till rum och tittade på olika föremål och fyndade några glas och en liten burk. Plötsligt så hör jag någon som ropade på mannen och sade att han skulle till stan. Loppismannen sade förklarande till oss, att det var en granne i huset bredvid honom, på andra sidan.

Jag kunde inte låta bli att säga: Så du har en granne du gillar. Jo, sade mannen, han är bra han. Och han har köpt huset som är bredvid honom.

Nästa år ska jag dit igen, måste se om loppiset finns kvar. Kanske någon har flyttat in där?
Sådana här historier får mej att le.

Veckans fönstertema
- Bortglömt

Kommentarer:

1 Marie-Louise Grimlund:

Hejsan Lissen !



Det var väl trevligt, lite annorlunda inlägg.Sådant är inspirerande.

Tänk vad jag missar, med att inte ha bil+körkort.

Jag vill också till loppisar.De som ligger en bit utanför stan.Där kan man verkligen hitta fynd.



Var låg det här någonstans, långt ifrån där Du bor, så Du inte kan fara lika ofta som Du skulle vilja.



Kram Mi

2 Della / Var Dag ett Äventyr:

Det är spännande att hamna på sådana där ställen som man inte visste fanns, och se att det finns en helt vanlig vardag där också.

3 Malin:

Spännande möte och utflykt!

4 larans:

En fin bild med en fin historia - den glömmer man inte bort i första taget.

5 SigridfraEnget:

Inte helt bortglömt åt minstone...

6 Ninni:

Va mysigt&spännande=)



Älskar loppisar men inte ofta jag besöker nån..kanske för att min man inte gillar det lika mycket som jag.



Ha en fin helg..kram

7 Johanna:

Åhh så spännande, snacka om annorlunda;) .Önskar dig en fortsatt fin lördag. kram johanna

8 Jah Hollis:

Fin historia och fina fönster.

9 Lena Rollmar:

Det känns lite spöklikt!

10 SoF:

Ja ett sådant spännande ställe hade man ju inte kunnat åka förbi... :)



Tack för trevligt inlägg/Glad lördag!

11 Beate:

Ha, ha, ha!! Två grannar som köpt hus brevid deras hus för att de inte vill ha grannar - den soryn är en höjdare:-)))

Kul med så "undangömda" loppisar och huset har ju verkligen karaktär som dina bilder visar ... även om det verkar var i liiiiite behov av underhåll...

12 bjorgnin:

Heisann1



Hvilken koselig historie og et sjarmerende vindu.

Jeg leter fremdeles etter et bortglemt vindu....

Ha fortsatt go' hælj ;:OD)

13 Anna ....tassar in..:

Ja himmel så kan man ju oxå göra..:) eller oxå kan man gilla grannar o bli berikad av dem..nåja det kanske är en bra grej o m man blivit bränd innan..



Ja men du då har du nåt att kolla upp nästa år..

Om han har målat det bortglömda fönstret..

14 soffie:

va trevligt att få en pratstund med han å va vackert ,kramen

15 Susanne:

Sådana där improviserade besök blir ofta väl ihågkomna och kanske inte alls så bortglömda. :)



Nåja, huset verkar ju alldeles bortglömt där i grönskan som tar över. Roligt med berättelser till fönsterfoton tycker jag.



Och så önskar jag dig välkommen till Veckans fönster, även om du redan hunnit delta under min semester. :)

16 Ninni/fotografia:

En fin liten historia och vackra bilder...det hittar man alltid här hos dig.

Tänk vad såna där improviserade utflykter och andra vägval kan betyda mycket.

Må så gott!

Kommentera här: