Gröna systrar, i Hudiksvall.




Första stoppet på helgens lilla minisemester, var på cafet Gröna Systrar. Vi körde till mot Hudiksvall och svängde sedan av på småvägar tills vi kom på landet. Bakom en vägkrök låg detta fina cafe och makalöst fina handelsträdgård. Stolar och bord stod utsatta på olika ställen på ett trivsamt sätt i den kuperade trädgården, fast man kunde också välja att sitta uppe vid serveringen vid cafeet. Solen strålade, den här dagen.

Smörrebrödet vi köpte, var sådär oförglömligt hembakt gott och det snålades inte med fräscht pålägg. Bara jag tänker på den smörgåsen, så blir jag sugen igen (Ska sanningen fram, så smakade jag på båda sorterna :-)). Värt sitt pris, som var som en lunch på stan.

Att vi hittade hit till det här cafeet, är tack vare er mina bloggvänner och visst var det du Chatrine som också rekommenderade det och jag lovar, det var ett utflyktsmål, som man minns.
Tack snälla ni!

Fortsättning följer, med små upplevelser och bilder.

Kommentarer:

1 Morten Pedersen:

Det er gått å ha venner på internett som kan anbefale slike steder. Det ser ut som en idyll.

2 Carina:

Ett riktigt mys ställedit skulle jag gott kunna åka till :)

3 Malin:

Myysigt!



Jag har lite ångest, imorgon börjar jobbet. Man får försöka ta vara på kväller o helger nu!

4 Anonym:

Hejsan! Nope inte det caféet jag rekommenderade men det verkar ju helt klart värt ett besök!! :)

Det jag menade hette inte så och jag vet inte om de ens hade ett namn. Hon hade bara öppet 2 veckor på sin semester ifjol och året före.

KramC

5 Barnens Hjältar:

Vad mysigt det låter. Mackan såg god ut!

6 Junitjej ♥:

Räkmackan ser farligt god ut!

7 Beate:

Kul att upptäcka guldkorn mitt i ingenstans, å det här stället var ju verkligen nå't utöver det vanliga!!! Visst är bloggarrekommendationer guldvärda!!!

Nu ser jag fram emot fler bilder från minisemestern!

8 Helena:

Det ser helt underbart ut :))

9 4U2:

Den med räkor ser ut att passa mig!

10 Marie - Systrarna:

Å tack för fint tips! Gjorde genast en ny mapp i favoriter: utflyktsmål, och la länken där. Vi som har stuga i Hälsingland måste ju besöka detta ställe!

11 Ann Catrine:

Helt underbart ställe,

kanske det var inne hos mig du hörde talas om det?

Vi har iallafall en mängd underbara utflyktsmål

som passar för dagsutflykter!

Det är bara att försöka hinna med så mycket som möjligt innan snön kommer ;-)

Kommentera här: