Istället för hat, får kärleken styra.




(På bilden lilla Marängen, som håller sin pappas hand).

Ute regnar det och är grått och jag har kommit hem igen till stan.
Nog kramade jag om mitt barnbarn lite extra innan jag åkte och nu kommer det att dröja flera månader innan vi träffas och det gör mej lite ledsen. Ändå har jag två gulliga smågrabbar till, 2 mil bort i grannkommunen, som jag också kan krama.

I Norge finns en annan värre sorg, unga människor som har dött
Men samtidigt har värmen och godheten mellan människor spritt sig som en löpeld, sedan chocken lagt sig.
Jag vill tro att rädslan, inte ska styra oss.


Från en annan del av världen visas skakande bilder av svält. Afrikas horn behöver vår hjälp.
En hungerkatastof med omänskligt lidande, där bilderna av barnen etsar sig hos mej.

Den hjälpen är akut och ekonomiskt bistånd behövs, NU!

Hjälp till om du kan, bidra här, här, här eller här.








Kommentarer:

1 Morten Pedersen:

Takk for kommentaren, flott innlegg her i dag.

2 Anna ..:

Men så söt hon är den lilla sockertoppen..



Mmmm förfärligt..oerhört det finns inga ord att uttrycka det rätt med..

3 soffie:

å va goo hon är där med sin pappa ,det som hänt är ofattbart å så hemskt att ta in,kramen

4 Barnens Hjältar:

Vilken himla fin bild!

Det är så hemskt det som hänt, det märks tydligt i bloggvärlden att folk behöver prata av sig om det. Så himla hemskt!

5 Beate:

Lilla Marängen har jublivit en stor maräng ser jag! Världens sötaste tjej om jag får säga mitt:-)

Ja både Oslo och Afrika gör att man blir väldigt ledsen just nu. Tänk så bortskämda vi är...

6 SoF:

Ja alla dessa olika typer av katastrofer, antingen skapat av naturen eller människor - får oss att stanna upp och reflektera.

Får oss att känna tacksamhet för allt och alla som vi har omkring oss.



Jag skänker pengar då och då, plus att jag är Världsförälder.

Ofta är det bloggare som du, som med sin text gör att "det blir av". Det är ju så lätt och smidigt numera att göra en ekonomisk insats, via datorn eller telefonen - om man har möjlighet.



Tack Lissen!



PS Förstår mycket väl att du har kramat din dotter/barnbarn lite extra dessa dagar. DS

7 elena cn:

Hemska bilder man har sett både i tv och i tidningar. Mina tårar har runnit när jag sett sorgen...

Kommentera här: