Se upp, look up................

 





Japp, snart är det dags att pumpa däcken och smörja kedjorna.
Ska bara ta ner cykeln först.

se upp, snart susar jag fram längs Sundsvalls gator, på min cykel.
Känslan bara av att skriva dom orden, andas våååååååååååååååår.
Längtar.



Dagens tema på FOTOTRISS är - se upp.
Fina priser från Coolstuffs upplevelsepaket utlovas.

( Det är inte min cykel jag fotat, min är vackert ljusblå. och står i källaren ännu.  Den här cykeln "hängde" vid Grönborgs högskolerestaurang igår, på den soliga men blåsiga promenad vi tog )

Kommentarer:

1 Vinterhagen:

Härlig tolkning, jag längtar också efter att få susa fram på min röda Kronan cykel! Gillar verkligen de varma färgerna i dina bilder!

Hoppas du får en bra söndag!

2 cat:

Vad bra att du varnar Sundsvallsborna först ;)



Jättefina detaljbilder på cykeln tycker jag.

3 Jane:

Snygga bilder, gillar din redigering av färgerna :)

Ha en trevlig cykeltur och var försiktig med isfläckarna :))

4 Beppan:

Snyggt fotat!! Längtar också efter cykelturer på bara vägar. Snart.... :-)

5 Anna ..dansar in:

Ja eller hur..nu kommer våren på bred front..och cyklarna kommer fram..ja ja jag har cyklat hela vintern men ändå :)

6 Annelie:

hejsan!

du fotar så himla snyggt - gillar jättemycket

min cykel är redan framme och har tagit sina första tramp, lite försiktigt

kram

7 Gärdsmygen:

Och det lngtar vi efter!! Snygga foton på ett omtyckt fordon.

8 Gärdsmygen:

längtar, skulle det vara

Jag kör både Vasaloppet och Skidskyttet samtidigt...lite mycket att ha koll på :))

9 Barnens Hjältar:

Riktigt snygga bilder! De har du lyckats bra med till temat :-)

Ha en fin solig söndag!

10 Sister Moonshine:

Jag gillar bilderna även om jag inte gillar att cykla. Ha en bra dag i Sundsvall.



/Åsa i Övik

11 Eva-Lena:

Härliga bilder med vårförnimmelse så det osar om det, hade gärna velat se dig susa där i Sundsvalls backarna :)



Ha en fin söndag/Kram

12 jacglenphoto:

Den första bilden är sjukt bra tycker jag - lite vintage-känsla i den antagligen pga av färgerna - den gillar jag skarpt.

...och som vanligt..ha en underbar Söndag.

13 Rajson:

Oj vad cykelsugen jag blir.

Alltid fina tolkningar hos dig.

Älskar färgbehandlingen, gör en vårglad!

14 Jill:

Ja, det är väl kanske mestadels studenterna som cyklar trots vinter, snö och isiga vägar. :-)

Vackra bilder iaf!



Jadu...varför inte din hjärtan på tråd växer... Ignorerar du den tillräckligt? Har märkt att ju denna blomma mår bra av att man ignorerar den mest möjligt och donerar lite vatten till den sådär oregelbundt. :-)



Hoppas du har haft en riktigt fin helg!

15 -Cajsa (Fotoblogg):

Idag är det min födelsedag :D tack :)

16 banglacissi:

Jag älskar också att cykla!! Längtar till lugna Sverige där det är möjligt!

17 Minnie:

grymt fina

18 Julia:

Hejsan, kolla gärna in min blogg! ♥

19 Anonym:

WOW va duktig fotograf du är! :D

20 Malin:

Jag längtar oxå efter att få susa fram på min röda Rex. Men här lär det dröja ett tag, vi har fortf halkigt på cykelbanorna o massor av vasst grus.



Kram

21 SaraWhitmore:

Titta in min Mode tips som jag har på bloggen!! :) Kram sara!<33

22 Emiam:

Snygg header ;)

23 Fanny Jäderfeldt:

haha, det där är utanför där jag bor just nu =O

24 Axart:

snygga foton!



AX

25 Beate:

Vilken racercykel du har!!!!

Helt underbara makron på din cykel. Ska nog akta mig att bli påkörd av en viss Lissen i Sundsvall;-)

26 Lotten:

Japp, nu ser man fram mot snöfria gator. Det enda problemet med att cykla i Sundsvall är alla dessa backar...

27 Kerstin:

Ja visst vore det härligt att snart få plocka fram cykeln.

28 Bildgatan:

Det är kanske inte bara vi som ska se upp. =) Jag skriver se upp för eventuella isfläckar och lite ringrostighet efter vintern. Kan men vara det på cykel? Det brukar ju heta att har man lärt sig det en gång så kan man, men visst känns det lite speciellt efter varje vinter. Här har jag då inte ens tänkt ordet (cykel) ännu.

29 Peter:

Fina bilder, Sköna färger i dem. Ska bli skönt att släpa fram cykeln snart. Bara laga den först..

30 skogstrollet:

Jag längtar också till att få ta fram cykeln och få susa fram efter torra, snöfria vägar.

Fina cykelbilder, bra tolkning av trisset.

31 Pysselfarmor:

Fina bilder som vanligt hos dig!



och jag längtar också att ta fram cykeln....ja motorcykeln menar jag då ;-)

32 Helena Kulle:

Puh, vilken tur att vi inte bor i samma stad, då kanske du cyklat omkull mej :)

Själv cyklar jag året runt och i fredags vurpade jag och slog i höften, nu har jag världens arslekaka :D

Puss & Kram och så..

/Helena

33 Mona:

Haha, vilken härligt triss. Jag förstår att det gäller att hålla sig undan när du gör gatorna osäkra. Läckra foton.

34 ormbunke:

Snyggt fotat. Det gäller att se upp för gatorna kanske fortfarande är hala.Ha de tgott. Anita

35 Kerstin:

Kanonfina bilder på cykeln. Gillar detaljerna du fotat. Längtar faktiskt efter att kunna plocka fram cykeln. Just nu är det rätt mycket is efter cykelbanorna.

Ha en fin måndag.

Kram

36 Annelie-Singapore:

Kanonläcker triss och speciellt alla detaljbilderna.

Ha en bra dag!

37 Liw- mamma till Mait och mini i magen:

Gillar!

Fin fin triss som andas en kylig vår men ändå inger förhoppning om bar asfalt.

38 Kala:

Love these images of the bicycle. Can't wait to get mine out again!

39 Jah Hollis:

Ja, det är kanske bäst att se upp när cyklisterna kommer ut efter vinterdvalan. Här i Malmö kan man normalt cykla i stort året runt, men denna vinter har det stundtals varit vanskligt.

40 Therese:

Åh vad härligt dte låter att susa ner för backarna på cykel! Då är det ju vår på riktigt:)



Fin tavla du hade gjort i förra inlägget också.



Kram Therese

41 Pierre:

Riktigt snygg triss. Jag gillar verkligen sån här tajt komposition.

42 Per-Anders:

Gillar de två översta bildena. Coola närbilder.

43 anna k.:

Vilka fina bilder - jag blev nästan lite småsugen att plocka fram min egen nu! Må så gott så länge!

44 Helena på Fototriss:

Grattis! Du är i final i Fototriss tävling - ett stort lycka till! Omröstningen pågår fram till söndag kväll.

45 jacglenphoto:

Grattis ..tycker det var skoj att du var med bland dessa.

Lycka till och ha en bra vecka.

46 Craxyknas:

Ja det var ju också ett ställe att parkera cykeln på hehe :)

47 Lena:

Cykel = Vååååååååååååår

48 Ninni/fotografia:

Oj, nu börjar jag längta efter en cykeltur! Jättefina bilder med så underbara färger!

49 irkirk:

Härlig bild! Skönt att våren börjar skrämma bort vintern så man kan cykla och göra annat kul igen!

50 Marie F:

Jag älskar detaljbilder. Jättefina färger och bra vinklar. Tummen upp!

Kommentera här: