Jordgubbar och sommardoft....................

 


Jag har startat dagen på bästa sätt. Jordgubbar i youghurten med söt smak  och det ger naturligtvis sommarkänsla.
Känns lyxigt gott på något sätt, för när jag var liten så fanns jordgubbar inte i affären förrän till midsommar.
Dessutom var dom ofta sura, som jag minns det. Idag är jag ledig så då finns tid för lång frukost, det bästa jag vet.

Liljekonvaljerna på bordet plockade jag igår på promenaden, så det doftar ljuvligt här hemma.
Märkte också att myggorna har vaknat till liv, så jag blev myggbiten för första gången i år.

Bilderna uppe på hyllan, som jag köpte på Åkrokens Hem & Present kommer jag att visa mer av en annan dag.

Hos Fabriken visas sommarbord, det här är mitt, som jag fotade alldeles nyss.

Kommentarer:

1 Lilith:

Så fint du dukat upp på bordet! Finns det något mysigare än en lång frukost i lugn och ro? Sommarens första jordgubbar, det känns alltid lite speciellt. Det var likadant när jag växte upp, det var först runt midsommar det började finnas jordgubbar. Snart slår liljekonvaljerna ut här hos oss också, jag har några i trädgården och så finns det ett liljekonvaljställe precis här uppe i skogen, till min stora lycka! Liljekonvaljer har jag alltid älskat, de doftar så underbart!

Tyvärr har myggorna vaknat till liv, för flera veckor sen här hos oss kunde jag tyvärr konstatera... De är absolut det värsta med sommaren och kan verkligen förpesta tillvaron för en!

Det lilla skåpet uppe på hyllan gillar jag, jättefint!

Ha en fin tisdag! Kram

2 Josefine Bergqvist:

Åh så somrigt! Jag kan riktigt känna doften och smaken av de goda jordgubbarna!



Kram Josefine

3 Ann Catrine:

Härligt med gubbar,

och på fredag börjar svenska frilandsgubbar

säljas i stånden runt om här...

Då är det sommar!



Måste ut för att plocka konvaljer,

gav dottern min bukett som jag plockade i helgen...

Eftersom björn varit framme efter "vår" stig,

och i villaområdet i Bergsåker är jag dock lite

lite tveksam till morgon/kvällspromenaderna i

min ensamhet.

Får sjunga högt ;-)



Ha det så bra där rakt över gatan!

Kram

4 SoF:

Tack för detta inlägg som spred sommarkänsla och en stark längtan efter jordgubbar. :)



Sol och varma vindar-hälsningar!

5 Kerstin:

Åh så fint, jag känner doften av sommar ända hit. Liljekonvaljer och jordgubbar....vilken njutning. Vackert är det också. :)

Ha en fin dag.

Kram

6 Ann Catrine:

Tack för erbjudandet om promenadsällskap!

Tyvärr kan jag inte just fredag fm,

men gärna en annan dag när du är ledig.



Jag såg på FB att vi har gemensamma vänner,

skickade en vänförfrågan,

lite lättare att bestämma "träff" där ;-)

7 Albin:

Hej hej! ;D jävla snygg blogg :D



Läget med dig då? =)

8 Nöjesportalen:

Checka in bloggen med nya storfilmer varje dag!

Det är helt gratis och allt du behöver göra är att trycka på play!

9 Mamma E & Grabbarna:

Så gott! Go`gubbar borde de heta. ;) Doften av liljekonvaljer får mig alltid att tänka på mormor.

10 Beate:

Åhhhhh så gott!!! Å du valde rätt dag att vara ledig. För första gången är det riktigt varmt å det blåser inte!!! Liljekonvaljer och syrener är mina absoluta favoritblommor. De doftar ljuvligt!!!

Härlig bil förresten:-€

11 Maja:

åh vad fint! riktigt sommarfräscht:)

12 Lena Rollmar:

Jag gillar verkligen din interiör! I morgon ska jag försöka få tag på en björk......darr.....vi får se vad jag får smyga fram någonstans utan att bli sedd...hahaha

13 Barnens Hjältar:

Åh liljekonvaljer, skall nog ta mig en promenad och plocka några ikväll :-)

14 Linda:

Så härligt med långfrukost. Jag brukar ha med mig en burk med jordgubbar och blåbär (från frysdisken förstås) till jobbet och äta tillsammans med keso och nötter. Jättegott!

Längtar tills man kan plocka dom ute i landet (jordgubbarna alltså!) :)



Kram Linda

15 Cecilia:

Visst är jordgubbarna sötare nu för tiden?! Kan inte vara samma sorter som förr.. glada för det är vi!

Kram Cecilia

16 Proforma - Irene:

Visst är det ljuvligt med liljekonvaljer! Och jordgubbar, de kan man ju äta året om nu för tiden. Ganska hyfsade i smak också... fast inget går ju upp mot svenska! Och är det dessutom egna så smakar de ännu godare! Idag gjorde jag pannkakor och hade min egengjorda jordgubbsylt till, det går inte av för hackor, det heller!

Kram kram

17 Designtjejen/Emmelie:

Åhhh mums så gott!!!!! ...och jag älskar lilkekonvaljer! Det är så underbart.. doften.. åhh.. :-)

KRamar

Kommentera här: