November (Månadsbild)




När snö borde anas i skyn och marken borde vara snötäckt.Det är så jag tänker mej den här tiden. Minnesbilder från barndomen, dök upp ur minnet, konturer av vitt. Tjockaste jackan, varma vantar och mössan på. Vinter.

Men så gick jag,  nu i veckan till skogen och vinden var varm. Grönaste, skogen och inte en uns snö. Utan vantar på mina händer och det kändes lite overkligt osannolikt.

Plockade lite från naturen och lade på bordet,
En november moadbord, av månadens fina.

Och i den gamla burken jag fått av mamma, där står en liten gran. Den fick följa mej hem.
Adventstid, tända ljus, liten gran, kaffe och mjuk pepparkaka.

Visst finns den där...................... adventskänslan.

Och i dag kom en massa snön *** , så det gröna har gömts av snöflingorna *.

Fler fina månadsbilder, hos Karin A fotografi. Titta in där

Kommentarer:

1 Annixen.:

Åh har ni fått snö! Som jag längtar efter den nu.



Vacker bild!

2 Kerstins foto:

Vilka minnen och vilken fin bild. Kul att ni fått snö till advent, det blir lite mer julkänsla då. Här lyser snön med sin frånvaro ännu.

Ha en fin måndag.

Kram

3 AnnCharlotte:

Hos mig är det imgen snö i sikte....ganska varmt faktiskt och lite, men bara lite, blåsigt idag.

Fint moodboard....

Ha det bra :)

4 Malin:

Vilken härlig bild. Gillar färgerna, med det frodigt gröna så här i vinter(?)tid. Tur att du passade på innan snön kom.



Hoppas du haft en härlig helg!

Kram Malin

5 Åsa:

Härlig bild med fika och allt. Mycket mys och fikor blir det i dessa adventstider.



Hälsar Åsa

6 Lotta:

Jätte fin månadsbild och väldigt trevligt skrivet! Ha en bra vecka. (vi har fortfarande storm men sol och blå himmel!)

7 Mia:

Mycket märklig november...men skön på ett sätt trots det ovanliga vädret...

Men tjoff..så kom snön lagom till första advent, det var också skönt L

Kram på dig och tack för en fin bild...

8 Ninni/fotografia:

Vilken tur att du hann ut innan snön kom! Vilken härlig bild det blev! Fint redigerat!

Här spöregnade det hela dagen innan det framåt kvällen kom några snöflingor som fortfarande ligger kvar på vissa ställen.

Du undrade över underlaget till mina växter...det är en gammal "bakspade"...undrar just om det heter så. En sån som man lägger in brödkakorna i ugnen med. Den används inte så flitigt till sånt i vårt hem ;)

Kram Ninni

9 Barnens Hjältar:

Strålande vacker, riktig novemberkänsla där :-)

10 ElinsPhoto:

Vi hade det väldans bra i din stad, köpte lite julklappar, åt gott och sov som små grisar alla tre på hotellet :)

Roligt att åka iväg även men skönt att komma hem sen igen!

11 sara & jenny:

Hej, allt bra?

12 Gardenhouse:

Pilgrims färd, så läcker bild!

Tidnings besök och adventsmys...tur snön kom det höjer stämningen och det naturliga i miljön!

Kramar Sussi

13 SigridfraEnget:

Mysig bild!

14 johanna:

Oj oj oj vilken fantastisk bild!!!



Och du, Tack för din kommentar hos mig, jag blir alltid lika glad!



Kommentera här: