Snö och panik





Snön lade sig fint på marken på söndagen och den hann knappt falla innan barnen rullade snöbollar och gjorde snögubbar.
Precis som det ska vara :-)

Inga stormvindar här, men jag har klantat till det.
På torsdag ska jag ha fotoutställning i Sundsvalls kommuns foaje`och har upptäckt att dom beställda bilderna har fel mått.
Några cm, på längden, ställer till det hela.

Beställt nya med exakt mått, ringt fotoföretaget för att skynda på, men det går inte sa, personen på kundtjänsten.
Allt går på automatik, som inte går att påverka, på något mänskligt sätt.

Får ställa in om bilderna dröjer. Värre saker har hänt, men oj så snopet trist, det vore.

Hoppas din vecka har fått en bättre start, än min!

(Kommer att visa olika DIY/pyssel dom närmaste veckorna, här på bloggen)

Fotoutmaningen, Tisdagstema - Advent

Kommentarer:

1 Carina - inspirera:

Här finns ingen snö, och jag saknar den inte ännu...

Men visst är det som det ska när det är vitt ute när adventljusen tänds!

Hoppas att allt löser sig med din fotoutställning, jag håller tummarna.

Ha en ljuvlig tisdag.

Kramen.

2 Malin:

Ni fick mer snö än oss. Men äsch vad besvärligt med fotona, men guud så roliga uppdraga du får!!! Du är fantastiskt duktig vännen ♥

3 Pialotta:

Ja det var ju så tradigt med dina bilder.. men det kommer säkert fler tillfällen.. Säljer du mycket av dina foton eller? Snö, nej det vill jag absolut inte ha ännu.. fast det är ovanligt sent för årstiden.. är glad att jag slipper halka omkring ännu ;)Kul för barnen så klart.. Din första bild på landskapet fantastiskt vackert. Ha de bäst kramiz

4 SigridfraEnget:

Här kom också snö i söndags, men den är nog borta nu...

Hoppas du får bilderna tids nog! Ha en fin tisdag!

Kram

5 Kerstins foto:

Oj vad mycket snö ni fick. Här har det inte kommit nåt än. Undrar när den tänker komma? Härliga bilder och den där snögubben gör mig glad. :)

Jag hoppas verkligen att bilderna hinner komma. Förstår att det måste kännas riktigt trist att det blev fel. Nåt du sett fram emot kanske inte blir av. Men finns det inget fotoföretag på orten som kan framkalla snabbt? Här i stan har vi Proprint och där går det undan, beställ ena dagen så har du bilderna dagen därpå.

Jag håller tummarna för att det ordnar sig för dig.

Kram

6 Lotta:

Härliga vinterbilder i advent. Här är det många plusgrader och regnigt och trist. (Göteborg) Så tråkigt om du måste ställa in. Jag och några till har vernissage på Sjöfartsmuseét i Göteborg på Söndag. Skulle bli väldigt ledsen om det ställdes in. Jag håller tummarna för att dina bilder kommer!

7 Erik "Semlan":

Kul att du ska ställa ut foton. :-)

Hoppas allt hinner lösa sig tills torsdag.

Jag håller med Kerstin och undrar om inte det finns snabbare alternativ lokalt, i Sundsvall?

Ser att snön kommit hos dig. (Glad om snön dröjer.)

Utställningen, är det foton från pilgrimsvandringen eller lokala bilder?

8 Frida:

Vad underbart med snö. Här lyser den med sin starka frånvaro.

9 Lotta 8`):

Hej där! Åh vad mysigt med snö! Ser så fint ut, ljust och fluffigt :)



Pyssel ser jag fram emot att läsa, det är verkligen pyssel på var blogg nu och massor av inspiration flödar :)



Osis med dina bilder!! Hoppas det ordnar sig. Ha det bäst :)

10 Mia:

Så klart att det ska göras snögubbe direkt! Fattas bara annat ;-))

Jag hoppas av hela mitt hjärta att det löser sig med utställningen, verkligen!!! Kram och all lycka till...

11 anemonen:

Fin stämning hos dig, men så trist för dig med bilderna. Jag håller tummarna och hoppas det löser sig. Lycka önskar jag dig med utställningen. Kram

12 cathrine:

Björk-bilden gillar jag skarpt.

Men snälla nån, hur kan du ha så otur med ändring av bilderna, stackars dig!

Hoppas det ordnar sig,"håller tummarna" du får berätta om utställningen blir av eller inte för jag ska försöka komma dit. LyckoKram från C

13 Anna ..smyger in:

Shit..du jag håller alla tummar för att det ska gå bra..jag tror det ordnar sig..jag beställde bilder i söndags och fick dem idag..

14 Mia:

Jo, ni fick mera snö, nu regnar det bort här igen.... :-(

Vi har inte haft fullbokat på julborden, men nästan...och nu börjar det beställas under veckorna också L

15 Ninni/fotografia:

Vi fick några snöflingor men nu har de regnat bort igen. Men vad trist med dina foton...håller tummarna att de hinner komma i tid. Är det hos Crimson du beställer? De brukar vara supersnabba tycker jag.

Lycka till!

Kram Ninni

16 soffie:

å va vackert med lite vitt nu i det fula gråa som är, hoas mej i Karlstad finns ingen snö å den verkar dröja just nu har jag 8+ på kvällen, kramen

17 Beppan:

Härligt med snö! Hoppas den blir kvar och förhöjer stämningen över julen...

Så kul med fotoutställning - hoppas få se några av dina bilder här på bloggen! Ngt speciellt tema?



Knepigt med dessa fotofirmor där inget går att påverka, allt ska ha sin gilla gång. Ofta sker jobbet utanför landets gränser har jag upplevt. Kanske bäst att anlita ortens förmågor? Finns väl en del i Sundsvall...

18 Proforma - Irene:

Ja, det var ju retligt för dig, Lissen! Hoppas verkligen det ordnar sig, håller tummarna!

Men vad snö ni fått! Här nere lär det nog vänta på sig men det gör inget. Fast det hade varit kul att få snö på julafton i alla fall!

Kramar

19 Karin:

Otur med bilderna. Håller tummarna för att det ska lösa sig!

20 Marie:

très belles photos.

21 Kala:

The snow covered land looks so gorgeous in the first image. What beautiful scenery!

Kommentera här: