Stigen längs Selångersfjärden






Jag tänker mej November som mörk, grå och lite trist.
Visst har träden förlorat sina blad och grenarna spretar naket.
Men gräset är lika grönt och dom vissnade strånas mustiga bruna färg, gör månaden helt okey.
Lägg till lite krispig luft och att kunna ta en långpromenad utan att ha bråttom.

Träden, stigen, broarna och fåglarna som brukar flyga ovanför.
En inramning av magnifika stigar, när färgerna gör att en promenad i Sundsvallstrakten, blir som bäst.

& en fin söndag, önskar jag dej .......................

Fototriss -Inramad
Coolstuff - Julklappsida

Kommentarer:

1 Anneli - A'la Foto:

SÅ härligt inramad stigen är av björkarna på första bilden!



Ha en skön söndag!

2 Kala:

I love the middle photo with the bridge! What a gorgeous, winding path.

3 Mia:

Mmmmmm....och mmmmm en gång till. Så här ska en riktigt fin november vara, krispig, frisk...

Hoppas du får en fin söndag, här hade jag förväntat mig snö när jag vaknade, men än är det o-vitt... L

4 cat:

Där skulle jag gärna promenera :) Fina bilder som verkligen visar att november inte behöver vara en hemsk månad.

5 Barnens Hjältar:

Snyggt som alltid, här blir man inte besviken :-)

6 Eva-Lena:

Mumma för själen och jag kan inte annat än hålla med, vilken höst vi har.. Första bilden är underbar, där går jag gärna....



Ha en riktigt fin söndag/Kram E-L

7 Morten Pedersen:

Nydelige bilder. Der skulle jeg gjerne ha tatt en gåtur.

8 Rajson:

Vackert triss.

Gillar första bilden allra bäst då den är lugnats i färg och fom!

Ha det gott!

9 Erik "Semlan":

Vilka snirkliga stigar.

Vackra foton från promenaden. :-)

Såklart naturen självt ramar in på ett vackert sätt, klockrent. Du har helt rätt. Själv har jag svårt se det fina i gråtrista november... när jag går runt och letar motiv. ;-)

Du har funnit snygga vinklar, jag gillar speciellt mittenfotot med den mossiga stubben.





10 Paul Crnic:

Härliga bilder.

11 Misswhatsit:

Så vackert! Fina inramade bilder. Helt otroligt att detta är i november!

Ha en skön söndag!

12 Pialotta:

Iramat av Guds natur.. att kunna gå på promenaden och känna årstidens vingslag.. det är fint de du Lissen.. :) Kramiz i ruggvädret som är nu.. i alla fall här idag och igår:(

13 Gärdsmygen:

Där hade jag gärna gått en stund.

14 Anne-Marie / Grandmother:

Vackra, nästan sirliga bilder, fin triss!

15 Oliver:

Härlig inramning till den slingriga stigen!

16 Anitas Blogg - Malta:

Riktigt känner hur jag skulle vilja gå på dessa slingriga stigar. Verkligen fina bilder du tagit. Här på Malta är naturen inte lika vacker men med Medelhavet runt knuten och värmen kan jag inte klaga.

17 4U2:

Mycket vackert!

18 LEna Norgren:

JA så fantastiskt det har ramat in det vackra i naturen, det ser nästan ut som om du skulle ha målat dit lite extra färg!!!!!Underbar inramning!!!!

19 soffie:

wow va vackert, hos mej har det varit fult å gråt tidag , kramen

20 SigridfraEnget:

Vackert inramade stigar! Gillar din triss!!

21 Victoria @ MY HAPPY HOME:

Magiskt vackert!

Kram

22 Basilica:

Härliga bilder!

23 Rantamor-På Näthinnan:

Snyggt snyggt, gillar ju naturfoton och du har fångat allt så fint...

har suttit å kollat runt lite bland trissarna...

men man orkar ju inte kommentera så många.

Och jag vägrar att skriva ett eller två ord och hasta vidare...

stackars Kerstin som ska vara domare denna gång...jösses vilket jobb att kolla alla trissar.....



Ha det så gott i Sundsvall....

24 Proforma - Irene:

Man tror knappt att det är november. Jag är förvånad att vi inte har haft så regnigt denna höst men det kanske kommer i form av snö längre fram istället.

Fina bilder i din triss! Bron ser så vacker ut på andra bilden, snyggt med den röda färgen... lite oväntat.

Hoppas din söndag varit fin!

Kram

25 tant Otto:

Åh så fina stigar ...inramade av själva naturen.

26 Linda:

Underbart! :)

27 Cici:

Sköna naturstigar inramade av naturens egna ramar, lockar säkert många till promenader.

28 Caroline:

Naturens stigar är ofta vackert inramade :)



Caroline

29 Lena:

Höst är fint eller är det vinter nu ?

Tänk att ta en promenad utan att halta !

30 llh:

Naturens egen inramning när den är som bäst.

31 Jah Hollis:

Ljusa och skira varianter på det inramade temat.

32 Gilla:

Så härligt att se att det kan se fint ut i naturen, trots det gråa och dimmiga som råder här.

Kommentera här: