OKTOBER [Månadsbild]




Packade ryggsäckar fullt med gott.
Tjocka tröjan, jackan och vantar.
Så gick vi spåret i skogen till gläntan.

Trangiakök och friluftsliv, sista lördagen i oktober.
Soppa, lite punch, skratt och röda kinder.
Sittunderlag under rumpan och man sitta länge och prata.
Såg långt bort i horisonten, åkrar, ängar och massor av träd, i fina Huli

Kokkaffe i pannan och hemgjord kaka, gjorde mitt sockersugna sinne nöjt.
Och när nästan oktoberljuset försvann, gick vi hem med en glad känsla i kroppen.

Där soffan väntade och vi laddade för att se : Så mycket bättre. Feel good programmet nr1, just nu.

Hoppas att alla ni, också har haft en fin helg

En fotograf som jag beundrar mycket är, Karin A, hon har ett så fint mjukt bildspråk och jag njuter av hennes bilder.
Nu har Karin startat en månadsbilds utmaning, där man gör ett foto "moodboard" från naturen och trädgården.
Det vill jag vara med på, kanske du också, titta r?

Kommentarer:

1 Karin A:

Vilken fin tolkning av oktober! Gillar din bild jättemycket och tack för de fina orden. :) Ha en härlig höstkväll! Kram Karin

2 Ninni/fotografia:

Där skulle jag också velat vara med...Vad mysigt det låter! En personlig tolkning som du är så suverän på.

Må så gott!

Kram Ninni

3 Annelie:

du fotar så himla snyggt...gillar

kram

4 Lotta 8`):

Mmmm - härlig höstbild! och både tema collage och höst - jättefint!

5 Morten Pedersen:

Så flott med høstpreg og alt.

6 Anonym:

Hej hej!

Är ofta inne o kikar hos dig och måste bara få tala om att jag älskar din personliga finaa blogg. För att inte tala om dina underbara bilder! I lööv!

Ha en fin kväll. Hade gärna suttit där och druckit härligt kok kaffe med dig!

kram Susanne

7 Anna ..smyger in:

Vackert så vackert att jag smälter..och du skriver så gott att man blir varm i hjärtat.

8 Emma:

Härligt med lunch ute i skogen, bra avslutning på månaden. Kram

9 camilla:

wow, härliga färger i din moodboard!

Ha det bra

10 Beate:

Det är nog bara du som kan lägga upp en sådan bild och en sådan text. Du är helt makalös på den kompositionen.

Älskar både som du förstår!

11 Malin:

Vilken härlig utflykt!! Och ja det programmet är bäst!



Kram

12 Designtjejen/Emmelie:

Så fint och så underbart mysigt det lät!!

Kramar

13 Malin:

Så härligt det låter Lissen, och vilka fina bilder. Älskar färgerna!



kram Malin

14 Camilla - Bitz n picez:

Du fick ju till det riktigt bra. Önskar att även jag kunnat tänka lite nytt, men jag hade inte orken riktigt.

15 Weronica - En mammas dag:

Vackra mustiga höstfärger! Ha en fin vecka!

16 SigridfraEnget:

Mysigt!!

17 AnnCharlotte:

Härligt med utefika.....alltid.

Ha det bra :)

18 Jenny:

åh vad jag gillar detta foto, färger och upplägg! Härligt!

Kommentera här: