På stigar, runt Selångersfjärden




Det var en sådan där dag, gyllene höst och jag gick i krispigheten.
Hunden och jag, vi mötte knappt någon annan.
Såg några fåglar som flög på rad, ljudet av vingarna hördes som ett böljande ljud.
Höstfåglar, på väg ..............

Och jag var glad att jag hade tiden att gå där, i lugnet utan krav.

Det gjorde gott i sinnet.
Skiftjobbs tacksamhet och det är inte varje dag.


Och frågar ni mej om årets bästa bok, så kommer jag att säga Niceville, måste bara berätta det..
Jag kunde knappt lägga ifrån mej boken, jag log, hummade, en tår kom och jag blev förbaskad.
Jag var där liksom, i boken.
Det var lite sorgligt när den tog slut och ändå försökte jag läsa den sakta, för att njuta länge.


Läs intervjun av Kathryn Stockett som skrev boken Niceville, här, ur tidningen Yourlife
Hittade till den tidningen via den fina bloggen En mammas dag / Weronica

Tema fredag - Slätt

Kommentarer:

1 Anni:

Åh, vilken skön promenad du hade där och dessutom i så mysigt sällskap!

2 Morten Pedersen:

Kjempefint det første bilde.

3 Helena Kulle:

Underbart! Höstadagar är så mysiga. Hoppas alt är bra!

KRAM

4 Erik "Semlan":

"Krispigheten" får du fram i bilderna. :-)

Vackra höstbilder.

Slätt där vid Selångersfjärden, det ser jag. ;-)

5 Lena o Tommy:

Jättehärliga bilder!

6 Pialotta:

Sådana lantstigar är fina att strosa på.. Lite landet så där.. tyst o lugnt o slätt :) Trevlig helg till dig :)

7 Anemonen:

Gott att njuta av vackra höstdagar så där som du har gjort. Jag tror till och med att vovven ser nöjd ut.Tack för tipset - jag skall läsa den.

8 Ann Catrine:

Härliga foton!

Märkligt att vi ännu inte sprungit på varandra

på våra promenader längs samma stigar ;-)

Förr eller senare sker det nog!



Trevlig helg!

9 Ninni/fotografia:

Åh så fint! Jag gillar verkligen din redigering...ljus och gyllene. Vilken skön promenad ni ser ut att ha haft.

Niceville har jag också läst, jag tyckte mycket om den. Funderar på om jag ska se filmen eller inte. Men antagligen inte...oftast brukar jag bli besviken när jag redan läst boken. Har du förresten läst "En dag"? Den är också läsvärd tycker jag.

Hoppas du får en skön helg!

Kram Ninni

10 diana:

Vilka vackra bilder. Tack för boktipset.

11 Beate:

Vilka fina bilder, speciellt den med Moa. Å tack för boktipset!

12 Lena Rollmar:

Trevlig helg vännen!

13 SigridfraEnget:

Ah! Så fina bilder. Visst är det skönt att vandra så och bara njuta.

Niceville heter "Barnepiken" på norska, og det är en alldeles härlig bok!

14 Pysselfarmor:

Det ser verkligen härligt ut! vilka fina bilder!

Woffsen är nog också lycklig ;-)



Tack för boktipset (klickade på länken)



ha en skön helg

15 Design À la Camara:

@LisenTo: Herligt du har fundet vej forbi - ja, det er lidt spændende med det hele - og gør mig da vildt glad at du det giver dig et sug i maven. Maleriet er en ener. Skøn weekend til dig også



Og skønne stemningsbilleder du har skudt - love it.

16 Mona:

Det går riktigt att känna den där härliga höstdagen genom dina bilder. Och tack för boktipset!

17 Jah Hollis:

Vackra omgivningar att vandra i.

18 Jenny:

Vilket vackert inlägg, text och foto. Det är härligt när man har tid att ta en promenad i lugn och ro.

Kommentera här: