Att höja blicken


 

Det är något med stenhus, stabilt och beständig och alla oändliga nyanser av grått.

Några blommor med sina mjuka former och det klorofyllda färggranna mot det gråa.


Sådant höjer jag gärna blicken för att se!

Och förkylningen börjar ge vika och lite av orken är på väg tillbaka. Kanske jag vågar mej på en liten promenadrunda med ryggsäck. Bara den lilla korta, lite försiktigt, för att känna efter om mitt vanliga jag finns där.

Jo så vill jag säga till dej som tittar in här, ha en väldigt fin helg!

Veckans fönstertema - Stenigt

Kommentarer:

1 Johanna:

Hej där;) Visst måste man lyfta blicken ibland- finns ju s mycket att se där uppe.....Kram Johanna

2 Kala:

Gorgeous tones and processing. Have a lovely weekend!

3 Susanne:

Vilka mjuka och vilsamma toner du fått fram i det hårda motivet. Snyggt!

4 Morten Pedersen:

Litt blomster gjør det mere trivelig. God lørdag.

5 Klimakteriehäxan:

Stenhus mår bra av blommor!

6 Karin A:

Jag gillar verkligen stenhus och din bild är ursnygg. Ha en skön helg!



Kram Karin

7 Cecilia Artista:

Vackert med läcker toning!

8 Mamma E & Grabbarna:

Skönt att det börja gå åt rätt håll. Inte alls kul med envisa förkylningar!

Härliga färger i fint foto. Kram från bopparna & mig

9 Ninni/fotografia:

Kanske är det för att vi har så många hus av trä som vi fascineras av stenhus. Jag är likadan.

Snyggt redigerat! Vad skönt att du är på bättringsvägen.

Hoppas du får en skön helg!

Kram Ninni

10 Beate:

Visst lönar det sig att höja blicken, speciellt om man upptäcker sådana fina och mjuka motiv.

Hoppas promenaden gick bra. Ta det lite lugnt i början och trappa upp successivt - då kommer du att orka!!!

11 SigridfraEnget:

Otroligt vackert, tycker jag! Detta är väl i Stenstaden?

12 Jah Hollis:

Fin bild som ser lite gammal och blekt ut.

Hoppas förkylningen släpper och att resten av helgen bli fin.

13 larans:

Stenigt, absolut....och en speciell ton har du fått fram i bildbehandlingen. Snyggt!

14 Matilda:

Stabilitet. Jo det är nog vad gamla hus gjorda av sten står för. Ungefär som att mina föräldrar är mina pelare som jag då och då när livet svajar som mest kan luta mig mot för att kunna andas lite.

15 Elin:

Härlig bild! :)

Kommentera här: