Igår vilade jag ........


Igår när jag satt i soffan och viftade med tårna och försöket vila bort förkylningen.
Så såg jag hur blomman på pedistalen, liksom håller på att skrumpna ihop.

Jag lovar att jag vattnar mina blommor regelbundet.
Men det måste vara det där att en del sorter ska ha mycket vatten och andra några få droppar.
Det är där, jag inte får ihop det.

Helt kunde jag inte sitta still hela dagen, åkte bil till några affärer för att leta och köpa regnponcho, + två sorters funktionströjor.
Någorlunda nöjd med inköpen, men ska prova en gång till. 
Besök på eftermiddagen, av mina älskningsgrabbar och dottern, blev en mysstund (nåja helt stillsamma är dom inte :-))

Sedan satte jag mej i soffan igen, resten av dagen
.................................. och vilade.

Kommentarer:

1 Johanna:

Du är klok som vilade, det enda som hjälper.....vissa murgrönor är bara så svåra. kram Johanna

2 Eva-Lena:

Håller med murgrönor är knepiga och inte helt lätta.. Vila dig i form till resan, bättre att du är pigg i bena då, än nu :)



Kram

3 Malin:

Låter skönt och sitta och vila - även om anledningen till vilan är tråkig. Hoppas att det gjorde susen. Vilken fin hörna du har! Älskar färgen dörren. Murgröna har jag också problem med. Blir aldrig klok på hur den vill ha det.



Hoppas att förkylningen snart ger med sig! Ha en fin helg!



Kram Malin

4 SigridfraEnget:

Det är rätt svårt att ta gott hand om alla typer blommor. Jag fixar mina orchidéer; dom ska ha litet vatten. :-)Men det blev en vacker bild.

Krya på dig!

5 Morten Pedersen:

I dag er det fredag og alt er lov!

6 Beate:

Ja du verkar ha lika gröna fingrar som jag...

Köp en "Twister" istället nästa gång, den behöver nästan inget vatten alls.

Vila dig friskt!!! Rätt tänkt!

7 Barnens Hjältar:

Ja det kändes bra att de kunde ordna en mindre grupp :-)

Nu åker du snart va? Jag och Milla åker om åtta dagar :-)

8 Tant Marit:

Vilken fantastiskt vacker dörr! Det är MYCKET hög "vill ha faktor" på den!

PS: såg att du undrade vad rydde/rydding betyder, det betyder bara att man städar, fixar, grejar och donar eller plockar undan! ;-)Det är bara att välja!

Kommentera här: