Lite typiskt...........................



Jag hade planen klar för mej och visste precis hur jag ska träna och fixa inför min resa.
Den här veckan skulle jag gå flera långa promenader med tung ryggsäck och göra några träningspass.
Vandringsresan Porto - Santiago de Compostela, närmar sig med stormsteg nu

Då slog en illvillig förkylningsbakterie  till, knockade mej inte.
Men förvandlade mej till en liten småsnörvlande lady och det blev läge att ta det lungt.
Så är det när man planerar, lite typiskt

Likadant är det för en av kompisarna jag ska gå med, hon gick hem från sitt jobb i förrgår, likadant snörvlande.



Kan man inte träna får man hämta inspiration på anna sätt, det gjorde jag igår kväll på Tonhallen

Med Pia-Karin Helsings föreställning - En vandring med Puccini och Paulo Coelho.
För det första sjöng hon så innerligt, opera är väl inte mitt första val. Men det här var vackert.

Genom henne fick jag en glimt av hur det kan var att vandra pilgrimsleden. Om hur otroligt jobbigt det kan vara, med skoskav, att vandra när regnet öser ner och att ligga på hostels med sunkig madrass och snarkande gäster .

Men mest hur fantastikt det kan vara. Ögonblick och möten med andra människor. Daggvåta landskap som spricker upp med en varm sol som lyser över landskapet. Att sitta på ett litet cafe och njuta efter en stunds vandring.

Jag känner tillförsikt, det här kommer att bli bra.
Men som alltid, inte precis som jag har tänkt det.

Och det känns spännande, för tänk om man visste allt.

Fler fina macro och närbilder, hittar du här
(Hmm stolen ser smutsig ut, den är inte det. Om det är någon som undrar :-))

Kommentarer:

1 Mamma E & Grabbarna:

I eftermiddag kommer jag & bopparna o ger dig lite ny energi. :)

2 Morten Pedersen:

Det er tydelig at høsten har gjort sin inntåg.

3 Jani:

tråkigt att bli sjuk! :( men du tar härliga bilder, älskar din ljusa stil!

4 SoF:

Jag tycker det låter så spännande med den här resan Lissen, och jag önskar att den skall bli bra...på flera olika plan.

Är så imponerad av att du har valt denna utmaning.



Ser så fram emot att få läsa om hur det var och också att få se lite bilder.



Vilket datum åker du och hur länge är du borta?



Varma solskenshälsningar från SoF!

5 Pialotta:

Kan bli hur fint som helst, men det kan ju bli en del blessyr .. sånt får man leva med om man vill ut på äventyr.. Du fixar det :) Kramiz

6 SigridfraEnget:

Då måste du bara ta det lungt några dagar, så du kryar på dig till du åker.

7 Kerstins foto:

Men visst är det typiskt, när man har planerat och varit duktig, då slår bacillen till. Hoppas att det är en snabbt övergående variant och att du tar det lugnt. Ingen träning med förkylning i kroppen.

Fina bilder som förmedlar känslan hos dig just nu.

Krya på dig nu.

Kram

8 4U2:

Ja det är gott att inte veta för mycket! :)

9 Beppan:

kurera dig nu och ha en bra resa!!

Granatäpple - måste testas... :-)

10 Beate:

Vilken otroligt dålig tajming!!! Tur att du är optimist!!! Å i värsta fall får man väl hoppas på åtminstone hästskjuts på vandringsleden. Bussar finns väl inte antar jag;-)

Toppen macro bild förresten:-)

11 Barnens Hjältar:

Tack för kramen! Krya på dig!!

12 Anonym:

Så himla typiskt..... härligt att du är så positiv ändå!!!! Krya på dig. Kram J

13 Malin:

äsch då, krya på dig nu. Och du är väl klok nog o vilar ordentligt, det lönar sällan att skynda för snabbt.



Kram

14 Barnens Hjältar:

Ja han fick plats i en mindre grupp från och med nästa vecka :-)

15 soffie:

men neej va trsit när är det ni åker?

krya på dej nu å även till din väninna, kramen

16 Klackar & Kaffe:

VINN NAGELLACK FRÅN DEPEND!



Gå in på http://klackarochkaffe.se/archives/1189 för att vara med och tävla!

17 lona:

godmorgon :)

allt är bra med dej ?

Kommentera här: