Porto - Vila do Conde




Med havets brus, varma vindar och solsken vandrade vi iväg den första dagen på vår Pilgrimsresa. Kunde inte bli bättre, med den här vackra vyn framför oss. Nästan hela vägen mot Vila do Conde fanns en trägångväg att gå på. Det var tur det, för vi skulle inte ha orkat gå i sanden, eftersom det var 27 km vi skulle gå och vi var inte framme förrän vid 19 tiden på kvällen.

Efter att vi hittat ett litet pensionat, så gick vi ut och åt och kände att nu är vi på väg. Portugisiska röster hördes omkring oss och jag tror jag hörde musik sväva i luften, medan mörkret lade sig som ett täcke över staden.

Och gissa vem som somnade ovaggade den kvällen?

( Vi valde att gå kustvägen, det finns ett annat officiellt alternativ och det är att vandra genom förorten. Det här kändes som en bra start. Eftersom det bara var den här dagen som vi skulle kunna vandra efter havet).

Måndagstema - Trä

Kommentarer:

1 cathrine:

Fina bilder! härlig resa! trött i hela kroppen?

Kram vännen.

2 Lena o Tommy:

Jättefina bilder!

3 Pialotta:

Du måste va helt slut efter din tripp med så stor packning oxså.. men vilken resa du gjort.. fantastiska bilder :) Kram

4 SigridfraEnget:

Fina bilder! Vilken resa...

5 Mormor:

Deilig å ha treverk under føttene når man skal over dyner av sand.



Ha en flott mandag

6 Melusine:

Flott sted!

Bra dere slapp å gå så langt i sanden :)

7 SoF:

Vilken vacker start på ditt vandringsäventyr Lissen. Ser så fint ut...



Måndagshälsningar!

8 Erik "Semlan":

En fin start på din Pilgrimsvandring. :-) Säkert en upplevelse att vandra längs stranden. Packningen ser tung ut tycker jag. Hoppas den inte var det.

Jag hade nog valt att lämna trägångvägen... lagt mig på stranden istället. ;-)

9 Helene:

Fantastiske bilder! Det ser herlig ut på stranden!

Heleneklem

10 ElinsPhoto:

Välkommen hem :)

Borta bra men hemma bäst? Utifrån bilderna kan jag tippa på att det hade varit skönt att stanna ett tag till?! Underbara foton!!

11 Anna ....tassar in..:

Vilket äventyr du varit med om..så vackert och jag kan lätt leva mig in i din berättelse. med språk o dofter..oj så härligt..makalöst goa bilder Lissen jag hoppas vi får många inlägg om din vandring..välkommen hem jag har saknat dig såå..

12 Bjørg Nina:

Heisann!



Flott og naturvennlig bro ;:OD)

Kan tenke meg det var en opplevelsesrik tur !

13 Malin:

Oj vad långt ni gick redan första dagen! Säkert rätt val att följa havet. Verkar jättevackert.



Kram

14 Victoria @ MY HAPPY HOME:

En så vacker väg!

15 Lena Rollmar:

Spännande och bilderna är vackra!

16 Beate:

Så underbart - en 27 km lång strandpromenad. Ni valde helt rätt. Å perfekt till timar också!!!

Ser otroligt mycket fram emot fler bilder från din vandring.

17 Lena:

Häärligt ! Ser framemot vidare rapporter och vackra bilder ! Vi hörs !

18 soffie:

men guuu va härligt det ser ut vilka otroliga bilder,

19 InneoUte-Malin:

Välkommen hem, Lissen! Ser ju otroligt vackert, om än krävande ut. Ser fram emot vidare rapportering. :-)



Kram Malin

20 Sofia - My Camera And I:

Åh, så härligt allting låter!

Sv: Tack så mycket:) Hoppas på att du sover gott inatt! Kram

21 Ting o Tankar:

Bra jobbat, hela 27 km! Är imponerad! Det är faktiskt en bra bit att vandra.

Undrar om jag skulle orkat. Tror knappast det.

Gissar att du hade bra skor! :)



Gångvägen gjord av trä ser verkligen fin ut. Ja, omgivningen också. Tack för bilderna, det är jättekul att se och hoppas på fler!



Mitt-i-natten-hälsning till dig. Kram

22 Mona:

Åh, det ser alldeles ljuvligt ut. Underbar start på vandringen.

23 Ninni:

Ser väldigt mysigt ut=)



Antar att du har massor med bilder och härliga minnen nu=)



Kram

24 INGA - foto&stil:

tack så mkt snälla du!:)

25 Sanna:

Ser ljust och härligt ut!



Sv: TACK!

26 Helena:

Vilken vacker väg längs med kusten. Förstår att ni valde den.

27 Cecilia Artista:

Vilken underbar strand och så härligt att gå där längs med havet!

28 Inge:

29 Inge:

Hvor er det en flot bro.. flot valg til træværk temaet

30 Mariane:

En meget flot træbro :)

31 Irene:

Vilka fantastiska bilder att uppleva, känna solens strålar, varma vindar och höra havets brus. Det måste gjort det enklare att vandra sååå långt... redan första dagen!! Ja, att ni sov gott sedan tvivlar jag inte en sekund på!

Kram

Kommentera här: