Blommor på en sten ~ aprils mood board




En vårinspirerad promenad och det första gröna börjar spira
Med min nya kamera över axeln, lite tyngre att bära och större.

Men jag anar oanade möjligheter
& allt känns nytt på ett fantastiskt sätt.
Det kommer att ta lång tid att lära sig, men vad gör det.
Som sesam har en ny dörr öppnat sig för mej,
i fotandets värld

Alldeles efter stigen växte Scilla och Vårlök vilt.
Jag plockade en liten bukett och lade på en sten vid sidan om,
så vackert jag kunde.




Stigen går runt Selångersfjärden, ända inifrån centrum av Sundsvall, fast jag går bara en del av den cirka 8 km.
& jag fotade fler bilder från andra vinklar, som jag nog inte kan låta bli att visa om någon dag.

(Kameran jag köpt. är en Nikon D5100. )

Hos Karin A hittar du  vackra mood boards för april, titta in där.




Ha en fin Valborg allesammans och var rädd om er!

Kommentarer:

1 Sofie - Mamma till två små:

Så fin bild!



Trevlig valborg på dig med! :)

2 Anonym:

va roligt med en ny kamea:) å vilken vacker bild, ha nu en toppenvalborg:) kram

3 Anonym:

knäppt då jag skrev kommentaren var det bara en bild som syntes men nu ser jag båda och de var jättefina båda två!

4 SoF:

Önskar dig en riktigt fin och skön Valborg tillbax!



Gläds med dig över din nya kamera med alla dess nya möjligheter.



Vårsolshälsningar!

5 Darkangel och fröken Jokkmokk:

Och jag som hela tiden trott att du haft just den typen av systemkamera! Och uppgraderat till nästa nivå nu S Du är en duktig fotograf!

6 Hanna:

Härlig mood board! Nu är våren här, känner du? Vid slottet här i stan kommer i kväll kören sjunga att vintern har rasat ut. Jag är benägen att hålla med dem. Ut med dig i skogen och befria dig med ett riktigt vårskrik ;0P



Kram Hanna

7 Beate:

Tycker du bemästrar kameran helt perfekt. Otroligt vackra bilder som vanligt.

Jaag som inte är "fotonörd" har lagt märke till att färgåtergivningen med den nya kameran är mycket intensivare. Färgerna är liksom klarare och tydligare eller hur jag ska uttrycka mig. Du förstår nog vad jag menar!

8 Jill:

Så vackra bilder du tagit. Och så roligt med ny kamera. Och det skadar ju inte att det är fint vårväder. :-)



Ha en riktigt fin 1 maj imorgon!

9 Kala:

Fabulous selective focus and details. Great work!

10 Karin A:

Vilken vacker och stämningsfull moodboard. :) Gillar!



Vad är det för ny kamera du har? Alltid spännande med något nytt och inte minst en kamera. Ser fram emot fler bilder!



Kram Karin

11 Lotta:

Finfina bilder och vilken lycka med en ny kamra!!!! Grattis.

Lotta

Kommentera här: