Ett vackert smycke




I en liten skål, lite i skymundan låg många små smycken utan kedjor, hullerombuller.
Fantastiska mönster inristade på porslin.
Lite blankt och lent att ta på.

Jag ställde mej där och plockade upp flera och lade i en liten rad.
Det kändes omöjligt att välja ut ett som det vackraste.
Dom var, till oväntat bra pris och kanske tänkt som nyckelring.

När jag kom hem letade jag upp en kedja och tog det på mej, till en enfärgad tröja.


Så fint det blev som halsband.




Hoppas du får en fin söndag!



Fototriss - Fyrkantig
Med priser, från Coolstuff


( Nyckelringarna hittade jag i en skål på Nordljus i fredags. Butiken Nordljus ligger bara 2 mil hemifrån mej, så det är nära. Jag köpte flera stycken och några ska bli presenter. Tycker nyckelringarna är lik porslins smycken jag sett på Signerat på sitt sätt. Även om smyckena, med bitar från Stig Lindbergs kollektion, har helt andra mönster.)

Kommentarer:

1 ©jacglenphoto:

Jag blir ALDRIG besviken när jag kommer till din sida - alltid lika vackert oavsett om det är ganla tidningar eller smycken , gissa om jag gillar vad du gjort idag?? Lika mycket som alltid - dedt är väl så med vissa saker , man gillar dom helt enkelt för att det är så himla bra ... du är himla bra ..

Ha en underbar vecka förstås ..

2 Eva:

Vackra foton :-) som vanligt!

3 Jenny:

Riktigt snygga kompositioner!

4 Beate:

jacglenphoto uttryckte det så himla bra!!! Ja, man (=jag) får alltid en sådär underbar känsla när jag kikar in här hos dig - å et gör jag ju varje dag:-)

5 Tinezza:

Vackra fyrkantiga foton.

6 Lotta:

Snyggt fotat både vad det gäller arrangemang och sättet att fota. Ha det å gott!

Lotta

7 Hanna:

Underbart vackert smycke och kanonbra redigerad bild.

Må så gott!

8 Anneli - A'la Foto:

Mycket fint tolkat och så snyggt redigerade bilder med härliga färger!!!



Ha en skön söndag!



kram!

9 annelie esseus:

Superfint triss!

10 Kala:

Beautifully composed photos. Love that necklace.

11 Britten:

Fin triss :)

12 tankar o bilder:

Vackra bilder. Som alltid! :)

13 Gärdsmygen:

Vackert! Roligt med ett smycke som man kommer att vara ensam om. Fyrkantigt är det också :)

14 Carpe Diem:

Fin sammanhållen triss med härlig redigering.

15 Sara:

Mycket fin triss, älskar färgerna och att trissen består av samma föremål men från olika vinklar. like. Ha en fin söndag!

16 Ingalill:

Vilket sött smycke :)

17 Linnéa:

Snyggt smycke, snygga bilder. Förvånas över allas kreativitet.

18 Jamie says dream:

Oh så fint det blev som halsband! Och så himla fint fotat! Kan du inte ge mig ett litet tips om hur du får till så fina bilder inomhus? :-)



Jag ska iväg och jobba i eftermiddag, invigning av lekutställningen Alfons Åberg fyller år! på museet där jag jobbar. Tårtkalas för en massa barn. Älskar Alfons Åberg, men hade gärna varit hemma hela dagen i dag...



Kram Maria

19 Maria Lundmark Hällsten:

Trots sina kanter ser smycket lent och fint ut, fina bilder!

20 Misswhatsit:

Ett underbart smycke! Snyggt trissat.

Ha en bra söndag!

21 cathrine:

Läckert smycke. Läckert foto Helt enkelt. ;) KrAm!

22 moa;:

Sbygg triss som vanligt! Du får med detaljerna så bra, gillar framförallt vinkeln på andra bilden.

23 Erik Semlan:

Blev onekligen ett vackert smycke av fyrkanten. :-)

Fint sammanhållet och snygga foton, där jag väljer första bilden.

24 Mormor:

Lekkert lite smykke og en flott triss, Turkis er fiint.

Ha en deilig sønfag

25 Sofie - Mamma till två små:

Blev underbart!

26 Anitas Blogg - Malta:

Vad fint det blev ! Milda fina färger och vackert ljus i dina bilder. Snyggt.

27 Rajson:

Har lite vsårt att välja bland dessa mysiga bilder.

Till slut faller jag för trean med tanke på temat.Gillar det enkla raka lite "fykantiga" kompositionen i fotot!

Hoppas snön har gett sig där uppe.HAr njutit av solen och suttit rabatten hela dan.

28 Anna-Karin - Form my backyard:

Jättefint vårsmycke! Och lika fina bilder!

29 SigridfraEnget:

Jättefin!!

30 Mia:

Oj, så fint...du är fiffig, du!!!! Kram på're...L

31 anemonen:

En väl sammansatt triss som jag gillar skarpt. Alltid lika trevligt att rota bland smågrejor på loppisar för ofta finner iaf jag något användbart. Du har gjort ett finfint fynd här. Gillas.

32 LEna Norgren:

Snygga härliga och läckra bilder och halsbandet var ju bara sååå läckert!!!!!

33 et lite ØYEBLIKK:

Nydelig smykke i en flott triss!

:)

34 Craxyknas:

Vilken fantastiskt färgglad och vårig triss du bjuder oss på! Inte många av finalist-trissarna som var färgglada minsann. Den här gjorde mig så pass glad att den får min röst. Lycka till i finalen :D

35 Josefine Bergqvist:

Vilka härliga fina tavlor du fotat. Underbara!

Ha en fin dag!

Kram Josefine

36 Helena på Fototriss:

Grattis till en finalplats! Omröstningen pågår fram till torsdag kväll, lycka till!

37 ©jacglenphoto:

Grattis till finalplatsen - är inte förvånad ...

Ha det superbra.

38 Yvonne:

Å jag älskar smycken och det här var superfint! Och helt fantastiska foton dessutom. Lycka till!

39 Helena på Fototriss:

Nu är tävlingen avgjord och du kom på en hedrande andraplats, grattis! Jag kommer att maila dig info efter helgen om hur du får din vinst :)



Trevlig helg!

40 SoF:

Stort grattis Lissen till den fina andraplatsen i Fototriss-finalen!! :)

...och till presentkortet.



Det förtjänar du v e r k l i g e n!



Glad fredag & Trevlig helg/SoF

41 Anna susar in:

Grattis. Andra pris... Underbart!!!!!!

42 Rantamor:

Grattis till att bli tvåa i trisstävlingen...

43 4U2:

Vad roligt att du blev tvåa: grattis!

44 Lotta:

Å vad fint du hittade och gjorde ♥

45 Lotta:

Å vad fint du hittade och gjorde ♥

Kommentera här: