Mood board i augusti

 
 
Vill inte släppa taget om augusti ännu.
Solen lyste i förrgår kväll, sommarlik.
Igår smattrade regnet mot rutan.
Men det var ändå varmt i luften.
 
Tog bilen till en vän, som precis bakat sockerkaka.
Frestande god, jag tog två bitar och flera koppar kaffe.
& vi pratade klokheter och om saker vi ser fram emot.
 
 
& jag fick plocka blommor i hennes trädgård,
så många sorter som fortfarande blommar.
Jag plockade fler och fler.
 
Nu står dom i en vas här hemma och lyser upp.
Ute regnar det fortfarande,
 
 
Hej svejs, det är lördag, så bra!
 
Hos Karin A, får du se, så vackra augustiblommor och därfrån länkar till andras fina mood board.
 
Ps Tack för igår goa Chatrine, jo snart visar jag fler bilder av vackra blommor hos dej Ds
 
 

Kommentarer:

1 Lotta 8,):

visst finns det blommor kvar att plocka, så än är det inte höst! ser att du hittat smultron med, gott att stoppa i munnen. Fin moodboard! Ha en skön helg, kram

2 SoF:

Låter mysigt...

Dina mood boards gillar jag skarpt!

Önskar dig sköna dagar/SoF

♥ ♥

3 Karin A:

Så otroligt vackert! Härliga höstiga färger och toner. Man kan se på bilderna att det går mot höst. Ha nu en skön helg! Kram

4 Cathrine:

Oj, jättefint du gjorde med mina blommor, du är duktig!
Kul att du kom hit. Kul att sitta och planera saker och ting ;) Kram!

5 Lotta:

Gillar verkligen din vackra tavla och jag gläds ochså över att så mycket fortfarande blommar och att SOLEN SKINER idag!!!
Ha en fin helg.
Kram Lotta

6 Anna ..tassar in..:

Det låter som en härlig dag..sockerkaka..bara namnet är som musik..sockerkaka o en god vän..vad mer kan man begära..

7 Ninni/fotografia:

Åh vad färggrannt och fint! Jag saknar verkligen att inte ha en trädgård att kunna plocka blommor i...tur att man kan köpa på torget och plocka lite ute.
Du har helt rätt, vi har ett litet hus i Burgau på sydkusten som vi så sakteliga håller på att fylla med saker här hemifrån. Eftersom vi flyttat från hus till lägenhet så har vi en del överskott ;)Jag är ju dessutom en hängiven loppisbesökare så det finns också "fynd" i packningen.
Må så gott!
Kram Ninni

8 Åsa:

Ja, visst är det härligt nu. Gillar dina färger. Och ljuset.
Hälsar Åsa

9 Anna/Rackarungar:

Åh, så vackert. Den där röda färgen kommer vi se mycket av i höst. Kul att se den på detta vis, påminner mig hur mycket jag gillar den. Kram Anna

Kommentera här: