På toppen, i slalombacken i Vemdalen.



Tjusningen i att stå där på toppen, med fjällvidderna runt omkring
och himlen nästan nuddar man.
Oändligheten och det är så vackert på ett ödmjukt sätt..............
Fantastiskt.

Sedan.........
Det biter lite i kinderna och jag låter skidorna sakta glida iväg.
En hisnande känsla, att tänk nu vågar jag igen,
Det svänger och jag bara följer med på något sätt.

Farten är inte hög, men jag vågar lite mer för varje åk
& det svischar om skidorna och det är likadant för dom andra tjejerna,
Vi håller samma fart, så att vi hinner bubbla och snacka på vägen upp i liften,
Ska vi över till Hovdebacken? Fryser du? Vilken pist ska vi ta, nu?
Ska vi ta en paus vid Hildings krog eller blir det på Toppen.


Ha en jättefin helg, alla fina!

Den här bilden tog jag i fjol, uppe på toppen. Skriver det här inlägget i förväg och vet inte ens om vi kan åka slalom för väderprognosen visar på en väldigt kylslagen helg. Och dator har jag lämnat hemma och istället tagit med mej flera böcker som jag kan mysa med, förutom det trevliga sällskapet jag åker med :-)


Kommentarer:

1 Marie:

Underbar bild!

2 Mia:

Det låter så härligt, så jag hoppas att temperaturen inte stoppar er! Ha det underbart gott...Kram!

3 Rossanna:

Hej fina, skulle bara önska en jätte trevlig helg / Kram

4 Ida:

Vad härligt, vill också ut i backen och åka :).

5 carmen - foto & design:

härlig bild! :)

6 Louise:

Åh vad härligt det ser ut!

7 Malin:

Tänkte när jag såg bilden att den såg bekant ut, inte för att jag vet om du haft den publicerad tidigare, men det är en läcker komposition!



Hoppas inte ni har lika kallt som oss.



Kram

8 Majaa:

Jättefin blogg du har!



Jag undrar om du skulle vilja göra ett länkbyte kanske? :]

Skulle vara grymt kul om du ville det, men jag förstår om du har fått mycket sådanna här kommentarer och frågor tidigare.



Tack i förväg♥



//Maja♥

9 L I N N (www.linnslifeee.blogg.se):

Fina bilder :D

10 kajsa-fotograf:

det ser förfärligt härligt ut! :D

11 E.Beyond:

Åh vad sugen och avundsjuk jag blir. Ska det vara vinter och kallt, då får man passa på att göra det bästa av det. - Åka skidor. (eller bräda för min del)

12 Alexandra:

fin bild!

13 cindy:

Ha en fortsatt fin dag!



Kika gärna in i min blogg för mode tips & inspiration. :)



/ http://cindyvuong.blogg.se

14 Vera:

Härligt att åka skidor! Själv gjorde jag det i onsdags med klassen, urkul! :)

15 Beate:

Fusk;-) Åt andra sidan lär du ju förhoppningsvis ha samma vackra syn även i år;-)

16 Klara:

Åh, vilket inlägg - nu blev jag tokigt sugen på att åka skidor!

17 frida Nyburg:

Mysigt det ser ut:)



kram Frida

18 Jennifer på Fashioncut:

Hoppas du dyker ner i böckerna om vädret inte tillåter någon skidåkning! Annars är det ju så mysigt bara att vara också :)

19 Annster:

Fina bilder :)

20 linnéa - fotoblogg:

Cool bild! :)

21 Maja:

Jag har också varit i Vemdalen, riktigt fint och "fräscht".

22 SALLY | Foto:

Det roligaste som finns är ju att åka slalom!

Jag skulle åka slalom i Isaberg med skolan idag men jag blev tyvärr sjuk :(

23 Maria:

slalom är toppen. borde åka oftare än typ 1 gång/år :p

24 Lia:

Men gud vilken härlig bild! Otroligt fin.

25 Anonym:

hej va gärna med i veckans blogg på min blogg

http://mosansliv.blogg.se/ det står där vad du ska göra

26 Emma:

Hoppas du får en trevlig helg i fjällen ! Kram

27 Lisa:

Åh, sjukt härligt! Vemdalen äger, jag och min familj brukar åka till Lofsdalen.

Ha en bra fredag!

28 JonnaK:

Fin blogg, härligt!

29 Foto - EmoSuss:

Cool bild! ^^

30 Danielsworld:

Vilken härlig bild! Sist när jag var i backen så fastnade jag och en vän i ankarlyften och for upp i det där skyddet xD

31 ALICE KOSKELA - FOTO / VARDAG:

Åh, var i Vemdalen förra året! Favorit backarna lugnt!



Fin blogg! :)

32 Ulrika:

fin bild!

33 Hanna - Mode, smycken och min vardag:

Så härligt!

34 elias:

fin bild :)

35 jennifer:

fin bild allt bra med dig ?

36 Amanda [S P O N T A N]:

Riktigt härlig bild!

37 SOFIA:

Åh, det där är så underbart! Att stå på toppen och se alla toppar och sen kasta sig utför backen :D

38 lisa:

Men vilken härlig bild! Underbar!

39 Barnens Hjältar:

Vad härligt det ser ut :-)

40 Mari:

Men vad härligt med Vemdalen. Nu blir allt lite avis =). ha det så bra / Mari

41 J E N N I F E R:

Härliga bilder!

42 J E N N I F E R:

Härliga bilder!

43 Jasmine:

Det ser väldigt härligt ut. Jag tänker på frihet när jag beskådar din bild.

Kram

44 JéNnÍéY Love:

rikitigt häftig bild<3 Vill med själv ut i det fri=)

45 Louise - Fotoblogg:

Fin blogg!

Bloglovinbyte?

46 Proforma - Irene:

Läcker bild! Och visst är det så... ju mer man prövar desto modigare blir man. Utom jag då när det gäller skidbackar. :)

Ha det skönt i skidbacken och trevlig helg!

Kram

47 sandra - mamma till William:

Fantastiskt foto :)

48 karro:

ser skönt ut ha det bra

49 agnes:

ser mysigt ut. :)

50 LINDSHE:

fyfan va mysigt det ser ut! :D vart ligger det? i norrland? :D

51 kajsa:

Hej fin blogg de hur hur länge har du bloggat??:)

Kolla göra in hoss mig någon gång! :)

52 Zarah:

Låter som om du kan få en jättefin helg! Jag håller tummarna för att vädret är på er sida!

53 Ebba:

Ser väldigt härligt ut! Ska också till Vemdalen snart faktiskt :) Fin blogg!!

54 Mirella:

härlig vinter bild!

55 ERIKA:

Härlig bild!

56 Mathilda:

Åh, längtar till att åka skidor nu!

57 kerstin:

så fint härlig bild

58 Sofia Törnqvist:

Gud vilken snygg komposition och bild överhuvudtaget! Riktigt bra jobbat (:

59 emelie:

åh vilken härlig bild!

60 bella:

bra bild :D

61 Fotograferamode:

skickade fel på länken, ta bort kommentaren tack! :$$

62 Emilia:

Det är så roligt att åka skidor. :)

63 Johanna:

jäklar vad fin bild. häftig!

64 Mikaela:

ser grymt härligt ut!! Skidsemester är ju sjukt kul :)

65 Maria:

Häftig bild med alla stavar och folk på rad liksom! :)

Längesen jag var i vemdalen nu, men det är najs där! Var i Järvsöbacken och åkte idag, men fy så kallt (:

66 veronica-ifokus:

Så härligt!Vad fin bild, Ha så trevligt!

67 ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!:

Vilken superhärlig bild :D

68 Kala:

What a fantastic shot!! Makes me want to learn how to ski!

69 S a n n a W i d m a n:

Fin blogg och jättefin bild :D

70 Fia:

Riktig vinter!!!

71 Amanda:

Vill nästan hoppa in bilden och titta hur nedfarten ser ut och sedan, iväääg! Mm skidsemester skulle sitta fint, om jag bara fick röra på mig lite mer igen.

72 David:

Mycket fint! :)

73 Alma ♥♔ツ:

Åh gud vad jag längtar till skidbacken... det tar typ kål på mig! :D

74 Vilma:

Sjukt snygg bild!!!! :))

75 Tilda:

Hej! Jag har själv funderat på att börja skriva här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

Kommentera här: