Ett, ja, är så mycket bättre............... och om ett fönster jag fått.




Känslan som är så lätt att sätta upp framför som en mental gräns,
är nej, det går inte.

Fast nyfikenheten och lusten finns där och pockar på att pröva.
Det behöver inte vara stora saker som att klättra uppför en alptopp.

& jag blir så trött på mej själv, när den tilltufsade känslan tar över.

Så idag ska inga nej finnas, utan nu ska nya fönster öppnas.

Jag har satt en etikett på mej själv, att jag är oteknisk, omattematisk och andra o:iga begåvningar.
Trulat hela veckan med en uppgift som äntligen blev fixad igår kväll.
Men det var bara ett delmål och jag tror inte på några mirakel.
Önskar att det fanns en fe som skulle svepa sitt trollspö över mej och vips så skulle jag kunna och förstå.

Vill att den lite glada känslan ska få ta mer utrymme igen.
& JA, nu är helgen här och inga nej får finnas eller ens noteras!

Kram ........................


Fototemat Veckans fönster - felstavat


Ps Fönstret, som jag fotade alldeles nyss.  Har jag fått av goda vänner och ska sättas upp här i lägenheten, när jag bestämt var den bästa platsen blir Ds

Ps nr 2  Klockan 16:39 jo ni har rätt.  Ett nej, kan vara lika rätt som ett ja i rätt sammanhang. Kloka ni Ds

Kommentarer:

1 Pumita:

Jaaa, vilket härligt kreativt inlägg! Fast jag måste säga att NEJ också är ett användbart ord i rätt sammanhang... så att man får möjlighet att säga JA till alla braiga saker. ;)

2 ElinsPhoto:

Ja vad snyggt! Hos mig hade det vackra fönstret nog hamnat i sovrummet.

3 Hanna:

Bra tänkt Lissen! Kom ihåg att man INTE ska använda negationer i meningar (som jag precis gjorde). Typ: jag ska INTE vara så begränsad, utan: jag är öppen för alla möjligheter ;0)



Jättefint fönster, blir avis. Har du sett att den lilla avskavda biten ovanför vänstra fönsterrutan ser ut lite som en fjäril :0)



Jag har loppisfyndat en massa i dag! Ska bli kul att visa upp på bloggen framöver ;0)



Ha en skön helg och kram!

4 Klimakteriehäxan:

JA!

5 Erik Semlan:

Jag läser och aha, ja varför inte?!

Fönster som ram kanske?

Gamla fönster är vackra. Har själv inte sett dem som inredningsdetaljer. Kreativt. Hmmm...

Att byta nej mot ja är säkert bra. :-)

Fast ibland kan ju även ett nej vara rätt. ;-)

6 Rajson:

Nej kan vara något väldigt positivt många gånger. Tänk att våga säja nej till alla onödiga "måsten".

Snygg lösning!

7 Mia:

Ett nej, alltså ett o-ja...det är ett viktigt ord det, Lissen! Fast det kan vara svårt att lära sig säga i vissa gånger. Alla ord är rätt i dess rätta sammanhang, mmmm, så är det!

8 Jamie says dream:

Vilket vackert fönster och vilket vackert foto! Håller med de andra, man får lära sig säga nej och ja vid rätt tillfällen.



Men det är lustigt vilka föreställningar man kan ha om sig själv, som inte alls stämmer. När jag jobbade som reporter och nyhetspresentatör på Sveriges Radio tänkte jag att min svaghet var att jag inte var så snabb. Men när jag slutade just det vikariatet (har jobbat till och från på SR sen 2001) så hade jag ett feedback-samtal med dåvarande nyhetschefen och fick veta att jag var en av de mest effektiva! Och det hjälpte faktiskt, för hon strör inte beröm omkring sig. Jag tror på det hon sa och har det i minnet.



Hoppas du har en riktig skön helg Lissen!

9 Mari:

Blir alldeles varm i hjärtat av alla dina foton.

10 Beate:

Tänkte på dig idag när jag besökte Formex mässan! Ja skrev ju lite om det i mitt "dagens" också.

Älskar ditt fönster som du säkert kommer göra världens konstverk av. Du har då "äkta" vara som du skapar nå't riktigt vackert av. På mässan var det bara fejk.

11 Anna ..tassar in..:

Mmmmm jag bara älskar sådana fönster..ja du är väl den mest kreativa människa man kan tänka sig..



Kvinnor kan...det vet du väl :)

12 millandante:

Kloka tankar och vackert fönster!!



Kramis:)

13 Lollo:

Jättefint fönster, det är som en vacker tavla och där fantasin kan flöda fritt.

14 Susanne:

Jo, det gäller att säga ja till rätt saker, fast jag har svårast att säga just nej utan är den där som alltid vill göra allting. :)



Finfint fönsterfoto!

15 Tilde Larsson:

men tjena så snygg blogg du har!

De gillas starkt!

ha en trevlig söndag!;)



KRAM!

16 Malin:

Pumita säger precis vad jag tänkte säga!!! Dvs säger man aldrig NEJ så får man aldrig chansen att säga JA till det man vill.



Jag försöker bli bättre på säga NEJ!

17 Karin A:

Ja vi sätter verkligen våra egna gränser. Inte minst vi kvinnor. Så typsikt!



Ditt fönster är så fint. :) Kram Karin

18 Jah Hollis:

Jag är inte hundra på att jag hänger med här.

Men ett originellt bidrag till temat är det nu.

Kommentera här: