Hoppfullt, i Botaniska trädgården.





Vi tog spårvagnen till Botaniska, min ivrighet kanske smittade av sig.
För jag sade till min dotter och pojkvän, att jag kan åka själv.

Men nej då, vi for alla med spårvagnen, med fikakorg med gottigheter och min kamera var laddad för äventyr.
Det var annandagen 2011, för någon vecka sedan, jo det är sant.

Det mesta av växterna skiftade i jordiga färger av milda nyanser när vi gick in.
Vi tog vägen upp och hamnade lite snabbt i den fina glasade paviljongen.
Det frestade så, att få fika.

Luften var lite kall så kaffet värmde inombords och kakan gav guldkantskänsla.

Dom känner mej och visste att när kaffet var slut i min kopp, så ville jag gå själv en stund.
Titta mej omkring från olika hörn, en Norrländska på vift från winterland.

Och jag gick stigen fram, upp på berget och stigen den ringlade runt.
Det var växter som jag inte visste namnet på och jag lär mej väl aldrig.
Jag är hopplös.

Sedan kom jag hit.
Det syntes som små skiftningar på håll och jag trodde inte det var sant.
Knoppar av liv, rosaskimrande.
Kan det vara körsbärsblom?
Lika vackert som jag tänker mej det borde vara, i Nangijala

Så sanslöst underbart oväntat och gick runt från alla håll

Man borde kanske undra varför dom blommar nu,
men jag ville bara njuta
och dela min lycka med dej.


Där i lusthuset väntade dom fina på mej, lilla Marängen och hennes mamma och pappa.
Jag har fler bilder från den här dagen, som jag gärna visar framöver om du vill.

Veckans fönster - Hoppfullt

Kommentarer:

1 LiseLotte:

Åh så vackert!

Ja visst undrar man ändå. Jag har videkvistar inne just nu, heltokigt. Du jag undrar vilken typ av objektiv du fotar med oftast. Som dessa bilder på Botaniska.

2 Marie:

Åh, så vackert! Du får gärna bjuda på fler bilder från Botaniska.

Undrar om man kanske ska till och åka dit någon dag (när det är fint väder igen). Idag regnar det och känns ruggigt.



Önskar dig en fin lördag! Kram Marie

3 Karin A:

Så underbart vackert och vad fint blommorna ramar in lusthuset på bilden. Ser ut som ett hybridkejsarolvon!? Vackert!



Ha en fin lördag!

Kram Karin

4 Rajson:

Mysigt med lite vårkänslor!Vackert bidrag som vanligt.

Går här hemma "I väntas tider".Hoppas att mina Kamelior i uterummet ska slå ut. Man vet aldrig om de rackans knopparna orkar öppna sig!

Ha det gott!

5 cathrine:

Magiskt......måste vara i någon saga nånstans. Vart hittade ni eran "passage" till det andra landet :))

6 Pysselfarmor:

Så vackra bilder och verkligen hoppfullt tyckte de små knopparna att det var....men stackarna, idag är det flera minusgrader.

7 angelica:

Denna bild är helt underbar! Mera mera mera.

8 Hanna:

Mycket härliga bilder på denna mörka januaridag, det finns hopp om en vår!

Kram!

9 Beate:

Ytterligare ett så där härligt Lissen inlägg. Man dras verkligen med när man läser din fina text och njuter av dina bilder, som jag förresten aldrig får nog av. Så klart, jag vill se mer av Botaniska.



PS. Gärdsmygen visar förresten ochså upp en bild från Botaniska, ganska kul att ni båda två gör det. Du från norra och hon från södra Sverige.DS

10 Gärdsmygen:

Häärligt! och BRA val plats ;)

11 Ninni:

Nämen..vilka fina bilder det blev!



Ja nog är det konstigt att knopparna slår ut redan.



Kram

12 Anonym:

men guuu va fint hoppas de överlever om det fryser bara , helt ur led är vår natur med det här varma vädret som varit i vinter, jag har massor av lökar som kommit upp i rabatterna ,undrar om de orkar med kylan som kom nu!kramen å va mysigt ni haft det,

13 Gardenhouse:

Men åh så vackert, vilken fika stund!

Ljuvlig paviljong och inte kan man tro det är annandagen...

Läste ett repotage från dig i en tidning, jätte fint var det!

Kram Sussi

14 Erik "Semlan":

Man kan knappt tro att detta var på annandagen!

Tala om hoppfullt! Härligt. :-)

Vilka vackra foton. Snyggt med grenarna som ramar in lusthuset.

Din välskrivna text ger ett fint totalintryck. :-)

15 Design & Stuff:

Så härligt härligt... du borde kolla upp http://cowbird.com/ tror det skulle passa din stil skitbra. Tanken är att man ska berätta en historia utifrån ett fotografi, med text eller med sin egna röst :) Kan iaf vara en bra källa till inspiration. Så kolla upp d :) kram o trevlig långhelg

16 larans:

Underbart och hoppfullt. Hoppas bara det inte blir något bakslag, utan att vi kan få följa den härliga utvecklingen mot våren nu!

17 Mia:

Vill se mer, mer, mer!!!!!

Och naturligtvis ger du temat en extra dimension, tycker jag....Kraaaam!

18 Mari:

Åh vilka vackra bilder. Magiskt !!



Tack för din fina kommentar =)

19 Jamie says dream:

Otroligt vackra bilder! Samtidigt är det ju läskigt att det blir så konstigt med årstiderna...



Jag är lite som du, tar gärna en runda själv för att kunna titta runt i lugn och ro, uppleva utan att bli störd...

20 Jamie says dream:

Måste bara tillägga: det blir en sagoton i översta bilden, med körsbärsblommorna i förgrunden och sen gråa nakna träs i bakgrunden, och en vit lysande liten paviljong...

21 Sanna(klicka)(fotoblogg):

Hej.

Gå in och anmäl dig till dagens blogg. du har ca. en timme på dig.

http://saannaasphoto.blogg.se/2012/january/dagens-blogg-d.html#comment



Lycka till♥

22 Jennie:

va mysigt :) och kul att det redan har kommit knoppar!

23 Anna ..tassar in..:

Det fantastiska lusthuset är så vackert och ligger så fint där på Botaniska..som ett smycke ..ja du det är överraskningarnas trädgård..där kan man hitta allt o lite till..ska ta en tur dit snart..bara liiite mer vinter först..



24 LenaHertz:

Ett sant guldkorn av hopp och längtan bjuder du på! Nu vill jag åka till Japan och följa körsbärsblomning från söder mot norr, åtminstone i fantasin.

25 Jah Hollis:

Ja det är en märklig vinter på många vis, även om vintrarna med jämna mellanrum, normalt, är rätt snöfria i alla fall här i Skåne. Hoppas nu bara det inte slår tillbaka med snö och kyla långt in i april.

26 paulina:

Oh gud vad vackert ! :)

27 Susanne:

Oj, så varmt i december så att växterna blir lurade! Måtte det inte frysa på nu så de får svårt att klara sig. Men vi är väl hoppfulla och förväntar oss att värmen och våren kommer tidigt, eller hur? :)

28 Barnens Hjältar:

Riktigt fina bilder, som alltid!

29 Sophie:

Underbara texter och bilder! Nu längtar jag till Göteborg och januarisverige.

30 Proforma - Irene:

Det är ju makalöst! Och vackert förstås! Vädret är alldeles upp och nedvänt. Nu kan jag meddela att vi har frost så jag undrar just hur det gått med dom där blommorna, hoppas de blommar när det egentligen är dags.

Kram

31 Proforma - Irene:

Det är ju makalöst! Och vackert förstås! Vädret är alldeles upp och nedvänt. Nu kan jag meddela att vi har frost så jag undrar just hur det gått med dom där blommorna, hoppas de blommar när det egentligen är dags.

Kram

Kommentera här: