Lite nystart, i vardagsrummet





Plockar ut julen, men på samma gång så ser jag hur pappershögar växt och dammet lagt sig lite överallt.
Det känns som en nystart och jag flyttar om lite grann, städar och hummar för mej själv.
Bär på tavlor, och försöker mixa ihop det hela, till en ny känsla.

Köpte häromdagen, en vägghängd ljuslykta på K-rauta, en sådan där med spisbränsle, med en låga som "dansar". Hoppas du förstår hur jag menar. Blev så inspirerad när jag hälsade på en god vän och hon har en sådan i sitt underbart vackra hem.

När jag bestämt mej var ljuslyktan ska sitta, så kommer det en bild och då hoppas jag kunna visa hur lågorna "dansar".

Här hos mej är himlen alldeles grå och det är regn i luften.
En dag för projekt och en god bok.

Ha en bra dag ...............................

Kommentarer:

1 cathrine:

Du har verkligen känslan och kunskapen för inredning. Det är så fint hos dig och sen kan du förmedla detta med dina foton. Konstnär är vad du är min vän!

Jag ser att du har "tassels" :) Har tänkt att jag skulle skaffa ngr såna men har inte kommit till skott ännu.

Jag vann ju armband från Maria Montazami och det har kommit i brevlådan så nu inser jag att det var sant! :)

Ha en bra fortsättning på dagen. Kram

2 Mari:

Vad fint du har det =)

3 Beate:

Bra att man kan kika in här och bli inspirerad. Här är nämligen grått också och det har regnat sedan igår eftermiddag. Nej jag klagar inte, hellre regn än snö.

Ska bli kul att se din dansande lykta!

Om du har Mio i din närhet, så gå dit. Kolla rean, den borde vara helt i din smak. Tänkte på dig igår när jag var där.

4 Gärdsmygen:

Här har Emil blåst undan det grå och även om det blåser ännu så är himlen blå ! Härligt!

Blr spännande att se lyktan. Jg tror att jag vet hurdan du menar. Har själv önskat mej en sån, fast helst en riktig braskamin!

5 Karin A:

Ja nu behöver man en nystart! Härligt skåp/hylla och fin fotovägg bredvid. Den där ljuslyktan känner jag inte till med ser fram emot bilder här framöver. :) Ha det gott! Kram Karin

6 Anonym:

va fint du har det, kramen

7 Jamie says dream:

Härligt att sitta och titta på en dansande låga :-) Och skönt att städa undan julen och göra plats för 2012.

8 Mia:

Åh min vän, vad du är duktig på att få allting snyggt!

Hade jag bara en tiondel av det....

Kram på dig!

9 Mia:

Tack Lissen!

10 Malin:

Till helgen ska jag oxå jula av, skönt ska det bli!

11 Therése:

Det är ju så fint hemma hos dig! Tänk, jag har några foton som jag själv tagit och som jag gillar, men det blir liksom inte att jag gör något av dem. Din fotovägg är underbart fin, jag önskar jag kunde göra nåt sånt, få lite liv i hemmet så att det känns lite mer personligt, hemtrevligt och ombonat.

Hoppas att du fick en trevlig lässtund, grått väder är bra ibland ;-)

Kram!!

12 Elisabeth:

Jag har kvar julen en stund till. Tycker det är rätt ombonat och varmt. Behöver ljuset ett tag till. Vet att jag tycker det blir mörkt när gran och ljusstakar plockas ned. Men du har det fint och ljust ändå. Ha dé!

13 Jill:

Hej kära du. Och Gott Nytt År!



Härligt att plocka och förändra lite. Det känns alltdi bra när ett nytt år drar igång. Själv hoppas jag att jag får tid över till helgen, för då tror jag julen får ge sig här med. :-)



Ha en fortsatt fin torsdag!

14 Hanna:

Åh så fint du har det, gillar verkligen den gamla dörren! Här hos mig har också julpyntet packats ned och möblerna flyttats om lite. I bland önskar man att man hade monterat fast hjul på möblerna ;0P



Ha en trevlig trettondagshelg och kram på dig!

15 Frk pysself:

Åh vad fint du har det hemma!

Kommentera här: