Lördag med guldkant.............





I en trång gränd, nja det var en gata.  Men med fem steg  promenadsteg mellan husen, så var det smalt.  Bilderna blev, lite  från underifrån perspektiv. Det var bara några månader sedan jag traskade där, mellan Porto - Santiago de Compostela. Känns lite ofattbart, det är inte varje dag man tar sådana promenader :-).

Ja, du, vilken skillnad mot den här lördagen, då inga spännande promenader ska tas.
Utan det blir raka spåret till jobbet både lördag och söndag, men helgen känns fin ändå.

Blev mormor igår och jag har fått bilder på sötaste lilla killen ♥
och på samma dag så vann jag en fotobok hos Inger med bloggen Kärringfällan.

Nämen, en liten lyckostjärna lyser lite grann, just nu på mej..
& den ska jag njuta av, för så är det inte alltid.

Hoppas det också blir guldkant, på din helg!



Fototemat Veckans fönster - Krossat

Kommentarer:

1 Mia:

Än en gång stort grattis till den lille killen, jag gissar att han har en stolt storasyster L

Kram, kram!

2 Lotta 8`):

Grattis mormor! Så roligt och gott att det gick väl :)



Ser att ni har vacker vinter! här är det också vinter men lite isig sådan, saknar pudersnö som knastrar under skorna.

Fint hemma hos dig med lykta och tavlan! Hur har du skrivit ut bilden, egen skrivare? Jag har provat men är inte nöjd med resultatet, men jag får väl prova igen - kanske har du något tips?

Ha en bra helg ♥

3 Hanna:

Underbar patina på det huset. Gillar sådana här teman, för då får man se så många fina och slitna byggnader :0)



Ha en trevlig lördag och kram!

4 Victoria @ MY HAPPY HOME:

Stort grattis till barnbarnet! Så roligt!

Ha en fin helg!

Kram

5 Karin:

Låter fint och fina bilder som vanligt:)

Ha en fin dag!

6 cathrine:

GrattisKramar !♥

Hoppas lilla killen tycker om Stora Världen :)



7 Basilica:

Fler barnbarn ger ännu mer guldkant :-)

8 SoF:

Ja du förstår ju vad jag tycker om den här bilden! :)



Varma lördagshälsningar.

9 Erik Semlan:

Intressant med din rubrik.

Ser ingen guldkant på fönstren? ;-)

Så läser jag texten och förstår.

Grattis till barnbarnet, kul. :-)

Sedan har du bra foton till veckans fönster.

Måste bli mörkare bakom det lappade fönstret.

Njut vidare under helgen. :-)

10 Beate:

Dreglar åt bilderna så du förstår. Väntar med spänning på att få se lillen:-)

Å du, grattis till vinsten. Du har flyt den här helgen Lissen - trots jobb!

11 Pumita:

Men så läckert! Det var en reell promenad om du gick hela vägen. Inget för en latmask som undertecknad men låter häftigt. Och så ser man så mycket vackert på vägen.

12 larans:

Vilka fina bilder du serverar oss från som jag förstår en spännande vandring från Porto till Santiago de Compostela. Grattis till "dubbelvinsten".

13 Susanne:

Ja, även jag gratulerar till barnbarn och fotovinst! Roligt. Och dina fönsterfoton är verkligen fina, trots att de är krossade. :)

14 Anonym:

Fantastiska hus i den där gränden, så vackert slitna. Älskar den gröna färgen!



Antar att du knappt kan bärga dig tills du får se lillkillen :-) Så härligt det måste vara att se honom första gången, och hålla honom.



Hoppas du får en bra helg, trots jobb. Vad jobbar du med förresten?



Kram Maria



15 Jamie says dream:

oj, min "signatur" försvann... det var i alla fall jag som skrev kommentaren här ovanför :-)

16 Jah Hollis:

Gratulerar! Fin bild är det dessutom.

Resultatet av din tillönskan om guldkant på helgen finns faktiskt på något vis i mitt bidrag till veckans fönster. :-)

17 Leena:

Grattis till lille killen! Så härligt! Och grattis också till pilgrimsfärden, det är inte så många som har vandrat där! Och fin bild fick du ...

18 llhertz:

Vilken vandring du har gjort! Farcinerande hus längs din väg, lite lagom gnagda av tidens tand.

Och Storgrattis till mormorskapet!!!

Kommentera här: