Fönsterblänk & rosa blommande träd





Om jag visste vad som får mej att fastna för vissa ting, har ingen aning själv.
Men i förrgår på vägen hem, från havet, så såg jag något.

Alldeles innan stan, stod ett blommande träd med en röd plåtvägg, som bakgrund.
Vi svischade förbi med bilen, men "bilden" fastnade på min näthinna.
Fast det bara tog några sekunder att åka förbi.
Kunde inte glömma, det vackra.

Igår tog jag cykeln till den platsen


Det finns inget vetenskapligt med det, bara känslan att fånga det vackra.
Fönsterblänk och blommning.




Önskar Er en fin helg!

Fototemat Veckans fönster - Vetenskapligt




Kommentarer:

1 Hanna:

Det finns vetenskap bakom det mesta här i världen och botanik är en av dem. Fint träd, här nere har de blommat över för längesedan tråkigt nog.

Ha en fin helg!

2 Marie:

3 Marie:

Oj lyckades visst posta kommentar som inte var klar!

Ville bara kika in och se dina fina bilder och läsa lite fina rader. Älskar de rosa röda blå bilderna. Ger längtan till medelhav sommar och sol. Inte så mkt sådant utanför mitt fönster idag...

Kram!

4 SoF:

Tror jag förstår vad du menar.

Blicken (och själen) öppnar upp när man börjar intressera sig för fotografering...och alla motiv.



Plötsligt ser man andra/nya saker omkring sig.



Så fint, så fint...



Massa solskenshälsningar!

5 Stina:

Härligt!

Man MÅSTE bara fånga det där ögonblicket.;-)

Det där är ett paradisträd. Vi har två bamsingar här hemma. De är så underbart vackra när de blommar.:-) Kram Stina

6 Stina:

... paradisäppelträd alltså.;-) Kram

7 Beate:

Ja man kan ju undrar hur du/vi tickar;-) Att återvända till platsen med cykel... ja älskar man fotografi så gör man ju nästan vad som helst för att få till just "det"!

Å du lyckades som vanligt till 100 procent:-)

8 Bia:

Vilka vackra färger på bilderna och blommorna förstås!En trevlig helg önskar jag dig!

9 Lena:

Vackert är det !

10 Susanne:

Estetik är väl också en sorts vetenskap. :)

11 Jamie says dream:

Förstår att du fastnade för kombinationen av huset och det blommande trädet, iögonfallande och cool färgkombination :-)



Kram Maria

12 Jenny:

Tack för dina vänliga ord hos mig. Känner igen mig när man ser ett motiv som man inte kan släppa och måste tillbaks. Jättevackra foton som vanligt. kram

13 larans:

Kan tänka mig att många vetenskapliga "upptäckter" har fångats så där i flykten som du hittade ditt fina motiv till veckans tema. Så visst är det vetenskapligt också!

14 Rajson:

Så effektfull med det rosa mot det röda. Förstår din längtan att åka tillbaka för att fånga detta. Vackert blev det.

Vetenskapen om hur våra sinnen fungerar är oerhört spännande!

Ha det gott!

15 Mia:

Mmmmm, men du...utan vetenskapen hade vi aldrig fått veta varför blommor blommar, hur de kan dofta...eller ens hur vi kan se och uppfatta det! Stor kram till dig, fina Lissen

16 Jah Hollis:

Fina bilder blev det ju i vilket fall som.

17 sanghamitra:

Gorgeous summer colors of pink and red. Love your composition !

Moments stay fresh in our memories when we freeze the moment in our camera-that is why cameras are a blessing for us,isn't it ?

love,

Sanghamitra

18 sven:

tycker det är en vetenskap att inte kunna hitta något vetenskapligt, så ditt bidrag godkänns :)

Kommentera här: