Gamla ramar & den finaste grönskan utanför mitt fönster



Det droppar mot fönsterbläcket och regnet har sin egen takt.
Lite långsam, som om regnet hänger i luften, innan det faller genom atmosfären.

Med sömniga ögon tittar jag ut genom fönstret
& den där känslan när jag tittar ut gör mej ändå glad.
Fast det kan vara svårt att tro.

Tiden får gärna stå stilla
nu.
För jag älskar det där skira gröna, som är som balsam för själen.
En palett av grönt, utanför mitt fönster.

Regnet fortsätter i sin fönsterbläckstruddelutt.
Här inne svävar kaffedoften och ljudet av mjuka röster från radion.
En smörgås, tidningen och "ingetärbråttom" feeling.






Bästa söndagen önskar jag dej!

Fototemat; Fototriss - Gammalt

Kommentarer:

1 SoF:

Trots mycket prat av meteorologerna om regnväder, så vaknar jag varje morgon till en molnfri himmel - och är lika förundrad varje gång.

Däremot är temperaturen låg och idag blåser det ordentligt. Men nåt regn har vi inte sett till... ;)



Precis som du så tycker jag att tiden gärna fick pausa ett tag nu. Det är så vackert!!



Tack för stämningsfull triss Lissen!

2 Eva:

Vackra, vackra, bilder som sköna och vilsamma för själen!

3 Malin:

Håller med dig, NU drar vi i handbromsen!!!



Städade o gjorde sommar i sovrummet igår, med vita tunna gardiner.



Kram



4 40plus:

Fantastiska bilder på gamla ramar. Snygg gammal triss!

5 cat:

En jättefin triss där jag gillar att de gamla ramarna inte syns helt i alla bilderna.

6 Lena:

Jag är väl den enda som vill att tiden gärna får kvicka på några steg !

7 Tinezza:

Vackra stilfulla foton med gamla ramar.

8 Lina:

Ett stilla morgonregn kan vara som balsam för själen.

9 Maria G:

Sååå fint och härligt trissat!

Underbara bilder och så fin text!

10 anemonen:

LJuvlig triss med gamla motiv som jag gillar. Stilig inredning du har för jag antar att det är från ditt fönster. Ha en fin söndag, och njut av den för det skall jag göra. Jag åker till min syster på landet och planerar en liten semesterdag ihop i juni. Det skall bli trevigt och spännande för vi har inte bestämt målet än.

11 Anneli - A'la Foto:

Det här är verkligen ditt tema och din tolkning är fantastisk!! Detta är så du....underbara bilder med fina färger!!



Kram



Ha en fin vecka!

12 Jamie says dream:

Har suttit en timme vid mitt eget köksbord med samma sköna känsla. Solen har kommit tillbaka efter gårdagens regn och nu ska jag snart ut och köpa lite blomjord och kanske någon liten blomma också. Ska plantera ett par sticklingar och ska också prova med avocadokärnor och citronkärnor.



Så fint i ditt fönster, ram i ram i ram :-)



Kram Maria

13 Marit Johansson:

Så vackra fotografier, kanontriss!

14 Darkangel och fröken Jokkmokk:

Jag vill också att tiden ska stå stilla nu! Möjligen kan syrenerna få börja blomma. Vackraste årstiden!

Fina bilder!

15 Ninni:

Jaaa stoppa tiden, fast värme vill jag ha!



Vilka vackra bilder, du är verkligen duktig. Ha en sköööön söndag, kram kram

16 Frida:

Hej! Jag har en tävling på min blogg just nu där du kan vinna en GRYM blinc heated lash curler! Det vore superkul om du skulle delta! Du har ju inget att förlora på det ;)



Länk till inlägget:

http://fridaannas.blogg.se/2012/june/utkast-juni-2-2012.html



Allt bra annars? :)

Kram!

17 Beate:

Ramarna är helt underbart vackra!

Å du, klart det är grönt ute, det har formligen exploderat i grönt här ute efter allt regnande.

När jag ser detta så tänker jag alltid på Irland - den gröna ön. Klart, där regnar det ju hela tiden;-)



PS. Jag tycker också att det är ganska så romantiskt när regnet smattrar mot fönterblecket... DS

18 Hanna & Lizette:

fina bilder! :D

19 Anna susar in:

Mmmmm....jag tycker om dina ord..jag tycker om dina bilder...jag tycker om ditt sätt att förändra att rama in livet..jag tycker om dig :)

20 Mormor:

Hos deg kunne man puste ut og hvile :-)

Vakker triss.

Nyt dagen



http://www.starbear.no/mormor/2012/06/03/fototriss-del-180/

21 GABYSWEDEN - SWΔG:

NU KAN DU VARA MED OCH DELTA I "HELGENS BLOGG"

DU HAR CHANSEN ATT SYNAS INFÖR EN MASSA LÄSARE!

ÄNMÄL DIG HÄR: http://gabysweden.blogg.se/2012/june/helgens-blogg.html#comment

xoxo

22 Maria:

Kände igen många av bilderna från Portslade, Brighton, London och andra ställen. Jag läste också engelska där på folkhögskolan i Portslade. Var 3.5 månader på Visingsö först och sedan 6 månader i Portslade. 1999-2000 var det. Var bodde du när du var där?

23 Gärdsmygen:

Du har sådan känsla i dina inlägg :) vad kul att du satt ramar i fönstret utan bild i!!

24 Hanna:

De är fina de där gamla gipsramarna. Jag är fräck nog och målar om mina i glada färger :0)



Ha en bra vecka!

25 Bia:

Regnet det bara öser ner, ja vet, för vi bor ju i samma stad! Ha en underbar kväll. Tänd lite ljus och mys.

26 Anonym:

otroligt vacker triss:) hoppas dte kommer lite varmare väder igen kramen

27 Lisbet:

Gammalt och vackert, skirt och robust

Ha en skön vecka

28 Pialotta:

Säkert alldeles underbart hem du har Lissen.. blir lika glad var gång jag besöker dig :) Snyggt jobbat med kameran :) Kraaaaaaaaam

29 Jill:

Så fint du har det i fönstret. Underbart vackert med gamla ramar sådär.



Har har solen lys hela dagen idag, men vinden och kylan har gjort att jag stannat inomhus nästan hela dagen. Det är så kallt! Hoppas på bättring på den fronten fort.



Hoppas du har haft en fin helg!

30 Frida:

SV: Åh, tack så himla mycket! Det värmer :)

31 Mona:

Vacker och smakfull triss. Mittenbilden, där precis bara kan skönja trädet utanför huset, är fantasieggande.

32 SigridfraEnget:

En jättemysig triss, tycker jag!

33 Jah Hollis:

Fin och poetisk variant på temat.

34 Lotta:

Så vackert med ramarna - är det tre tomma ramar "i" varandra man ser? ♥ Har en liknande ram som den största själv, i den sitter min pappa som väldigt liten

Kommentera här: