Floramor och Krukatös ~ igen......




Bläddrar igenom bildmapparna och liksom vandrar in hos Floramor och Krukatös igen.
En rofylld miljö, med små vackra detaljer,som gör att man med lätthet  stannar länge.
Ett besök rekommenderas om du är i Göteborg,
kliv in i butiken och där står säkert mor och dotter som har affären tillsammans.
Tillsammans utstålar dom värme och trivsel

Den här butiken återvänder jag alltid till, när jag är på mina besök i Göteborg.
En liten oas med balsamkänsla.

Godmorgon till er allihopa därute, ha en fin lördag!



Fotoutmaningen  Veckans fönster - Valfritt


Tack alla fina, för er omtanke och uppmuntrande ord i förra inlägget, det värmer.

Kommentarer:

1 Mia:

Åhhh jag vill dit!! Det känns som ett andningshål i tillvaron, jag känner så bara genom att titta på dina bilder därifrån...suckar

Kram på dig!

2 Pysselfarmor:

Förstår att där är ljuvligt att gå omkring och njuta. Det syns på dina vackra bilder därifrån. Absolut ska jag lägga den butiken på minnet.

3 Ninni/fotografia:

Vilken härlig miljö! Där skulle jag trivas! Tänk om man hade ett sånt fönster på den tegelväggen...

Hoppas du får en fin lördag!

Kram NInni

4 Hanna:

Så mysigt och rogivande det ser ut på den första bilden. Fina och varma färger. Skulle inte ha något emot det fönstret och den tegelväggen, vackert!



Ha det gott och ta hand om dig!

5 ting o tankar:

Vilken fönsterbild! Såååå fin!

Någon gång måste jag ta mig dit, till denna fina butik. Absolut.

Glad lördag. Kram

6 fia:

fin blogg du har:)

7 SoF:

Vilken vacker bild och miljö Lissen! Så vackert med stenväggen...



Soliga vårhälsningar!

8 Erik Semlan:

Verkar vara en spännande affär i en spännande lokal.

Mycket att titta på, det gör din fönsterbild rolig.

Snyggt med den råa tegelväggen.

Vackert fönster du bjuder på. :-)

9 Sofie - Mamma till två små:

Sv: tack så mycket!! :)



Underbara bilder som alltid.. längtar massor till vår och sommar nu!

10 larans:

Verkar vara en spännande blomsterhandel i fin lokal. Jag gillar dina bilder därifrån!

11 Jill:

Så härliga bilder. Får skriva upp butiken på "kom-i-håg"-listan till nästa gång jag har vägarna förbi Göteborg. Tack för tipset!



Hoppas du har en riktigt fin helg!

12 Rajson:

Jag får tacka dig för att jag hittade denna underbara butik. Anna F. skrev om den då du tipsat henne. besökte den för en dryg vecka sedan och helt enkelt en mysig shop. Så trevliga och goa innehavare.Var tvungen att inhandla en kruka gjord av lilla fröken krukatösen. Hon berättade att hon gjort sin utbildning i min hemstad.

Underbara foton som vanligt!

HA det gott!

13 Susanne:

Underbar gammal miljö som förstärks av den vackra tegelväggen

14 Kala:

Beautiful images. This looks to be a very inviting place to browse through.

15 Beate:

Jag förstår att du älskar att återvända till denna butik! Å vilket härligt gammalt tegelhus! Gillar ju gamla tegelhus och deras härliga atmosfär!

16 Jenny:

Vilken undebar butik, och vackra foton. Jag måste snarast gå till en blomsteraffär för att bota min vårlängtan.

17 Jamie says dream:

Så underbart med blomsterbutiker, och fin-fina bilder!



Jag blev lite irriterad när jag var inne i en blomsterbutik här i Malmö förra veckan. Skulle köpa några få snittblommor, till hallen och till köket. Ville inte ha standar-florist-buketter, utan bara några blommor att lysa upp lägenheten med. Men de verkade så förvånade över att man bara ville köpa lite lösa blommor. Och verkade tycka jag var lite konstig som inte ville ha de där vanliga stråna och sånt att fylla ut blommorna med (ett par blåbärskvistar blev det dock, men det tog tid innan de föreslog det). Önskar att svenska (malmös?) blomsterbutiker kunde börja fatta att man inte alltid vill köpa en färdig bukett. Och att man faktiskt köper blommor till sig själv, även snittblommor...

18 Sofia:

Vilket härligt ställe!

19 Anna ..tassar in..:

Himmel..ja du den butiken är värd all reklam i världen..just det där fönstret..det har jag med..så galet fint.

20 Jah Hollis:

Det ser behagligt ut.

Kommentera här: