Det spirar grönt, både ute och inne.



Igår blev jag bjuden på marsipantårta och kunde ha linne och sommarkjol.
Solen sken och vad kan mer säga än att det är underbart.

Sanslöst underbart.

Hemma får balkongdörren stå på glänt
& sommarljud hörs 

Inne spirar just nu en murgröna och jag hoppas det fortsätter så.
Jag känner mej själv.
Får nästan lov att skriva upp, att jag ska vattna mina blommor.

Ute har balkonglådorna fyllts av pelargon och en vit liten sort som ska sprida sig.
Åh vad fint det blir.

 

Har du planterat sommarblommor utomhus?



Jag hoppas att ni får en riktigt fin lördag!

 

Veckans fönster - förvirrat

Kommentarer:

1 SoF:

Fina somriga bilder Lissen!



Ja nu är det klart med sommarblomme-planteringarna. Det har inte varit mycket trädgårdsarbete för vår del tills bara för några dagar sedan, det har ju varit så svalt tidigare. Så det känns lite sent i år.



Men nu är det njutningstid....

(Nå ja - vi (läs maken) håller på att plocka upp ca 120 stycken danska sjöstens-plattor från uteplatsen, ett riktigt tufft jobb i värmen. Många pausar och mycket kallt att dricka krävs.)



Glad lördag tillönskas! :)

2 Fröken Eila:

Fina bilder!

Har inte hunnit plantera något ännu, men har planer på att göra en liten köksträdgård på min lilla uteplats.

Ha en fin lördag!

kram

3 Johanna:

Sv: tack så mycket!

Ha en trevlig helg du också! :D

4 Susanne:

Somrigt och fint med grönska både ute och inne. Möjligen också förvirrat. :)

5 Anonym:

å va fint du visar, ha en toppenhelg!!!

6 Beate:

Otroligt fint du gör både inne och ute!

Har inte planterat något ute, men köpt en lavendel som står på balkongbordet och doftar gott.

Var på loppis idag och jag tror att du kommer att gilla ett av fynden...



Svar: Japp bilden visar en liten del av min balkong!

7 Mia:

Meeen så fint!!!! Och det är säkert minst lika fint ute hos dig i balkonglådorna....jag verkar ha glömt bort mina ;-)

Nä, jag väntar till järnnätterna är över...

Kram på dig!

8 Malin:

Vi hade oxå en fantastisk sommardag igår, äntligen sol och värme, jag njuuuter.



Planterar inte så mycket blommor, då vi åker till stugan en längre period under sommaren, men det blir alltid lite penséer, normalt brukar jag försöka få ut dem kring första maj, i år blev det i går dev 26e maj.



Kram

9 larans:

Inte så förvirrande...men otroligt vackert!

10 cathrine:

Pelargoner har fått chans att komma ut hos mig. Började att ställa dem på altan. Lyfta in, Lyfta ut ;)

Men nu får de stå ute hela tiden.

Kram!

11 Jah Hollis:

Helt klart en ovanlig tolkning av fönstertemat.

12 Hanna:

Härligt med grönska både ute och inne. De senaste dagarna har det verkligen varit högsommar ute, till och med lite FÖR varmt för min smak.



Kram Hanna

13 Proforma - Irene:

Jag är precis likadan, måste påminna mig själv om att vattna! Ändå kan jag inte låta bli att ha gott om blommor.

Jag har planterat en del på altan men det saknas fortfarande lite. Så har vi planer att göra flyttbara planteringslådor med spaljéér och på så sätt få upp mer växtlighet på altan, det blir som växtvägar. Får väl se vad vi hinner med i sommar. Planer finns det ju gott om!

Ha det gott, Lissen!

Kram

Kommentera här: