Att dela med sig & Popetotrora

 
 
Det är ju lite olika på vårt jordklot med hur våra levnadsvillkor är, det fick jag se på min resa i Nepal.
& allt för ofta så blir det mer så att man tänker att man borde dela med sig.
Så gott som aldrig såg jag någon tigga, men det syns ändå att det var fattigt.
Vänligheten som mötte oss var fantastisk, men fattigdomen kan man inte undgå att se.
 
 
Jo, jag såg att en av mina bloggvänner, småbarnsmamman Petra med bloggen Popetotrora har tagit ett så fint initativ.
Hon har startat en insamling hos UNICEF, för barn i världen.

Man sms:ar KÄMPA 1911 till 72900, till UNICEF.


Petra har egen webshop och ställer upp med 5 priser för att vi ska skänka pengar.
 

Klart man ställer upp, eller hur?
Det skulle göra lite gott i hjärteroten, känner jag.

Det gör jag, gör det du också!
 
 
 
Hej, hej!
 
(Bilder jag tog i, Kathmandu, Nepal)
 
 
• Kategori: BarnTaggar: Barn i världen, Insamling till Unicef, Solidaritet; • Kommentarer (2)

Kommentarer:

1 Mia:

Det finns nog inget så nyttigt, som att se med egna ögon, hur människor lever i andra länder....det får en helt annan dimension än att bara läsa om det...
Kram finaste Lissen!

Svar: Ja det får det, kära du!
Lissen

2 Malin:

Jag kan inte skänka med mobilen då den är spärrad för sånt (tjänstemobil). Men jag ska köpa en gåva fr Unicef fr ifjol.

Kram ♥

Kommentera här: