Fantastiska Tant museèt i Kälarne & Astrid Nyhlen

 
 
På hösttur ut på landet,  längs slingrande skogsvägar, kristallklara sjöar och små byar som dök upp.
Vi satt i bilen med vanlig karta, utan minsta gps och hittade ändå fram.
(Hmm en gång for vi lite fel, fast det blev rätt, plockade fram fika och satt vid en ångbåtsbrygga med sjön framför)
 
Ett av vår mål Tantmuseèt i Kälarne och så småningom kom vi fram




Så mycket det fanns att titta på där. Gamla kakburkar, 100-tals pannlappar, kaffekoppar av alla modeller, hattar och kläder. Allt i en miljö som gjorde att man flyttades tillbaks till början av seklet.

Det mesta av sakerna har legat på vinden hemma hos Astid Nyhlen tills hon fick iden att öppna sitt Tantmuseèum. Tala om succe`.
 
& det beror på Tant Astrid själv, denna glada eldsjäl som berättar historier från sin släkt, så man förtrollas och sitter och ler.

Jo så fikade vi där, 12 sorters kaker dukades fram, men det får jag berätta mer om sedan.
Tills dessa kan du få höra en radiointervju i P4 extra med Astrid Nyhle`n, här
 
 
Ha en fin lördagskväll, nu ska jag sjunka ner i soffan.
 

Fototemat: Veckans fönster - Antikt
 
 
• Kategori: Resor Taggar: Tant museet Kälarne. P4 extra. Gamla fönster, kakburkar och Astrid NyhlenKommentarer (15)

Kommentarer:

1 Ninette:

Oj, wow vilket museum! Helt fantastiskt! DET vill jag besöka!

2 Anna tittar in..:

Så trevligt som tant mår man väldigt bra av sådana ställen. Så vackert fönster..så vacker färgkombination..12 sorter...hjälp..men mums.. Kram kram från tant Brun

3 Violen på Brandholmen:

Oj, det var ett museum det! Härliga bilder, klara och fina. Toppen!

4 Susanne:

Hehe, en antik tant, kanske? Tänk, ett tantmuseum, det har jag aldrig hört talas om och hör jag ordet så ser jag framför mig en massa tanter som ställt upp sig på rad. Men så var det alltså inte. :)

5 Cathrine:

Ja! Tänk vilken go tant vi fick träffa och se
Och alla kakorna me
Rolig historia så intressant
Från denna fantastiska tant

6 Mia:

Åh...så avundsjuk jag blir!!!!! Men absolut inte missundsam *L*
Kram finaste....

7 Mia:

Svar: Ca 35 mil norrut från dig...alldeles för långt *L*

8 Mia:

Men nån gång, ska det passa att jag kommer förbi =)

9 larans:

Antika tanter, veckans inlägg! :-)

10 larans:

Länkningen till veckans bild blev inte rätt i förra inlägget.

11 Malin:

Trevligt utflyktsmål!

12 Proforma - Irene:

Åh, vilket underbart ställe! Tantmuseéum... ja, man ler! Tänk att komma på en sådan idé. Ja, det får jag fil på tills jag blir tant... :)
Och tolv sorters kakor, va! Räcker det inte med sju? Kan ju inte annat än att bli lite nyfiken då... smakade du på alla?
Kram

13 Pysselfarmor:

Så fantastiskt ställe! Det finns mycket fint och skojigt att titta på!

14 Linnéa:

Ha, ha, gillar ditt tantmuseum, borde kanske själv ingå i rekvesitan. Härliga bilder!

15 Lena:

Ser riktigt trevligt och mysigt ut. Får mig att tänka på "Hulda på Höjda", dit jag och några vänner åkte för flera år sedan. Det ligger i Jämtland.
Läckra kläder, middag och sedan en liten enmansshow med Hulda själv. Många igenkännande skratt blev det !

Kommentera här: