Påskägg med choklad i!

 
 
Om man ska fresta mej med något gott, så är det framför allt choklad, som jag gillar.
Igår blev jag bjuden på små söta chokladägg, av min kompis.
 
Vi satt däruppe på Norra Berget, på en bänk i solen, efter en långpromenad
& vi parkerade oss, för en långsittning, fikade, pratade och mådde så gott.
Det är sådana här stunder jag längtat efter.
 
Kände solen mot ansiktet och nästan såg hur snön smälte.
(Men, åh det kommer att ta tid. Vi har mycket av den varan, här i Sundsvall)
& tänk i morgon är det sommartid och klockan ska ställas fram.
 
 
 
 
Önskar dej, finaste lördagen!
 
 
• Kategori: • Taggar: Choklad, Chokladägg, Norra Berget, Sundsvalls stadspark, Norra berget, Sundsvall, Sommartid; • Kommentarer (11)

Kommentarer:

1 Hannis:

Vilken härlig stund!
Det är såna där möten som ger energi.

Och vet du, choklad är min stora last.
Jag kan bara inte sluta äta när jag börjar!

Hoppas du har en mjuk och fin dag framför dig/Kram Hannis

2 Longevity - en blogg om hälsa:

Mums :-)
Glad Påsk Lissen!

3 Linn:

Oj, det var tur att du sa (eller skrev :-)) det där om klockan. Det finns risk att det hade glömts bort här i hushållet annars.

Önskar dig en härlig påsk med mycket choklad!

4 Lillgarden:

Söta goda små ägg!

5 MALIN SUNDIN | MODE & FOTO:

dessa har vi också :)

RE: haha ja, pappa har placerat ut dessa kycklingar runtom i huset. det är rätt gulligt faktiskt :)

6 Cathrine:

Härligt ni måste ha haft det där i solen ;)
Choklad ÄR gott!!!!!
Här blev det fika på altan med öppen dörr så man hör fåglar och Droppen Dripp och Droppen Drapp på sin farstutrapp...:)))
PåskKram vännen

Svar: Gillar verkligen att toppa en promenad med gott fika. Men det låter verkligen skönt att sitta där på altanen och höra att våren satt fart, med sitt drippande.
En solig påskkram till dej min vän
Lissen

7 Tony:

Glad Påsk!

8 Johanna / Fru form o fix:

Ja, det är nog ett tag kvar innan snön är borta. Just de där äggen sorterar storebror bort ur sina påskägg och ger till mig. Och jag måste såklart offra mig... ;-)

9 BP:

Vilka söta ägg!
Vi har också mycket kvar av den vita varan - inte att prata om all is. Men jag förstår dina vårkänslor sittandes på bänken. Jag satt på balkongen i lä och det var underbart!
Tack för påminnelsen om klockan!

10 creando:

Samma här, choklad is da shit! :)

Ha det fortsatt toppen i påsk!

11 Gärdsmygen:

Mmmm, för både chokladen och att sitta i solen och fika! Jag kände också vårsolen igår och hoppet blir lite lite mer verkligt. Kram!

Kommentera här: